|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja det är ju inte kul att byta insugt bara för att testa om det är det. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
nä, det e ingen höjdare att göra de, e väldigt trångt... tänkte me på, skulle det kunna va nåt fel på chipet som jag satte i... Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
Ja då kan du kaske börja med det. Vad är det för chip? Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
jag fick me att chip som e mappat på rullande landsväg me kolfiber insug Niklas Olsson, BMW M3-94 Bilder: Länk |
|
|
Då ska det ju funka men det kan ju ha gått sönder. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
Har problem med tvekande motor och suckning sedan man gasar up och släpper gasen.. det låter som om detta kan vara mitt problem åxå.. fast man vill nog inte spraya på för starka grejjer.. wolframtråden? lär nog tåla i stort sett vad som hällst i kemikalierväg skulle jag tro..men därimot thyristorn vill nog inte ha för starka grejjer men denna luftmätare lever ju ett hårt liv..tror inte att man kommer i närheten av den misshandel som den får av sandpartiklar och annan skit som bombar den hela tiden..får bli elektronik rengöring å spola under kranen med kokhett vatten..*s* klart att eftersom denna luftmängdsmätare ska hinna ge information till motorn på en bråkdel av en sekund och gör detta genom att kontrollera avkylningen..är då trådar och skiva skitig.. ja då ökar man ju den massa som ska kylas av och responstiden blir ju längre och motorn får fel luftbränsle blandning.. ska bli intressant att se vad resultatet blir sen jag har rengjort..=) |
|
pg_ice |
Dogge: det behöver inte vara LMM. jag hade lite tvekande gång i motorn nydligen men inte längre. hade i en slaska STP Injection Cleaner(Den svarta) och motorn spinner som ett katt,ingen tvekan längre och inga ryck vid kallstart! du måste köra ca 20 mil med Injection Cleaner i tanken innan du börjar märka skillnad dock. testa det innan du kollar LMMen! 325an : Länk |
pg_ice |
slaska=Flaska stavar som en kratta..haha slask är det definitivt inte :) 325an : Länk |
|
Nu har jag rengjort LMM:en och bilen går nu som en klocka..=)).. satan vad fint den går..=) det var som en tunn sothinna på ungefär halva bladet..jag sprutade elektronik rengöring och siktade med en så´n där litet sugrör som följer med..blåste på halva burken..sen lät jag den ligga en stund..efter det så spolade jag över alltihop med t-röd..det var jag lite så där skeptisk mot..men va fan..jag har ju ett jobb som alstrar pengar..bära eller brista efter det så blåste jag alltihop med tryckluft..inte full matning utan bara för att torka upp den.. sen när jag startade så gick den rent dåligt..men lät den stå och puttra till sig å tillslut så hade datorn ställt in alla värden å den började gå absolut perfekt..inte ett blutter inte en ryckning..nada..nästan så att man börjar bli troende..*s* Bra att ditt slaskande löste sig..*s* |
|
pg_ice |
nåt som inte stämmer här. datorn läser väl bara in nya värden när batteriet har varit urkopplat eller hur? hade du kopplat bort batteriet? hur länge lät du den stå och "puttra" ? 325an : Länk |
|
jepp..jag kopplade bort batteriet åxå för att den skulle ställa om nya värden eftersom den vid rengjort utförande kyls respektive värms snabbare..förstår hur jag menar?.. jag lät den stå på tomgången ungefär 30 min..sen körde jag en sväng så katten skulle bli genomvarm efter det så gick den skitbra..bättre än någonsin facktiskt..förra ägaren var förbi å undrade vad jag gjort..så där bra gick den inte när jag köpte den sa han å muttrade..*s* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.