AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
36.213

Kostnad för z3

Sida 2 av 12
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Tack för alla svar, har verkligen underlättat pga det faktum att jag inte vet så mycket om bilar =/

Fantastiska Z4:an : Oh tyvärr =/ Jag skall få den på studenten den 1 juni, annars hade det varit kul :)

Det verkar n'stan som man är tvungen att köpa en hardtop då, om inte nu så nästa vinter. Jag har tittat på lite olika bilar, och som du skriver HighWay Star - så vill jag helst ha den då om den är snyggare=) Jag har kollat lite på tysklands utbud av deras Z3:or, fast dock hos BMW-handlare. Jag skickar med lite länkar på bilarna, vad tror ni om dessa? Tyvärr så kunde inte bilderna bifogas...

Länk

och här är bilderna till den

Länk

Här är den andra beskrivningen:

Länk

Och bilden:

Länk

Detta är några få jag kollat på, vad tycker ni?

Tack för svar =) !

2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Länk

Något sånt här du är ute efter? 2,2:a, -01:a, 7400 mil MED hardtop för ca 150 000:-...

/Bo-Erik
Länk
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
2,8 power - Ja den skulle ju vart de ultimata men jag hade inte tänkt o lägga ut mer än 120 000 för min =/ sen så har jag hört att försäkringen på en 2,2 blir dyrare än för en 1,9 och det tror jag inte att jag har råd med =/ Tack för tipset dock !
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Märkte nu att mina bifogade länkar inte funkar =/ Här är andra länkar:

Länk

Länk

Länk

Tack.

rsarits
Glömde...

Vinterkör min, utan hardtop, inga som helst problem, varesig med värme eller slitage.
Jag är helt övertygad om att tyget "slits" värre av UV-ljuset på sommaren, än av snö och annat på vintern.
Tror inte man tjänar så mkt på att köpa en Z3 i tyskland.. Utbudet i sverige är såpass stor nu..

Såg att de du länkat till är 1,9or... Tänkte bara göra dig uppmärksam på att det finns två olika 1,9 motorer... En på 118 Hk och en på 140 Hk...
och just de... Sätesvärmare kan vara skönt om man ska köra under vintern ;)
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Svebba - Ja det har jag märkt, men det är la billigare i Tyskland, för 120 000 får jag kanske en 97:a 96:a här, medan ja kanske får en från 99 eller 00 där.

Vilken motor är bäst då? Har det en stor betydelse....
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Tänk också på att det kostar ca 5-10' att plocka hem dom, regga in osv...
jag vet inte hur det är med 1.9an på 118 Hk, men 1.8an på 115 HK är det en del skillnad mot 140 Hk motorn. (8 ventiler mot 16v).. Sen har du ju alltid de större motornerna på 6 cylindrar, men de koskar ju lite mer å... Men när det gäller de mindre motorerna så hade jag satsat på en 1.9 med 140 hästar... det var precis vad jag gjorde när jag köpte min första bil och det har jag inte ångrat... =)
Helga
Maila nedanstående så får du all seriös info du behöver. Och kolla gärna Fredriks grymt snygga Z3 -97, 2.8 lit.
www.autopower.se/galleri/visa.asp?id=603

fredrik.malvefors@lito.se

//Helga
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Svebba - Ja det får nog bli det. Men ungefärligt hur mycket kostar dem lite större motorerna på 6 cylindrar då?
från 10-15 tusen i inköp (om man t.ex kikar på blocket) och sen är det vell någon/några 500 lapp mer i försäkring, nån 100 lapp mer i skatt och sen bensinförbrukningen som ligger lågon högre...

Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Svebba - Det kanske är lite för mycket begärt, men om du har lust och tid, så skulle det vara jätte snällt om du kunde tipsa mig om lite bra bilar på svenska blocket eller traderamotor tex. För du verkar kunna detta med motorer o dylikt. Och jag kan inget =/ =/ Men om du har tid som sagt ! Några bra bilar med bra motorer och tillbehör samt bra pris ej över 123 000 !

Karin.
Man kan ju inte avgöra om en bil är bra eller dålig bara genom att kika på en annons... man måste se den i verkligheten och köra & lyssna och känna för att veta om det kan vara ett bra köp... och självklart ska man ju bli kär i bilen direkt när man ser den i verkligheten!!

Jag ska ju själv sälja min pärla, så den ända bil jag kan tala om är min egen, för några andra vet jag inget om...
Länk

Något som jag däremot kan rekomendera är en bil med AC... Jag hade inte köpt e bil idag utan AC... Inte ens en cab, men det är ju bara jag... För det kan bli mycket varmt i en cab också!!
Har du några frågor annars så går det bra att maila mig chrille_pudding@hotmail.com

Vilken färg är du ute efter??
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Karin: Ja men det var ju ingen dålig studenten present ;), Synd att vi missar en ägare :S... Men du har helt klart valt rätt färg på bilen svart är snyggt =), Sen kan man ju alltid byta ut träpanelen (som jag tycker är lite för 80-tal heh) Men annars ser det ut att vara en fin bil!

Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Jo i och för sig.....Det är svårt det här! Svårare än trott...Ja din bil var jätte fräsch, men jag skall köpa en svart hade jag tänkt mig =) ! Men vi får se vi får se..... Tack för hjälpen i alla fall !
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Karin: Se till att ha en motorkunnig person med dig när du tittar på bilen du tänkt köpa. Jag rekommenderar att inte köpa från Tyskland. Det är mycket lättare att hitta ett fint objekt härhemma och priserna här i Sverige är i dagsläget precis lika bra som de i TYskland. De billigaste i Tyskland ska du låta bli för det är i allmänhet rena rishögar. Min förra 2.8 med röviolett lack och hardtop skulle vart perfekt för dig. Skiljer det verkligen så mycket i försäkringskostnad mellan en 4:a och en liten 6:a ? Det tror jag faktiskt inte...
HB
27
HBR
M Roadster -00
Kan varmt rekomendera en svart Z3 :)
härlig bil
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Highway Star : Men det är väl ingen fara att köpa en bil i Tyskland om man köper den hos en auktoriserad BMW-handlare? Eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.