|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hur tar bort fartspärren på min m3a? | |
|
Ett chip kanske....? ///Henrik |
|
| Se bara till att du inte får något annat gjort! En del flyttar varvtalsspärren och grottar runt! Inget större fel i det om det görs seriöst dvs på rullande landsväg men det finns de som bara trycker dit ett chipps! | |
jimmy/bmw |
är de oseriöst om man inte gör de på rullande landsväg eller ? |
jimmy/bmw |
www.itsfun.nu tar bort den för 2500kr å du får nog når hk:s till |
|
Jimmy ! Hur vet du att det blir fler hästar och varför tycker du det är seriöst att inte göra en koll på rullande landsväg samtidigt som chippningen? När man lämnar in på mappning med Unichip så körs bilen först på rullar sedan mappas den sen koll igen vad det gav! Öppet köp dessutom! Det tycker jag är seriöst! Alltså - vad är det för fel på mappning, öppet köp och koll på rullande landsväg! |
|
| Det är väl inget fel men kanske inte ett krav! Dessutom frågar inte trådskaparen efter fler hästar utan borttagen fartspärr... | |
|
Det var precis det jag svarade på ovan och tippsade samtidigt om att inte låta någon pillra i övrigt på chippet utan att det görs seriöst! |
|
jimmy/bmw |
jag skrev inte att jag vet ! Jag skrev du får NOG når hk:s till! Å den andra frågan är den sämst ställda hitils ! Varför tror du det inte hjälper med chip da? |
|
Nja alltså du skriver "En del flyttar varvtalsspärren och grottar runt! Inget större fel i det om det görs seriöst dvs på rullande landsväg men det finns de som bara trycker dit ett chipps!" och "När man lämnar in på mappning med Unichip så körs bilen först på rullar sedan mappas den sen koll igen vad det gav!". Han är inte ute efter fler hk (dvs han behöver inte ett kvitto på att chipet givit mer hk)! Han vill ha bort fartspärren och han lär märka om de utfört det jobbet utan rullande landsväg... Alltså jag är inte emot att de är grundliga och kollar ökad effekt (på rullande landsväg) men du får det att låta som om det är enda alternativet, vilket det ju inte är i detta fall. Ja ja diskussionen är påväg i felriktning :). |
|
|
Du har rätt K! Men en M3 motor är rätt känslig och ligger rätt nära gränsen för vad som är bra att ta ut utan att motorn slits väldigt fort! Att minska marginalerna ytterligare utan att kolla att motorn går bra och allt ser OK ut INNAN chippning/mappning är enligt min mening inte OK, att dessutom inte följa upp att det blev bra - ja se det är deffinitivt inte OK! Sen är det dig och andra fritt att tycka att det är seriöst - det får stå för Er! |
|
jimmy/bmw |
Om den har tappat så mycke effekt att den riskerar att gå sönder så märker man nog de! å funkar de på en m3 ex. så borde de väl funka på alla m3or |
jimmy/bmw |
Och varför duger unchips bromsningar men inte exempelvis itsfuns ?? |
|
Det ähär är ganska off-topic men iaf, IT´s fun har börjat med chipgaranti =) jättebra. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Blandar du inte ihop det med att de garanterar att vara billigast? Om priset är det viktigaste så - vill jag minnas att SKODA är billigare än BMW! |
|
jimmy/bmw |
Itsfun.nu Motorgaranti Vi erbjuder nu motorgaranti när vi chippar din bil. Vi erbjuder nu en garanti som du kan få på din bil efter att du chiptrimat den. Garantin ersätter skador som kan härledas till trimningen och som gör att du inte får ersättning av fabriksgaranti eller maskinskadeförsäkring |
|
Precis =) -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Se där! Till samma pris också - eller?????? Finns det milbegränsning eller tidsbegränsning?? Du kan ju klippa in garantivillkoren också! Men det är ju inte fel om de förbättrar för köparna - Inte illa! Då så är det bara öppet köp och bromspapper samt rullande landsväg före och efter mappningen kvar - sen så är det bara priset som skiljer mellan mappning och chipps! |
|
|
Jurgen som tar bort toppfartspärren på bmw bilarna åt it`s fun tar endast bort toppfartspärren och chipar inte samtidigt om inte ägarn vill.Toppfartspärren tas bort med ett separat program gentemot chip. Bmw följer inte utvecklingen dom leder den |
|
| Se där .... ja det är bra! Inget pillrande utan rullande landsväg men borttagen fartspärr är väl OK - när man nu kommer åt att prova toppen! | |
jimmy/bmw |
Men alaska1 du kan ju åtminstonde förklar varför inte chippning ska fungera du skriver ju typ bara "nej gör det inte" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.