AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.807

Att sitta 4 personer i en E36 cab?

Sida 2 av 3
Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
Det är sant Beppo att det inte är SÅ njutbart för baksätespassagerarna i farter över 50 när taket ligger i sufflettlådan.
Dock tycker jag att Stocktraders idé skulle kunna funka om suffletten är uppe i de högre farterna.
Sedan tycker man ju olika.
Alla lösningar passar inte för alla och alla karossmodeller passar därför inte alla.
Skulle tro att det är därför det finns så många olika modeller :)

Wargen
Alltså åker man på motorvägen (dvs höga farter) är det väl ändå att föredra att ha taket uppe. Detta om man har några krav på komfort. Ska man samtala nercabbat så får man nog inte ut så mycket av diskussionen. Jag tycker en 4-sitsig cab är utmärkt, funkar att transportera nästan som en coupe och glider man (vilket ju är att föredra i en cab) så kan man göra även detta med 4 personer. Enda det inte lämpar sig för är just nedcabbat i högre farter...
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Har man vindskyddet monterat är det inte mindre komfortabelt att köra autobahntempo med bilen, en konversation är heller inte speciellt svårt att genomföra. Upplever det faktiskt som att det bullrar mindre (andra frekvenser förmodligen som gör det)med taket nere än uppe, och då är min roadster tystare med taket uppe än en e36 cab.
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Men för att återgå till vad frågan var: Ryms man verkligen 4 personer i en roadster?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Salesman,
Det blir nog svårt...

Som svar på ursprungsfrågan:
Ja! 4 personer i en E36 går bra. Det är ju det som är så finurligt. Och på hemvägen när bara 2 pers ska med, slänger du på vindskyddet och njuter av himlen.
OBS. Om jobbarkompisarna spelar i Solna basket kan det bli svårt att få in dom i baksätet dock !!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Kan man åka i baksätet i en cabriolet nercabbat? Nej! Kan man åka där med taket uppe? Ja! Om man inte lider av klaustrofobi, och dessutom är utrustad med korta ben och mkt små fossingar....
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Kan man åka i baksätet på en roadster?
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Vad har det med saken att göra???
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Återigen så är väl finessen att den 4 sitsiga cabrioleten är mera mångsidig än en roadster. Sedan så har jag inte ett problem med om man vill ha en roadster istället för en 4 sitsig cabriolet. Mig passar det inte just nu pga familj och svår E30 sjuka. Men jag skulle gärna ha en Z1. Fast då får ju inte familjen följa med.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Den är mera mångsidig, men det är väl inte speciellt mkt. Anledningen att jag tog upp detta var att skapa lite debatt angående cabsäsongens längd i sverige, då del flesta 4 sitsiga cabbar, vilket inte gäller roadstrarna, man ser ute ständigt åker med taket uppe! (om det inte råkar vara en av de där berömda 3 dagarna med vrålvarmt väder) Och jag har svårt att fatta varför man då har en cabb öht! Men ingen verkar hjälpa mig att beskriva cabbens säsong som oerhört mkt längre än så, utan debatten gick över till att bevisa att en 4sitsig cabb är smartare än en roadster! Vilket mer är en fråga om tycke och smak. Jag vill slå hål på myten att en cab är oanvändbar i sverige, och istället hävda att sverige är ett perfekt cabrio-land! Men om man tror att man ska kunna åka fler än 2 i en cab så förstår jag besvikelsen lite....
Jag kör min cabbe så fort det finns möjlighet, bara det är torrt ute så kör jag nercabbat.
I helgen var det ju knappast varmt, som kallast när jag var ute, +3,5 grader och hård blåst.
Då undrar man ju lite vad man håller på med.
I nästa sekund så möter man en cabbe uppcabbat, då tänker men MES! :-)

Men helt ärligt, det kan tyckas idioti att köra nercabbat när det är kallt men med full värme och lite lagom värme på (_!_) så funkar det helt förträffligt.
Inte alls så kallt man kan tro, när man sedan kliver ur bilen så känner man hur kallt det är "ute". :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
beppo
kan det inte vara så att en Z3:an med taket uppe är så grymt ful så man vrångkör den med taket nere oavsett väder och vind....
Skulle aldrig falla mig in och köra nedcabbat i dåligt väder bara för att bevisa något.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Korak
Ingen som sagt ngt om att åka i dåligt väder, men eftersom du verkar vara en förespråkare av att bara använda bilen 3 dagar om året så förstår jag inte varför du inte köpte en betydligt billigare 330 coupe istället för en cab....
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Beppo
jag har ht så jag har både en cab och cupe.

Måste bara tillägga att den fula ankungen z3 blir en svan med taket nere.

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Ingen cab är snygg med taket uppe.....( fast jag tycker ju å andra sidan att få bilar MED tak är speciellt snygga...)
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Är det någon som använder sin bil 3 dagar per år? Cab åker man väl alla dar det inte regnar!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Japp! Med taket nere!
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Vad annars? Det har man ju njutit av dom senaste 12 åren. En gång cab -alltid cab.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Själv närmar jag mig 10 år taklöst, men är ju även motorcyklist sedan 13 år.... :)
Humm, känner mig ny i den taklösa världen. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.