AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.112

hur tar bort fartspärren på min m3a?

Sida 2 av 2
jimmy/bmw
Se där! Till samma pris också - eller?????? Finns det milbegränsning eller tidsbegränsning?? Du kan ju klippa in garantivillkoren också!

Villkor för garantin

• Felet ska vara av en sådan art att det kan härledas till utförd effekthöjning.
• Garantin gäller i 12 månader från det att bilen levereras med dess nya specifikation.
• Garantin gäller under förutsättning att premie erläggs i tid.
• Garantin omfattar bilar från årsmodell 2000 och maximalt tom 10 000 mil.
• Ingrepp utförda av annan än en auktoriserad återförsäljare eller utan dess skriftliga godkännande kan påverka skaderegleringen negativt.
• Service måste utföras av märkesverkstad eller motsvarande för att garantin ska gälla. Service ska utföras enligt tillverkarens föreskrifter, dock minst 1 ggr per år eller 1500 mil.
• Sker skada i samband med eller att bilen använts i extrema sammanhang såsom biltävling eller liknande gäller ej garantin.
• Det åligger bilägaren att begränsa en eventuell skada i möjligaste mån för att undvika följdskador.
• Garantin omfattar inte slitdetaljer som är del av service, normalt underhåll eller fel som uppkommit innan tecknande.
• Vid skada utgår en administrativ avgift om 1495 kr som erläggs till verkstaden av bilägaren.
• Maximal ersättning per skada är ett (1) basbelopp.
• Skador regleras/ersätts endast i EU-länder samt Norge och Schweiz.
• Garantin gäller under förutsättning att skadan inte omfattas av annan garanti/försäkring.
• Skador som inte på förhand är godkända av Tuning Warranty ersätts ej i efterhand.
jimmy/bmw
alaska1 varför svarar du inte på min fråga ?
al
499
alaska1
118dA-13
Suck! Garantin gäller under förutsättning att inte annan garanti gäller! Det innebär att först får man pröjsa en avgift och sedan ändå utnyttja sin motorgaranti i första hand !!!!

Dessutom betala en premie som kostar vad +++++ för att få garantin , som dessutom är begränsad till ett basbelopp - dvs 39 700 kr

Mappning på Unichip framstår som allt mer och mer prisvärt ..........
jimmy/bmw
Ansvar

UNICHIP ger tekniker möjlighet att ändra existerande motor-kontrollprogram på moderna fordon.
Felaktiga ändringar kan permanent skada en motor genom för mager förbränning eller genom detonation skapad av felaktig bränsle- och/eller tänd-inställning.
Teknikern måste acceptera fullt ansvar för att ha rätt utbildning på dessa ämnen.
DASTEK eller TS MOTORSPORT accepterar inget ansvar för några skador på motorer orsakade genom felaktig inställning av UNICHIP.

Och sen så svara du inte på min fråga !
al
499
alaska1
118dA-13
Jag säger det bara en gång J! Svara på alla de som du fått så ....
jimmy/bmw
varför tycker du det är seriöst att inte göra en koll på rullande landsväg samtidigt som chippningen

svar Ja det kostar extra på chippning, mappningen är väl det bästa svaret du kan få

Nu svarar du på min fråga da!
al
499
alaska1
118dA-13
Så du vidhåller att det är seriöst att göra chippning/mappning på rullande landsväg....OK!

Då kan det ju inte samtidigt vara seriöst att INTE chippa/mappa på rullande landsväg!

Är man seriös får man dessutom svart på vitt hur mycket/lite som chippningen/mappningen gav!

Eller annorlunda uttryckt - med ett öppet köp och bromspappret i din hand spelar det ingen roll om du chippat eller mappat!
jimmy/bmw
och varför kan inte de var seriöst då da ?
bromsningen kostar ju extra !
Är det inte seriöst att äta pizza då det finns oxfile heller?
Och kan du svara på min fråga nu da!
al
499
alaska1
118dA-13
Jag gjorde ju det! Görs chippningen på rullande landsväg och med överlämnat bromspapper samt öppet köp så är det lika OK som mappning!

Är du nöjd med de hästar du får OCH ALLT SER ok ut så betalar du och är du inte det så betalar du inte! DET ÄR SERIÖST !
jimmy/bmw
Räcker det inte med att en bromsar sin bil så man ser effekt ökningen på hans bil da ?
Och sen så får man tillbaka 3000kr av dom 5000kr man betalar för mappningen
al
499
alaska1
118dA-13
Stenmark skapade en gång ett bevingat ordspråk - he inte lönt förklara för en som inte begrip
jimmy/bmw
och vad är det inte jag begriper ?

Om man säger som så att helt klart är en mappning bättre men det kostar mer än dubbelt så mycket som en chippning !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.