|
Sida 4 av 12
|
|
|---|---|
| Tror ni att det är ett stort minus att bilen är från 98 ? Kan den gå sönder och sånt ofta, byte av delar? | |
|
Den hade som sagt inga fälgar att jubla över... och fälgar är dyra... Sen är kanske larm att föredra!? man brukar t.o.m kan få billigare försäkring om man har larm... Hade inte köpt den bilen för dom pengarna, på tokför dyr... 1,8 & 1,9 kostar i princip lika mycket så ja tycker 1.9an är att föredra,... |
|
|
Årsmodellen gör inte så mycket på skicket och hur stor chans det är för otrevliga utgifter. Skcket och historik med komplett servicebok efter principen oljebyte, Service 1, oljebyte, Service 2, oljebyte, Service 1 osv... är mycket viktigare! M-test är ett oberoende test som går igenom bilen från A till Ö. Där kollar de upp bla att bilen inte är krockskadad och att motorn mår bra samt en massa annat. Om du skulle köpa en bil från en privatperson är det att föredra att få ett M-test med felfria anteckningar. På bilfirmor kan de som sagt slå ifån sig ev. ansvar om du har köpt bil som är M-testad. Utan att de säljer med M-test måste de stå för en viss garanti själva. /Bo-Erik Länk |
|
| Det är konstigt men dem flesta bilarna jag kollat på har inte haft larm =/ Sen så när det gäller fälgarna, så hade dem ett par andra fälgar nu när jag åkte dit o kolla, o dem var faktist fina. Det är svårt o hitta en 1,9 här i Sverige har jag märkt... | |
|
Det kanske är vinterfälgar på bilden och att det finns andra till sommardäcken.... /Bo-Erik Länk |
|
| 2,8 power => Okej tack så jätte mycket, skall ringa till hedin bil nu o fråga ifall dem har ett sådan M-test på bilen ! Vet du ifall Hedin bil är något bra? | |
| anledningen att hitta 1.9or med 140hk motorn i sverige har att göra med att den aldrig såldes ny här... men det är inga som hellst problem att köra/få tag i reservdelar... | |
|
Ja de är riktigt stora och har bra koll på försäljningar. Sedan vet jag någon enstaka som inte gillar dem men i stora hela är de bra att göra med. Kanske lite dyra när det gäller service mm, men nog en bra firma att just köpa från. Det skall inte vara några probem att få ner priset 10 000:- Börja med 15 så hamnar du på 10 000:- under priset :) Jag har själv gjort så när jag på väg att köpa bil där i somras. Fokusera på historiken och servicen på bilen. Den är viktig! /Bo-Erik Länk |
|
|
I vanliga fall är de ju återförsäljare för Mercedes och SMART så du får i alla fall hitta någon annan firma att serva bilen på... De är alltså inga experter på BMW men just försäljningsbiten kan dom. /Bo-Erik Länk |
|
|
Verkar som någon importerat den 2003 och sen lämnat den i inbyte hos Hedin... Endast 2 ägare i Sverige, (Importören + Hedin) Det faktum att den ej är svensksåld kan också ge möjlighet till ytterligare prutning men är som sagt ingen fara, serviceintervall och allmänt skick är viktigare...! /Christian Regnr: TYH616 Färg: SVART Fabrikat: BMW Z3 1,8 Årsmodell: Fordonsslag: PB Chassinummer: WBACJ11010LA86254 Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: HEDIN GÖTEBORG BIL AKTIEBOLAG Adress: BOX 2114 Postnr: 431 02 Förvärvsdatum: 2006-02-01 Ort: MÖLNDAL Fordonsstatus: Avställd (2006-02-01) Antal ägare: 2 Datum för första reg.: 2003-06-16 Producentansvarig: I trafik första gång: 2003-08-25 Yrkesmässig trafik: Fordonet tillverkat: Direktimport: Ja Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2006-06-01 - 2006-10-31 Senast godkända besiktning: 2006-01-30 Föreläggande: Nej Körförbud: Nej Vägmätarställning, km: 097088 Skatteuppgifter Skattepliktigt: Ja Brukandeförbud: Nej Årsskatt, kr: 1452 Debitering vid påställning, kr: 0 Debiterad fordonsskatt, kr: 0 Kreditering vid avställning, kr: 0 Debiterad avgift, kr: 0 Huvuduppbördsmånad: november Förfallen skatt/avgift, kr: 0 Skrotningspremie, kr: 1200 |
