|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag är en som inte alls vet mycket om bilar eller sånt och jag undra vad man ska göra så att båda däcken spinner. Har en bmw e30 320 | |
| Tung högerfot är ju en fördel :) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Till och börja med bör bilens bakaxel vara diffad! =) |
| måste man köpa en annan bakaxel för att få den diffad | |
|
Ja... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| För det första så är det pga att bakaxeln är diffad som den enbart spinner på ena hjulet, om den däremot skulle vara diffbromsad alternativt spärrad så kan båda hjulen spinna. | |
|
kan ju göra en aga-diff =P -- DTM system och rak 6a ;) |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hemma på min gata i stan, kallas diffbromsad bakaxel kort och enkelt "diffat". Ej diffbroms kallas "odiffat". Fiffigt va? =) |
|
Väldigt fiffigt =) ungefär som här då hehe -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| Tvärtomspråket är knepigt ibland, och det är ju extra oväntat när det kommer från vuxna människor ... :-) | |
| asså, ja har också en e30 320. å ja tänkte starta en egen tråd för att få reda på detta, men om min går på sidan ibland och ibland inte.. va är det då? lamelldiff som är allmänt original eller? kan man öppna å stoppa i bricka i mitten? tänkte göra det nästa vecka men det är ju korkat att plocka ner diffklumpen om de inte går.. | |
|
diffspärr är definitivt inte original på alla bmws... spec inte 320... vad jag vet iaf.. Mvh Jojje |
|
|
Stämmer det, sitter inte diff på 320 orginal. kwimm du säger att den ibland tar på bägge hjulen å ibland inte, de kan kanske bero på underlaget; halt på ena hjulet å fäste på det andra. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
nej, men där är ett meckartips som heter "uppsträckning av lamelldiff". sitter det lamelldiff på e30 320??? isf. så ska ja prova det nästa vecka. |
|
|
kwimmm.....skulle bli väldigt förvånad om det sitter lamelldiff i din 320. Kan ju vänta till klumpen börjar bli sliten, då brukar dom "diffa" hej vilt......jag vet! ///Robban |
|
Trebor! Brukar knastra så konstigt då bara. ;) |
| okej, nått i min bakaxel är knasigt redan nu.. dunkar typ när man motorbrommsar och frikopplar. låter dock ingenting när man gasar. nån som vet va det är??? | |
| Fan tycker alla Gamla bmw "diffar" hejd löst min är det bara att koppla så går den på båda när man strå still, kan vara ett ont tecken:) | |
SpineKracker |
kvimmm: Hade exakt samma problem på min förra E30, bakaxeln var då helt skrot invändigt. Byt och försök få tag i en bromsad diff, och sträck upp denna ytterligare. AGA-diff är dock inget jag skulle ha, inte om man vill bruka bilen i annat syfte än att bränna däck. Det kommer nämligen bli väldigt farligt att svänga i högre farter.. MVH Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
kvimmm: precis som tidigare nämts så kommer troligen dinna diff drev snart att llämna in, den kan rulla allt mellan 1 mil till 1000 mil till...men när det börjar låta så där är det ett tecken på att ras är närma. Att e30 320 har lamellbromsad klump tillhör inte vanligheten men det finns. (ganska enkelt att kolla) Är det en pisseklump man har så kan man svetsa fast diff dreven så man har 100% spärrverkan (men det håller inte allt för länge) och det är jäkligt opraktiskt att köra med en sådan bil spec i stads trafik |
|
teposen |
Min diff lekte diffbroms rätt länge igår... Ända tills det small-till =). Vad är rimligt att ge för en bakaxelklump? Och hur vet man om den är i bra skick? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.