|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har alltid haft BMW förutom min första bil en saab 9000 turbo, sen alltid BMW. Det är en saab 9000 som är trimmat och massa lull lull 330hk den är röd finns på blocket. Jag har en M3 3.0 och är ej reggat än. Jag vet att saab är bra snabba bilar, men BMW så mycket snyggare, och den går väl bättre än M3:an, har tröttant på M3:ans prestanda, och sen är sabben billiagre att äga. frågan är ska jag verkligen bytta till den sabben "inte vilken saab som helst"han har lagt ut på den närmare 130.000kr BMW its a ride not a car | |
jimmy/bmw |
den går nog ganska mycket bättre än din m3! Om du kör mycke motorvägs rejs å sånt så ju saaben bättre ! Men gillar du att sväga så är nog bmwn bättre! sen att den är billigare är nog försäkrings som är högre på bmwn annars är nog driftkostnaderna lika. Ja det är ju upp till dig :) |
|
ja det gör den nog utan större problem..det blir nog ett byte=) BMW its a ride not a car |
|
|
Har du tröttnat på BMWn är det väl bara att slå till om du tror att du kommer trivas bättre i en saab. ///BMW - Was sonst! |
|
jimmy/bmw |
Hur mycket ska du sälja m3:an för da ? |
|
88.000 och då är den inte reggad, nyligen import från italien. BMW its a ride not a car |
|
|
Om man ens funderar på att byta bort en M3 mot en SAAB så är det självklart att man ska köra SAAB. Då har man nämligen inte förstått ett dugg av vad BMW handlar om. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
jimmy/bmw |
Saab 9000 är en bra bil inte alls nå sämre än en bmw e36 |
Lars Jakobsson |
Håller med Kalle Hansen! Det är väl mer än rena hk det handlar om? Och skulle man inte gilla en M3:a bättre än en gammal saab, då är det bara att byta! |
|
jo du jag vet exakt vad ordet BMW innebär kort fattat förarens bil!!! Tjejen fick spel när jag sa att jag kanske byter mot en saab, fan det är svårt.. när jag tänker efter vad jag förlorar så kanske jag ångrar det sen?? BMW its a ride not a car |
|
|
Bara att byta om du redan börjat fundera i de banorna, men en M3 är ju så mycket mer bil än en Saab 9000. Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
|
Jag tycker du ska köpa saaben! Det är ju inte så svårt att byta tillbaks till bmw eller nåt annat märke om du skulle vara missnöjd eller hur? Mvh Veåttan: Länk |
|
|
nja saabarna värde är inget man hurrar över, rätt svår sålda. BMW its a ride not a car |
|
|
Förutom vad som sagts här ovan får man inte glömma bort ett par saker: 1. En trimmad SAAB är med största sannolikhet olaglig att köra! Det minsta problemet är nog besiktningen och risken för att inte få igenom den! En mycket allvarligare risk är att du, om du har otur, i princip kommer att köra den oförsäkrad. Händer en olycka och försäkringsbolaget kommer på att den är trimmad så mycket utan att vara godkänd för det så kan man nog utgå från att dom åtminstone tar sig en rejäl fundering på om dom skall ta chansen att slippa betala ut ersättning! 2. En hemtrimmad bil är alltid en sämre bil än en fabriks-"trimmad". Tag tex SAAB:s notoriskt dåliga växellådor redan i bilar som är i standardutförande. 330 hk och litet gasglad högerfot gillar säkert inte lådorna. BMW:s M-bilar är rakt igenom konstruerade för den högre effekten (motor, växellåda, drivaxlar, bromsar väghållning mm) och torde på sikt vara väsentligt hållbarare än en trimmad SAAB. Per L Förut M5. Nu SAAB 9-3 Aero |
|
|
Motorerna på dom där Saabarna är sjukt hållbara och billiga att köpa OM det skulle rasa. Värre är det med växellådorna, dom håller inte bra men kostar inte så mycket att köpa heller. Flåklypa |
|
|
Växellådan på den saaben är förstärkt med andra kuggar/drev den pallar med tryck över 600nm sachs platta m.m Men men det är som Per L säger att man kan få problem vid bes/försäkring..ne grabbar det blir inget byte, känns som en stor förlust. Kan inte svika min älskling trots att den har kostat mig en del, men det är värt det. BMW its a ride not a car |
|
|
Bara för att bre´ på med ytterligare en punkt till mina två här ovan. 3. Motorstarka bilar och bara framhjulsdrift är ingen höjdare. Ca 350 hk i M5:an var aldrig några problem. Original 205 hk i SAAB:en är alltid......låt oss säga spännande! Man vet aldrig riktigt säkert vart man hamnar på vägen när man ger järnet! Men har man bara lika mycket grepp under båda framhjulen så är suget härligt från 2000 rpm. Där har inte ens M5:an något att hämta om man inte börjar varva sådär 5-6000 rpm och uppåt! Per L |
|
| får man fråga jur din bil ser ut?? vad är det för färg och så på den?? har du kanske bild på den?? | |
|
Kalle Hansen: Vad menar du med att "man inte förstått nånting om vad BMW handlar om" när man funderar på att byta till en SAAB? Är det körglädje du tänker på? Den är nog säkert rätt stor i en bil med 330hk, även om det är en SAAB. |
|
|
Krisse-: Körglädje innebär inte automatiskt många hästar. ///BMW - Was sonst! |
|
| Det finns nog lika många definitioner på körglädje som det finns bilägare... Många tycker säker att "åka snabbt rakt fram" är mer körglädje än att åka bana med en perfekt balanserad bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.