|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån som kan svara på denna säkert enkla fråga: Va e mintcondition MvH Mr-speed go for 540 manuell | |
BlackE32 |
Nyskick! |
|
Nyskick++ BMW rules! |
|
| After eight på passagerarsätet :-) | |
BlackE32 |
Hahaha! Klockren, Stente! |
BMW-Yoda |
Absolut felfri. Inte ens spår av slitage. Mycket få bilar enligt mig som passar in på beskrivningen. BMW-Yoda |
|
Råkade stöta på denna tråd av en slump då jag läste en annan tråd som handlade om hur slitna BMW bilar är men lyckas ej hitta tråden igen och kunde inte bli och väcka liv i denna tråd :) Handen på hjärtat forummedlemmar, hur många kan säga att dem äger en BMW i mintcondition? eller kan det vara så att begreppet rimmar dåligt med märket BMW? Hittar man inte folk här som sitter på sådana bilar vet jag inte vart man ska leta :) BMW M-POWER |
|
|
Ska vara en bil i absolut toppskick(nyskick), inte ens en antydan till rost vare sig under eller på kaross + att inredningen naturligtvis också ska vara i nyskick.. Absolut inga fel eller "begynnande brister" etc etc.. Ska inte ens tillåtas vara några rostfläckar på avgassystemet enligt mig.. Hmm...finns förresten sådana bilar(kanske någon renodlad "samlarbil" typ Ferraris etc ), möjligen i nybilshallen där bilarna helst ska ha genomgått någon form av lackbehandling och interiörbehandling innan leverans för att möjligen gå in i denna kategori bilar ;)) Mvh Janne. |
|
|
Janne T: Det är inga lätta kriterier... :) BMW M-POWER |
|
|
Kolla M3an i länken. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| En bil som används regelbundet kan ju inte hålla detta skick! Så detta är helt fel att leta på, de flesta här gillar bmw bilar. Tänker på bmw's slogan... | |
|
Mkt glädjande att se denna M3:a! Det kallar jag mintcondition på hög nivå :) Otroligt kul att se sådana fina bilar som ev. kommande generationer kan ha nöjet att få uppleva och inte bara se dessa fina bilar på skroten eller på bilder :) BMW M-POWER |
|
|
I myntsammanhang (där begreppet först myntats:-) betyder mint att myntet är ocirkulerat. Man får inte ens ha hållit myntet i handen för då är det använt. För att detta skall funka/gälla måste alltså myntet förpackas i försluten förpackning direkt efter tillverkningsprocessen. I serietidningssammanhang gäller det att tidningen är oläst (och därmed opåverkad). Det blir ju lite svårt att översätta i bilsammanhang så man får väl tolka det fritt. Begreppet används också i modellbilssammanhang och då skall objektet inte varit ur originalkartong för att kallas mint. Nyskick borde väl dock motsvara det man menar. |
|
| En direkt översättning av ordet "Mint condition" blir "Mycket bra skick". | |
|
Att jämföra med mynt, tidningar och modellbilar var bra, ocirkulerat skick, dvs nyskick eller i bilsammanhang, topprenoverat till (bättre) än nyskick är mintcondition. Den som säger att hans dagliga bruksbil är i mintcondition har missuppfattat uttrycket. I samlarresonemang använder man även uttrycket utställningskick, vilket har samma kriterier. Mats BMW CS #5847 |
|
| Håller med Mats, en bil i mint condition är definitivt inte en daily driver. | |
| Mint condition kan endast en ren uställnings- eller samlarbil vara i. Den måste, enligt min mening vara i faktiskt nyskick, som om det vore noll mil på mätaren. En bil som används kan aldrig behålla sådant skick. IMHO. | |
|
Tycker att begreppet nyskick eller mkt fint skick missbrukas mer än mintcondition. Skulle jag kolla på en bil och säljaren benämner bilen som mintcondition då räknar jag med stor sannolikhet att bilen är i extremt bra skick. Ordet mkt bra skick eller nyskick är i min mening sönder missbrukad i bilsammanhang/bilköp. BMW M-POWER |
|
| Ett mycket tragiskt exemplar av bil som får åka släp från utställning till utställning, och som inte berett ägaren en endaste sekund av körglädje. Enbart till för putsbögar och andra avvikande./ Freude am fahren, nicht stehen | |
|
Ang "mycket bra skick" "nyskick" Mycket bra skick må missbrukas men det går fortf att tolkas, att ta hänsyn till bilens ålder är tex ok enligt mig. men jag vet säljare som använt begreppet "nyskick" på bilar äldre än 15 år, något sånt existerar inte och jag blir lika förbannad varje gång. |
|
|
Mint condition, nyskick, fullutrustad, rostfri, aldrig kommit i kontakt med vatten(?!), AC behöver fyllas, nylackad för 7 år sedan, (skrev jag rostfri?). Allt detta är skitsnack som annonsörer använder sig av för att få den 10-15 år gamla bilen att låta som den är bättre än vad den är. Eller för att man inte vet vad orden betyder och innebär. För att tro detta om bilen kan det inte handla om - så korkad kan ingen vara. Men att tro att någon går på dessa lögner är ju ganska .. ja, korkat. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.