AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
36.214

Kostnad för z3

Sida 8 av 12
Helga
Till "motorväg" m.fl

Detta är ju löjligt!

Hur många gånger skall man behöva säga/skriva att det är bättre att lägga på ett antal tusen och bli NÖJD!
Har man "bara" råd med 120-130 och tror att man kan få en fin 2.8 och att det dräller av dom så Good Luck.
Du får ALLTID vad du betalar för. Och hellre köra en välvårdad 1.8 eller 1.9 än en sunkig 2.8 för 120´

//Helga
Helga
8 apr 20:37 BMW Z3 2,8 Roadster -97 118 000:- Södermanland
Igår 16:41 Bmw z3 2.8 -98 119 000:- Lund
4 maj 23:32 BMW Z3 2.8 Cab -97 124 000:- Älvsborg
Igår 17:31 Bmw z3 2,8 -98 125 000:- Göteborg

Sökning Blocket. Område hela Sverige.

Endast 4 st 2.8 under 130.000

//Helga
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Kan hålla med Helga här. Inget ont om er som kör M men det känns som ni undervärderar 2,8 ganska rejält. Som sagt man får vad man betalar för och det säger väl ändå ganska mycket....

Karin: Bilen som du länkade till i Tyskland såg grymt snygg ut men det blir för mycket pengar att åka ner och hämta den och ta all dessa kostnader själv. Det finns ju en hel del Z3 på begagnat marknaden i Sverige, varför inte stasa på dom? Jag kan ju säga att det tog ett bra tag innan jag hittade min Coupé.... ge det lite tid och tålamod så dyker det säkert upp en snart.

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
Karin, bilen i Råå ser kalasfin ut, en viss prutmån borde finnas på det priset.

/Fredrik
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Helga:
Häromdagen var det betydligt fler 2.8 under 130.000kr. Det är högsäsong för att säja cabbar nu och de som har kombinationen bäst skick till bäst pris säljs fortast...

Karin:
Har ud inget körkot än så kanske du ska spela cool ett tag. Prisena sjunker fort på Z3 under sommaren. Framåt sensommaren kan du nog köpa en bil ca 15 - 20 tusen billigare än nu. En 1.8 för 140.000 låter sjukt dyrt tycker jag, den var dessutom helt nyimporterad såg det ut.
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Hej!

Ang bilen i Tyskland. En bil som gått såpass lite, och som är från det året, finns det inte i Sverige för 140 000. Dem sa att de också kunna transportera den till en annan bmw-firma lite närmare Sverige, vilket är bra. Så får jag en hard-top med också. Samtidigt vill jag inte ha en bil äldre än 99, samt vill jag ha sportstolar med - jag får inte en relativt fin sån bil här för de pengarna. Och om jag får det, är det alltid något skumt med den bilen. Som när jag blev intreserad av en z3 här i Sverige, och frågade hur många ägare den hade haft, så sade han 3. Sen när jag kollade upp bilen på vägverket, så stog det att den hade haft 10 ägare. En anledning till att jag inte köper en i Sverige är pga jag är rädd att de har gjort något med den, mätarställningen, krockad etc. Vilket jag hört och läst mycket om här på forumet. Det känns lite tryggare att köpa den i BMW. Fast jag kanske överdriver, jag vet inte....

Tack för att ni hjälper till iaf =D
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
CompactK: Skillnad i nypris mellan en 1,8 & 2,8 var 100k mellan 2,8 & M 200k. Så jag kan tyvärr inte hålla med om att 2,8 undervärderas, möjligen kan jag sträcka mig till att 4:orna är rejält övervärderade (10sek till 100 för 140k utan ens ett riktigt tak? ;0)

Z MMM Coupe
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Har viss förståelse för hur du resonerar. eftersom du vill ha just en 1.9 kan det vara rätt att snegla åt Tysklandshållet. Utbudet är inte lika stort av 1.9 som 2.8 härhemma exempelvis. Krocklagade och mätarskruvade BMW är det nog tyvärr ganska gott om härhemma i Sverige. Men tänk på att du kan lämna in bilen du spekulerar på på ett fullständigt M-test hos motormännen för 1.700 ?? och i det priset går dom igenom bilen från topp till tå inklusive lack och kaross. Väl investerade pengar :)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
2.8 undervärderas definitivt inte med tanke på att du hittar en M i dagsläget för ca 180-200k. Jag skulle aldrig ge mer än 130 k för en sjysst 2.8 när jag kan få en M, som har så mycket mer att erbjuda, för ca 185.
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Highway Star - Ja 1700 är väl investerade pengar forutsatt att det inte är något fel på bilen =D Annars skulle jag väl komma upp till en utgift som motsvarar en ny Z4! =) Inte så kul.....
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nä krockskadade eller defekta bilar vill man definitivt inte ha att göra med. Var noga med att kontrollera att glipor mellan kaross och spoilers är lika stora överallt annars kan det bli otroligt dyrt att fixa till. Usch, det är en hel vetenskap att köpa en sjysst bil ju.
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Ja det är väl det =) Äsh, min kusin från Polen ska nog komma till Tyskland och hjälpa mig, han är bra på bilar. Så det blir nog bra =)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Helga, brukar du alltid betala vad säljaren begär i annonsen?

