|
Sida 5 av 12
|
|
|---|---|
|
Jo kollade lite olika och fick först 10000, sen 7600 och sist 4700 på Länsförsäkringar. Hon har haft sina tidigare bilar där och har nog lite bonus + att jag har min entusiastförsäkrad + lägenheten där (tror iofs mina försäkringar påverkar). |
|
|
Förmodligen har man programmerat om nycklarna och startspärren. Det liksom märkta rutor och startspärr är krav från försäkringsbolaget. Karin - Jag ska till Göteborg i helgen, kanske skulle kunna titta på bilen och göra en bedömning om den är ok. Men är inte helt säker på att de har öppet när jag kan komma dit. Kommer till Göteborg på lördag kväll. /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
Länk Länk Z MMM Coupe |
|
|
Jag håller med Johnjohn om att AC absolut inte är någon nödvändighet på en Roadster. De dagar AC'n behövs skall ju sufletten ändå ner, eller hur? Visst går det att ha nytta av AC vid fuktig väderlek oxå, den torkar ju upp luften i kupe'n, men jag tycker absolut inte AC är något som man skall ha som måste på sin options lista. Jag har inte saknat AC ännu och denna säsong blir min femte med Z3'an. I en Coupe är det däremot en helt annan femma. /Fredrik |
|
| Jag håller med antiACgänget. Ett par sportstolar skänker mer glädje än en AC exempelvis. | |
| Varför inte satsa på en Peugeot 206cc. Billigare och nyare på dom flesta sätt samt plåtcab. Opps, nämna en pegga här på na kanske inte är så poppis :) | |
|
Ha, jag har en sådan oxå :) /Bo-Erik Länk |
|
| Därför att en Pegueot är en Pegueot och en BMW är en BMW skulle jag tippa... | |
|
Jo visst är det stor skillnad på bilarna. Måste säga att CC:n används av flickvännen och Z3:an av mig. Skulle nog valet en CC om jag inte hade råd med en Zäta. /Bo-Erik Länk |
|
| köper ni en sommarstuga utan värme & ventilation också? :-) | |
|
Värme finns även i Z'or utan AC och hus går utmärkt att ventilera genom att öppna fönstren. =) /Fredrik |
|
| Z3 cab går ännu bättre att ventilera genom att ta av taket... Förstår inte din jämförelse Svebba :D | |
|
Tror inte det är så många som har kyla installerat i sommarstugan... /Henrik |
|
| men tänk om man vill köra fort på motorvägen en varm sommardag..då kanske det inte går att ha taket nere o då behövs nog en ac | |
|
Vad är det här för diskussion. Starta en egen tråd om vi skall snacka AC:ns vara-eller-icke-vara. Här diskuterar vi Karins ev. bilinköp! /Bo-Erik Länk |
|
|
Jag hade en 206 CC innan jag kom med i BMW gänget. Måste säga att det är en rätt tråkig bil, iallafall om man gämför med en Z:a. Kvaliten suger + att den är inte alls så snygg som Z:an. Det som är bra med den är att det är en plåttak cabbe för rimliga pengar. Jag hade 2,0 dvs samma motor som GTI modellen och visst är den pigg men gämför man den med en 2,8 liters sexa från BMW är det som natt och dag. Mitt tips, leta vidare efter en Z:a du kommer inte att ångra dig =) /Kristoffer Bilen =) Länk |
|
Helga |
Hehe. Det är lätt för BMW-älskare att spåra ur med lite off topic. Finns väl knappast något inlägg som inte gjort det. Och när man väl kört en Z kärra med en 6.a så är det nog svårt att "sänka" sej till en 4.a Av den anledningen så är det inte värt att ta en provtur med en Z3 M Roadster //Helga |
|
Helga -> Tja kanske inte MEN det är ju så himla kul!!! :D /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
Måste bara inflika lite, trots off-topic: 1. Det går alldeles utmärkt att åka långa stäckor i motorvägsfart, även i autobahntempo. 2. Trots att jag nästan alltid åker nercabbat, så skulle jag inte vilja ha en utan ac, för det kan ju börja regna och när man fäller upp taket så är acn guld värt. Av någon anledning känns det mkt varmare i en bil med tygtak än en med plåtdito.... |
|
|
Hej hej ! Jag har hittat en väldigt intressant bil, vad tycker ni om denna? Länk Vet ni något om han som är återförsäljare? Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.