|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja. Och trycket i ACn. Drivsteget i fläkten kan vara trasigt också. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Tack! Beställer en ny och återkommer när jag bytt den. Finns det några fallgropar vid själva bytet eller är det bara att rycka ut den gamla och sätta i den nya? |
|
|
Det verkar som att man såklart behöver tömma kylarvätskan. Kan man göra bytet utan att behöva tömma? |
|
|
Kläm slangarna så du bara spiller ut lite från kylaren. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Jag har precis bytt termostat och båda vattentempgivarna. Tänkte dela med mig av mina erfarenheter. Tempgivaren i bilen pekade innan bytet ungefär halv 11-11, fick felkod på ej trolig vattentemp. Ett bra tips, När man tömt kylaren på vatten så finns fortf allt vatten kvar i expansionskärlet. Detta vatten kommer rinna ur när man tar loss termostatlocket. Ta tryckluft och en trasa att täta med, sen blåser man i expansionskärlet tills allt vatten runnit genom kylaren och ut i sin behållare på golvet. Nu kan kan skruva bort alla delar utan en massa spill. Efter bytet går mätaren fortf inte upp till mitten, men något högre än innan och felkoden har inte dykt upp igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.