AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
36.217

Kostnad för z3

Sida 6 av 12
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Hmmm den där bilen står i Hamburg Karin. Hamburg är blåsarnas paradis. Yusufi-Automobile låter inte sådär jätteseriöst heller. Ska du handla tyskt så handla i de södra regionerna. Bilen ser fin ut på bild, den har både sportratten och sportstolarna, men jag mig fasen på det är något skumt med den..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Har du varit o tittat på den här som står i Göteborg:
Länk

DEn är montrealblå. Skitsnygg färg... och säljs av handlare, då har du alltid lite extra trygghet.
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Tycker att den gått rätt så långt, 11700 mil är ju inte lite precis när det gäller en Z3:a. Så länge som allt stämmer med den så spelar nog inte firman någon roll fastän att det verkar vara en vimpelhandlare. Skulle i detta fallet rekommendera test hos en TüV-station där de lätt kan se om något är skumt med den.

Mer läsning om import här -> Länk
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Nu är jag tillbaka igen efter en tid uppehåll ! =D OCh snart är det dags för inköp.....vad tycker ni om denna bilen?

Länk

Tack!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Karin:
Den är tokdyr med tanke på miltalet. För det priset hittar du en 2.8 i dagens läge.
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Ja men man kanske kan få ner priset =/ Jag kan inte ha en 2,8, eftersom den kommer bli aldeles för dyr i försäkring för mig. mamma betalar bilen, men jag skall betala försäkring och sånt själv =/
Jag tycker inte den är särskilt dyr, en 2.8'a för de pengarna är skabbig.

Karin, gillar du bilen och tycker det är pengar du vill lägga så köp den. Förutsatt att den är fräsch övrallt. Men försök pruta innan, det skall man alltid göra. =)

En omgång snygga 17" fälgar på den så blir den helläcker.

/Fredrik
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Tycker den är 10-15 tusen för dyr. Inte överdrivet fina fälgar, ingen hardtop etc.

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
Priset är väl något högt med tanke på hur långt den gått, men det är ju vår och då sticker priserna på cabbar iväg något. HT och snygga fälgar skall man nog inte räkna med att få till på köpet för de pengarna.

/Fredrik
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Känns lite i det dyraste laget med tanke på milen. Kan inte detta vara något?
Bor nära denna bilhandlare och han har varit med ett tag. Tyckte iallafall att bilen såg fin ut till ett bra pris.

Länk

Bilen =)
Länk
Håller med Fredrik M! Fastnar du för den bilen & den är fräsch så köp den! Går ju att pruta ner den xtusen till å satt :)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det är sånnt överskott på 2.8 just nu så man kan ganska lätt hitta ett fint exemplar för runt 130.000.
Helga
Överskott?

Hittade 7 st 2.8 på powerbörsen. Årsmodell 97-00.

//Helga
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Helga:
Gör en sökning på blocket och du hittar 73st till varav otroligt många legat där väldigt länge... så ja.. överskott kallar jag det, eller vad tycker du själv ?
Det finns lite fler annonsmarknader för BMW än powerbörsen serdu...

Här är en för 115.000 som verkaqr mycket fin.
Länk
Helga
Nu kollade jag enbart 2.8 med årsmodell 97-00. Mao de åren som den tillverkades. Enbart 17 st på Blocket i sö sverige i prisläge 124 - 150´
Kan inte kalla det för överskott.

//Helga
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Karin: Den bilen tycker jag var mycket dyr... den hade ingen som helst utrustning.

Utrustning som jag tycker du skall se till att få är:
Störtbågar (hoppas man aldrig behöver använda dom men om man på nåt sätt skulle åka av och rulla är man nog glad om man har dom)
AC (visst det är cab säger alla... men det blir minst lika varmt i en cab soliga sommardagar... speciellt när man har taket av och solen ligger på!)

Ang. vinterkörning... den går bra att köra på vintern utan hardtop också men det är skönt med hardtop då den drar ner ljudnivån en del.

/Magnus
Z3 Magnus, du menar alltså att du åker omkring med sufletten nere och kyla på AC'n! ! !

Provat med att ta av långkallingarna?

/Fredrik
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Åka med AC:n på nedcabbat verkar ungefär vara lika lysande idé som att öppna kylskåpet för att kyla ned köket :D ta inte illa upp Magnus, jag fattar tanken, det går att blåsa på AC:ns kyla direkt på kroppen men effekten är inte sådär lysande direkt..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Helga: Lägg av med sånnt där dumsnack nu. Jag sa att det finns ett överskott på Z3 2.8 vilket får VISSA att dumpa priserna, till nivåer runt 130.000, där 1.9:an i fråga låg i pris.

Jag har däremot aldrig påstått det finns ett överflöd av Z3 2.8 UNDER 130.000.

Karin: Slår du ut försäkringskostnaden per månad så lovar jag dig att du kommer ha långt mycket mera glädje av en 2.8 än en 1.9, dessutom ser de mycket bättre ut och har i allmänhet bättre utrustning. De lär troligtvis också vara mera lättsålda i framtiden.
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
ska inte lägga mig i för mycket för jag är "grön" men letar efter en 2,8 men tänkte på att Karin bekymrar sig över att försäkringen ska vara för hög men om bilen står på mor hennes borde den komma ner en hacka, sen kan Karin betala mor , men det är kanske så det är tänkt från början. Läste bara att hon skulle betala själv och tog för givet att bilen skulle stå på henne (Karin)

Snubblar någon över en fin 2,8 under 150´ så hojta till.

Med vänliga hälsningar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.