|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om det är några fler från Autopowers hemstad Västerås som ska åka ner till Mantorp på morgonen 6/5? Vore grymt kul om vi kunde samla ihop ett gäng fina BMW och åka ner i samlad trupp. Alla som bor i närheten eller åker via Västerås kan väl också hänga på? | |
|
Jag vet tre bilar som ska ned, nämn tid & plats så möts vi!! Kul med karavan ;) |
|
|
Antar att det är minst 2 timmars resa dit så vi kanske ska samlas i god tid. Själv ska jag bara ställa ut och möjligtvis köra konbana men jag åker gärna tidigt ändå. Har ingen koll på hur man åker till Mantorp heller så det vore bra om vi var några stycken! :) Ska vi samlas ute på Erikslund eller finns det några bättre förslag? |
|
|
Jag är på om ni möter upp mig i Arboga =) |
|
|
Z4:an, Ja enligt eniro.se åker man via arboga så det är klart vi kan möta upp dig där! Du kan ju ligga i startgroparna där någonstans längs motorvägen. Finns det någon mack där man kan stanna och köpa frukost? ;) Men Västeråsare, vad sägs om stora parkeringen utanför Biltema/Erikslund vid 06:30? |
|
|
Ja det bästa är att svänga av vid Mcdonalds i arboga som precis ligger efter motorvägen. Där kan vi ta frukost om det så önskas?, eller så finns det OK/Q8. Sen blir det raka vägen mot jönköping svänger av några mil innan då kommer man till mantorp. |
|
|
Själv har jag tänkt mig ut på banan så jag åker helst kring 06 så att man inte missar incheckningen :/ Biltemaparkeringen låter som ett bra ställe. |
|
|
Vad är det får något specielt i mantorp den 6/5e? bor i linköping så har ju bara 3 mil dit... Är det någon här som ska dit som har fälgar o däck till salu så är det riktigt intressant... mina är kapputta.. ska byta däck i morrn till farsans gammla från sin audi tills jag köper nya fälgar |
|
|
Visst avresa 06.00 går bra för mig. Det kanske är några fler banrävar från stan som vill komma iväg i tid. Kul om det kommer lite folk så vi kan fota Västerås bidrag till träffen! Jag är där kvart i iaf. |
|
|
Holy crap kl 06.00 tror inte jag hinner med tyvärr :S, en vän till mig ska med måste kika med honom hur han jobbar osv. Vi kommer nog troligtvis ner till kl 10 eller 11 nångång verkar det som! |
|
|
F4:an, Det är bara att ge tusan i att titta på Canal+ efter kl. 00.00, och ställa väckarklockan :) |
|
|
He he..... |
|
|
Om vi inte ska hämta upp någon i Arboga så är det snabbare att köra mot Eskilstuna. |
|
| Länk | |
|
Hobbe Z4: You got me there ;) Men jag tror fortfarande det är bättre för er att ta vägen förbi arboga - örebro. Betydligt bättre vägar och det skiljer typ bara 2-4 mil än mot den vägen m3talia länka till. Men som sagt jag åker nog ner lite senare tyvärr! |
|
|
Jag ska till Mantorp. Erikslund låter som en bra mötes plats. Det är Ca 220 KM V-ås till Mantorp.. Men snabbast ner är över eskilstuna och sen E4 mot Arboga men sen att svänga av mot K-Holm på väg 56 tror jag det är alldeles vid kungsör. Och dom som kommer ifrån Arboga kan möta upp just vid början av 56an. Det är nog 3-4 mil extra att åka över Arboga om man inte åker över Örebro och tar väg 50 ner över Vadstena. Den är nog ngn mil kortare men den vägen ner är usel. mmm tusan vad organiserad man blir när man blir gammal. :) |
|
|
Hakar nog på er. Men bra och veta vilken väg det blir för jag bor i Hallstahammar och måste då stå och vänta antingen vid E18 eller väg 53 (tror jag den heter). Själv har jag åkt båda alternativen ett otal gånger och tycker nog att båda vägarna är rätt värdelösa så det är hugget som stucket. /SF |
|
|
Det vore skoj men en annan är ju från örebro det vore om alla ville åka den väg som är bättre ner.. v-ås Arboga Örebro Askersund motala mantorp.. klart bätre väg.. säkrare för oss som är lite rädda för vägens alla otäckheter =) Länk När är det tänkt att man ska vara nere i mantorp? när öppnar kalaset? |
|
|
08.00 – 09.00 Inchecknng Cupbilar o licensförare Så avfärd vid 06,00 så är vi där vid 8,30. Hur många är vi som ska ner ?? Jag har fått det till 4 st. Stämmer der ?? |
|
| men hur blir de åker de via Örebro eller inte? sånna fall när är alla i Örebro? de skulle inte kunna vara så att man tog en liten Paus i Örebro så man samlar upp Örebroarna me.. så vi kan samåka med alla andra som kommer från V-ås m.m ? vad sägs i så fall Om Eurostop Örebro? sen en Tid.. | |
|
Jag kan gärna åka via Örebro, bara man är i tid till incheckningen ;) Det tar väl ca 1 timme från erikslund till Eurostop så det skulle vara vid 7 tiden då? Hinner man till Mantorp på 1½ timme? Känns lite tajt med tiden, har ingen lust att få problem med herr blå. Någon som känner vägarna och vet hur långt det är kan väl ange lämpliga tider? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.