AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
36.208

Kostnad för z3

Sida 5 av 12
Jo kollade lite olika och fick först 10000, sen 7600 och sist 4700 på Länsförsäkringar.

Hon har haft sina tidigare bilar där och har nog lite bonus + att jag har min entusiastförsäkrad + lägenheten där (tror iofs mina försäkringar påverkar).
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Förmodligen har man programmerat om nycklarna och startspärren. Det liksom märkta rutor och startspärr är krav från försäkringsbolaget.

Karin - Jag ska till Göteborg i helgen, kanske skulle kunna titta på bilen och göra en bedömning om den är ok. Men är inte helt säker på att de har öppet när jag kan komma dit. Kommer till Göteborg på lördag kväll.

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Länk
Länk

Z MMM Coupe
Jag håller med Johnjohn om att AC absolut inte är någon nödvändighet på en Roadster. De dagar AC'n behövs skall ju sufletten ändå ner, eller hur?

Visst går det att ha nytta av AC vid fuktig väderlek oxå, den torkar ju upp luften i kupe'n, men jag tycker absolut inte AC är något som man skall ha som måste på sin options lista. Jag har inte saknat AC ännu och denna säsong blir min femte med Z3'an.

I en Coupe är det däremot en helt annan femma.

/Fredrik
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag håller med antiACgänget. Ett par sportstolar skänker mer glädje än en AC exempelvis.
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Varför inte satsa på en Peugeot 206cc. Billigare och nyare på dom flesta sätt samt plåtcab. Opps, nämna en pegga här på na kanske inte är så poppis :)
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Ha, jag har en sådan oxå :)

/Bo-Erik
Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Därför att en Pegueot är en Pegueot och en BMW är en BMW skulle jag tippa...
2,
295
2,8 power
Jo visst är det stor skillnad på bilarna. Måste säga att CC:n används av flickvännen och Z3:an av mig. Skulle nog valet en CC om jag inte hade råd med en Zäta.

/Bo-Erik
Länk
köper ni en sommarstuga utan värme & ventilation också? :-)
Värme finns även i Z'or utan AC och hus går utmärkt att ventilera genom att öppna fönstren. =)

/Fredrik
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Z3 cab går ännu bättre att ventilera genom att ta av taket... Förstår inte din jämförelse Svebba :D
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Tror inte det är så många som har kyla installerat i sommarstugan...

/Henrik
men tänk om man vill köra fort på motorvägen en varm sommardag..då kanske det inte går att ha taket nere o då behövs nog en ac
2,
295
2,8 power
Vad är det här för diskussion. Starta en egen tråd om vi skall snacka AC:ns vara-eller-icke-vara. Här diskuterar vi Karins ev. bilinköp!

/Bo-Erik
Länk
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jag hade en 206 CC innan jag kom med i BMW gänget. Måste säga att det är en rätt tråkig bil, iallafall om man gämför med en Z:a. Kvaliten suger + att den är inte alls så snygg som Z:an. Det som är bra med den är att det är en plåttak cabbe för rimliga pengar. Jag hade 2,0 dvs samma motor som GTI modellen och visst är den pigg men gämför man den med en 2,8 liters sexa från BMW är det som natt och dag.

Mitt tips, leta vidare efter en Z:a du kommer inte att ångra dig =)

/Kristoffer

Bilen =)
Länk
Helga
Hehe.
Det är lätt för BMW-älskare att spåra ur med lite off topic.
Finns väl knappast något inlägg som inte gjort det.
Och när man väl kört en Z kärra med en 6.a så är det nog svårt att "sänka" sej till en 4.a
Av den anledningen så är det inte värt att ta en provtur med en
Z3 M Roadster

//Helga
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Helga -> Tja kanske inte MEN det är ju så himla kul!!! :D

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Måste bara inflika lite, trots off-topic:
1. Det går alldeles utmärkt att åka långa stäckor i motorvägsfart, även i autobahntempo.
2. Trots att jag nästan alltid åker nercabbat, så skulle jag inte vilja ha en utan ac, för det kan ju börja regna och när man fäller upp taket så är acn guld värt. Av någon anledning känns det mkt varmare i en bil med tygtak än en med plåtdito....
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Hej hej !

Jag har hittat en väldigt intressant bil, vad tycker ni om denna?

Länk

Vet ni något om han som är återförsäljare?

Tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.