AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
36.216

Kostnad för z3

Sida 3 av 12
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nej då är det i de flesta fall grönt. har du tur kan du även få garanti på bilen då också.
på länsförsökringars hemsida kan man räkna på priset online, det var 2500 i skillnad mellan min och en 2.8 som jag såg på blocket...
helförsäkring/år
HB
27
HBR
M Roadster -00
det är altid bra att ringa till försäkringsbolagen kolla runt lite.
jag ger 5800 helförsäkring helåret för min M-Roadster
Karin - Absolut ingen fara att handla hos BMW-handlare i Tyskland, däremot kan det vara bra att räkna ett par extra gånger på om det verkligen lönar sig rent ekonomiskt (ev högre försäkringspremie/svårt att åka förbi och få en lampa eller två efter ett par veckor som man kan göra om man handlar lokalt/ev sämre andrahandsvärde etc). Jag har jättedålig koll på Z3, men är det som du säger att du kan få en tre-fyra år nyare bil i Tyskland för samma pengar så är det ju inte mycket att tvista om. :)
Är det fortfarande verkligen så? När jag importerade min bil -02 så var det inget snack, fanns knappt några begagnade Z3'or att få tag på i Sverige. Men sedan dess har det ju importerats mängder med bilar. Jag hade börjat med att sondera terrängen i Sverige.

Skall man ändå göra sig besväret att leta bil i Tyskland, leta långt söderut, när jag letade hittade jag finare bilar ju längre söderut man kom. Den jag köpte hittades nästan nere vid gränsen mot Frankrike.

Jag har inte haft några som helst problem hos BMW handlare bara för att min bil är importerad.

/Fredrik
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej,

Jag hade nog också hållt mig inom Sverige, som många säger här så är utbudet stort och det finns att välja på.

1,9 med 140 hk motorn verkar vara en trevlig maskin, annars finns det ju såklart 2,8:an. Underbar maskin =)

Mvh
Kristoffer

Bilen =)
Länk
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Om man skall ner med bil i Tyskland och verkligen inte stressa med bilköpet får man nog räkna med att tillbringa 4-5 dagar. Bara det går på ca 10 000 inkl bensin men då inte inräknat ett ev. inkomstbortfall. Då kan själva kostnaden vara upp emot 15- 20 000:-. Usch!

Man bör helt enkelt fråga sig om det är värt att åka ner.

/Bo-Erik
Länk
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Karin,

Varför inte ta en titt på den här...?

Bra pris, 1,9 l. motorn och kan nog vara läckert med violett/svart skinn i en svart bil!!!

Länk

Mvh.

Christian
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Annars står det en med manuell låda på begagnat-center här i stan:

Har tittat på den och och repor på höger bakskärm borde ge ett ganska rejält prisavdrag!

FörsäljareGöteborgs Begagnat Center - Mölndal
Telefon: 031-86 54 00
Fax: 031-86 54 10
E-post: info.begagnatcenter@hedinbil.se

BMW Z3 1,8

Årsmodell: 1998
Reg datum:
Mil: 9.700
Färg: Svart
Fordonstyp: Cab
Växellåda: Manuell
Drivmedel: Bensin
Pris: 128.000
Info: ABS bromsar, AC, Airbag förare & passagerare, Elhissar fram, Elspeglar, Fjärrstyrt c-lås, LM-fälgar, Servostyrning, Skinnklädsel

/Christian

An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
2,8 power: Tjänar man 40k rent i månaden så köper man väl inte en Z3? ;0)

Z MMM Coupe
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Zig:
lacka om en bakskärm kostar ca 3.000 så jag tror inte du får så mycket avdrag för ett par repor...
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Vad roligt att du letar zäta! Finns ett stort utbud att välja på i den prisklassen.

Exempel på bilar som kan vara värda att kolla upp:

Länk

Länk

2.8:an går kanske att pruta ner i din prisklass. Den är dyrare att försäkra, men den är i mitt tycke vackrare med de breda hjulhusen. Jag tycker inte det viktigaste är att köpa från bilfirma. Köp en bil som är fräsch och går bra med full servicebok oavsett om den står på bilfirma eller inte.
Priser på bilar ska man ta med en nypa salt, särskilt om man inte har något inbyte. Tror det går att pruta bort minst 15.000 på en bil för 125.000. Förmodligen mer. Kolla gärna på mer än en bil så får du lättare ett hum om hur saker och ting ska låta, känsla, skick osv.

Lycka till med bilköpet av en fantastisk bil!

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Köpte min 2.8 -97 för 125' med "roadsterpucklar", 17" BBS och lite annat lull i höstas tyckte det var ett rätt så ok pris.
Betalar 6100 helår/helförsäkring hos LF och den behöver inte stå i garage, bor i Borlänge

//Daniel
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Priserna ligger troligtvis högre nu än i höstas. Priserna stegras alltid en hel del på cabbarna till våren...
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Hej !

Tack för alla förslag!

Zig: Den bilen har jag kollat mycket på, dock är den automat =/ =/ Söker en manuell.

Och jag vill helst ha en 1,9, eller tycker ni att jag inte skall reta upp mig på det? Dock kommer jag ej att ha råd med en 2,8 eller dylikt. Och jag vågar inte riktigt köpa en bil av en privatperson, och det eftersom jag inte kan så mycket om bilar egentligen, därför känns det säkrare att köpa hos en bilhandlare!
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Zig : Men den bilen på begagnat center låter ju fin !

Länk

Vad tycker ni andra? För asså jag ser ingen skillnad på bilarna, fast man säger att vissa modeller ser olika ut =/ ?
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Tror nog att 1,8:an duger... :)

varför inte ta en sväng till Begagnat-center och titta på deras "lilla svarta"...?

Lägg ett bud på 115k om du tycker den är fin, utan inbyte är det inte omöjligt!

Som du säger så är det lite säkrare att köpa av handlare (3 mån. garant + 2 år Konsumentköplag) MEN se till att du får en rätt ifylld varudeklaration och att de INTE har ett M-test som utvisar att bilen är felfri..., om fel uppstår efter du köpt bilen får de rätt vid en eventuell konflikt pga detta M-test!

/Christian
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Det är ju inte världens roligaste fälgar men för övrigt ser den bra ut. Måste ses för att du skall kunna bilda dig en uppfattning om ev. repor, klädseln kvalité mm.

God historik om ägare och vilka dessa är är ett stor plus. Vaför inte rent av ringa föregående ägare och få lite mer info... Går att finna via BILREGISTRET.SE

/Bo-Erik
Länk
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Jag har faktist varit och kollat på den, och då hade den andra snygga fälgar faktist. Men försäljaren där var inte världens bästa så mycket information fick jag inte ut. Dock sa han att det finns historik som jag kunde få se på, alla papper osv. Så det går alltså att lägga ett mindre bud där? Vad är ett M-test?

Tack !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.