|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Vilket ungefär innebär att man inte får serva bilen ;) | |
Lars Jakobsson |
Jag uppdaterade min låda idag hos Carlsson bil i Örebro, och LC finns kvar :P Min älskling: Länk |
|
Jag har aldrig testat en SMG, jag bestämde mig för en manuell låda från början. Det kändes som att det var lite mer racing över det hela. Men som alla andra säga TESTA själv och välj. |
|
|
Jag testade båda och gillar manuell bättre men jag förstår de som vill ha SMG, tycker ändå att det är sportigare med en manuell låda, gillar att koppla och växla. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Lars Jakobsson: Visst finns LC kvar, men bara som burnout-mode ;) |
|
Lars Jakobsson |
Imola>> Och vad innebär det för en glad nybörjare? :P Har inte provat så mkt så vet inte skillnaden... Min älskling: Länk |
| Att den den tillåter att man varvar upp och sen så släpper den bara kopplingen. Det andra läget som fanns innan aktiverade kopplingen flera gånger per sekund för maximalt grepp (och slitage tydligen). | |
Lars Jakobsson |
Och vad innebär det i praktiken? Inte lika pigg och effektiv i starter? Min älskling: Länk |
|
Pulsationmode= det snabbaste elektroniken klarar av att launcha bilen på, dvs elektroniken pulsar kopplingen tills man har fäste för att få en så snabb start som möjligt. Burnoutmode = hörs på namnet, dumpar kopplingen och massivt hjulspinn. Kanske fräckt men inte så effektivt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.