Söker du på efter Z3 2.8 för under 140' hittar du runt 10st bara på blocket och flera nya kommer varje vecka.

Skulle tippa på att merparten går att få loss kring 130' eller mindre och flera bilar annonseras för 120-130´ (enstaka under 120')

Just nu är det antgligen som lättast att sälja cabbar ändå är flera av dem prissänkta från redan relativt låga priser. När vi närmar oss semestern tror jag priserna på cabbar kommer att dippa ytterliggare något.

Skulle jag själv leta Z3 2.8 skulle jag ha som mål att hitta en välvårdad för 125´-130'.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Karin: Det är jättebra om du kan ta hjälp av nån som har erfarenhet och har handlat förr i Tyskland. Akta dig för vimpelhandlarna i Tyskland bara. Handlar du från en auktoriserad BMW-handlare så tror jag du kommer undan "safe".
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
leather Oregon topaz blue - Är detta snyggt på stolarna?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det ser ut såhär troligtivs, snyggt tycker jag iaf:
Länk

Sportstolarna både ser snyggare ut och är betydligt bekvämare att sitta i än de andra stolarna.
Helga
Klart att det är att hitta målet = bästa möjliga Z3 för pengen.

Men inte skall man värdera en 2.8 för lågt för att M sjunkit rejält. Löjligt.
Om ett par år så står dom lika i värde. Kolla gamla E32.
740 kostar mer än 750.
Det kommer en vardag också för Z3M när man behöver serva o byta grejer.
Inte för inte som dom kan sjunka till under 200`. Resonemanget om att den ger mer körglädje är val inte så konstigt. Men den ger oxå rejält större hål i börsen. Inte minst om man är tvungen att läman in den.

Och jag har säkerligen köpt o sålt fler bilar än de flesta här på forumet och betalar vad jag anser bilen är värd. Om det går att pruta rejält så gör man det men man ger aldrig mer än bilen är värd! Att det sedan kan dyka upp nån grej som inte gick att förutse så ok.

//Helga
En anledning till att M bilarna börjar närma sig 2.8/3.0 i pris tror jag är just de högre driftskostnaderna. Personligen är en M inte intressant av just denna anledning, sen att man mer än gärna hade ägt en sådan är en helt annan sak. Så det kan ju faktiskt vara så att en M kan vara lite svår att bli av med och därför har priserna dumpats. Detta innebär ju inte att övriga modeller skall följa med denna trend.

Kan t.om bli så i framtiden att en motorsvagare men mycket eftertraktad version blir dyrare än en motorstarkare. Hur många 1.9'or finns det jämfört med 2.8'or t.ex. Vad händer om några år med priserna? Ingen som vet.

Tycker en del här resonerar väldigt konstigt, bättre att köpa en 2.8'a för 120.000 än en 1.8, 1.9 för 120.000. Visst är det bättre med en 2.8'a OM och läs nu vad jag skriver, OM båda bilarna har gått lika långt och är lika välvårdade. Men nu är det inte så att en 2.8'a för 120.000 är INTE så fin som en 1.8'a 1.9'a för samma pengar. Såvida du inte hittar någon som skänker bort sin välputsade 2.8'a, isåfall är det bara att gratulera.

Varje bil måste granskas för sig och priset sättas därefter, går inte att rakt av bara förkasta alla 4 cylindriga Z3'or som kostar över en viss summa som tokdyra, jag är 100% säker på att det finns flera exemplar som är värda detta pris.

Vill man inte betala för en fin bil, köp en rutten då, men kom för f*n inte och gnäll sedan när bilen strular.

/Fredrik
Helga
Bra skrivit Fredrik M!

//Helga
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag menar definitivt inte att man ska köpa nån rutten bil det är vi nog alla helt överrens om.
Tittar du bara på priset tror jag det går att få loss en tidig importerad mätarskruvad z3 2.8 för runt 110' men den skulle jag inte rekommendera till någon.

Men jag tror inte alls det är orealistiskt att hitta en fin välservad 2.8 för 125'-130' efter sedvanlig prutning.

För ca 3-4 år sedan köpte en bekant en kalasfin 1.9:a i Tyskland, klar i Sverige runt 120'.

Annars tycker jag en 3,0 är den optimala Z3:an. Bra klipp i motorn men samtidigt ganska komfortabel och billigare än Z3M att äga.

Denna kanske kan vara något? Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.