AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
36.210

Kostnad för z3

Sida 11 av 12
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
För övrigt :

Registeringsbessiktade bilen i tisdags, och den klarade det galant =D Ingen rost och inga fel....
Helga
Det är väl inte så svårt?

Skriv att du tackar alla rådgivare och att du är j-t nöjd med din bil. Klart att det är intressant för andra Z-ägare att höra vad en nybliven tjej tycker om sin första BMW tillika en Z3 :-)

//Helga
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Helga: Jag har altid tackat för alla råd! Om du läser mina inlägg märker du detta raskt....
Helga
Japp det har du gjort.
Men mitt lilla "påhopp" fick avsedd effekt.
Och lycka till med lappen också.

//Helga
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Asså ohhh...bilen vill ej starta, det låter typ "tik tik tik"......vad kan detta vara? Batteriet är ok.....
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Karin: Hur vet du att batteriet är okej? Symptomen du beskriver tyder nämligen på att batteriet är mer eller mindre slut. Prova att koppla in en batteriladdare alternativt starta bilen med startkablar.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Masten : Ja, det var batteriet som var problemet. Pappa bytte ut det till ett nytt, och nu funkar det :D Tack =)
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Vad vore världen utan pappor :)

/Masten

bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
Hej allesammans

Har nu läst igenom tråden och grattis Karin till en fin bil, den såg verkligen ut att blänka! :-)

Jag tänkte kidnappa tråden för några frågor angående 2,8 varianten.
Är lite intresserad av den här Länk
Men med tanke på era tidigare diskussioner verkar det priset vara en aning högt satt?

Nån som kan kommentera det?
Vad är det annars man ska kolla på en bil som den i annonsen?

MvH
Björn

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Spontant tycker jag att den är för dyr, nästan M roadster priser. (iofs äldre och med mer mil, men ändå) Men den ser ju fin ut! Förhandla lite med honom, han lär ju knappast få iväg bilen direkt till det priset....
Det var lite väl dyrt för den 2.8'an ja. Som jämförelse gav jag 180.000 för mer än fyra år sedan för min bil, som är en 97'a och har M-Chassit oxå. Det har nog inte denna då den har 16" fälgarna. Med M-Chassit kom femekrade 17" hjul.

Annars ser den ju fin ut, åk och titta på den och som Beppo skriver förhandla lite. Ta med pengar, många säljare smälter när man säger att du kan få pengarna på studs.

/Fredrik
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Jag tycker också att priset är lite väl högt. Runt 160-165 kkr känns mer rimligt. Synd att sportstolar saknas, men å andra sidan har den H/K-ljudsystem. En kul grej är att den rullade av produktionsbandet samma dag som min :)

Fredrik M: Inga andra fälgar ingick om man valde M-chassi, såna fick man beställa separat.

/Masten

bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
*de tre senaste

Intressant att höra vad ni tycker, har bokat in ett möte och det får bli magkänslan som avgör det hela. Utbudet av 2,8:or inte är så stort om man ska ha en svensksåld tycker jag. Debatten kring svensksåld vs import kan vi ta en annan gång :)

Masten - o du är nöjd med din? (jäkla bra fråga ;P) Är det något speciellt du tycker jag ska kolla på?

Återkommer (om nån är intresserad) med resultat av det hela.

Tack så länge!
/Björn A
Masten: Ok, där ser man, jag trodde de ingick i M Chassit.

bjornand: Återkom gärna, vi är givetvis intresserade av hur det går.

/Fredrik
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
bjornand: Absolut, jag är helnöjd! Bilen har gått i min familj sen den var ny och de enda problem vi haft med den är att några halvljuslampor gått sönder :) Något särskilt viktigt att kolla på kommer jag inte på för närvarande, när det rör sig om en bil med såpass lågt miltal så ska det ju inte vara några bekymmer får man hoppas.

/Masten

An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
På powerbörsen finns det en 00:a med 17" & tak för 145k (automat)..

Z MMM Coupe
bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
Japp då blev det affär idag då!!

En Z3 2.8 Roadster till Uppsala :)

Underbar att köra, underbart väder... nu gäller det bara att hitta en förvaring. Har parkering men inte i garage ännu. Får bli helbilsöverdraget ett par gånger gissar jag.

Masten: Som du sa, det var inte mycket att titta på efter fel på bilen. Provkörde en lite smal delvis gropig väg utan att höra några klonk eller andra misstänkta ljud.

MvH
Björn A
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Då får jag gratulera och hälsa välkommen till Z-familjen! :)

/Masten

Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Härligt att köra nercabbat idag :D :D
å här bara regnar det =(
tur vinterbilen fortfarande e påställd så man inte behöver skita ner i onödan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.