|
|
Japp. Kolla serviceboken! Kolla också efter ev rostangrepp vid hjulhusen och på bakluckan. Ta gärna en tur med bilen när det ösregnar för att kolla att cabben är tät. Kolla bilklädseln. Vid 9000 mil på mätaren skall inte förarsätet vara slitet. När man stiger i och ur förarstolen sliter man oftast på vänstra delen av stolen. Är stolen sliten där har den gått längre än 9000 mil alt. en alltför oaktsam ägare för att köpet inte skall vara intressant. /Bo-Erik Länk |
|
|
Tack ! Jag ringde till Hedins nyss. Och då sade han att man bytt lås samt nycklar på den eftersom det är en ny lag eller något sådant? Är det så? Verkar ändå lite konstigt. |
|
| men asså, borde dem inte säga till mig ifall den inte är tät eller ifall något är dåligt på den? För om jag skall vara ärlig så kan jag inte så mycket om bilar att jag kanske upptäcker sådana fel.... =/ =/ | |
|
Rekommenderar Z3 1.9, trevlig motor som har gott om kraft, 140 hk duger om du inte tänkt att köra alldeles för fort. Vi hade en Z3 1.9 1997 som vi betalade 9000 kr/ år (BMW Original), den drog ca 0.8 l/mil blandad körning, det om är viktigt att titta på är följande: - Passform spec. runt huven, kan vara krockskadad. - Allmänt skick - Rost - Tygtaket samt rutan, kolla så att det inte läcker in och att inte rutan är sprucken. - Allmänt skick - Självklart motorn och alla vitala delar som t ex stötdämpare/fjädrar, motorn etc etc. Rekommenderar helt klart Z3, snyggare bil får man leta efter... |
|
|
Nya lås och nycklar är ibland krav från försäkringsbolag på direktimporterade bilar, oavsett så är det ju positivt för dig att det är gjort... Tyvärr så informerar nog aldrig försäljaren om eventuella dolda fel utan det är upp till köparen att undersöka helst innan köp... MEN Hedin Bil är en såpass stor firma och säkert måna om sitt rykte så om något dyker upp i efterhand åtgärdar de det säkert hellre än att hamna på Råd & Röns svarta lista vid förlust hos ARN... |
|
|
Ta med någon som är lite bilkunnig för jag skulle i alla fall göra ett test att cabben inte läcker. Man skall inte lita på att de säger att allt är på topp. Det kan man inte med någon säljare. :) Bytt lås för ny lag. Nej, det var något nytt för mig. Ring förra ägaren. Namn får du om du lämnar ett faxnummer på BILREGISTRET.SE. Kanske varit inbrott i den... De kanske bara hade 1 nycket till den och de andra 3 st är på vift. I så fall kan det rent av vara bra att låset är bytt. /Bo-Erik Länk |
|
|
Länk Läcker + Facelift: Länk Snygg inredning : Länk 2.8: Länk |
|
| Don -salvatore - Ja, dem bilarna var ju snygga, men dock lite för dyra, =( ! | |
|
Vi köpte för 2 veckor sendan en 1.8-1996 till min Karin och hon är jättenöjd. Visst det är ingen räser men jämför man motorn mot samma motor i min gamla 318 cab så känns den mycket piggare då bilen är lättare. Hon är 25 och fick betala 4700kr om året helförsäkrat utan garage vilket jag tycker är kanon. Bilen hade gått 8500 mil och är i toppskick. Prisskillnaden var ca 20´ extra för en 1.9 och 50´extra för en 2,8. Detta tyckte vi inte det var värt då hon vill ha den som kul bruksbil och inte lägga en massa pengar på. AC skriver många är viktigt, jag vet inte om jag kan tycka att det är något att betala extra för på en roadster...smaken är som baken Vi har manuell cab vilket jag var lite kritisk till men man kan faktiskt stanna i bilen och fälla upp och ner den och det går lätt och smidigt. I efterhand tycker jag elcaben på just denna model är onödigt. Annat är det på större cabbar där du måste öppna cablucka osv. Lycka till |
|
|
4700:- på helåret för en 25-åring!! OTROLIGT! Vilket försäkringsbolag och hur bar ni er år? Görintresserad... /Bo-Erik Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.