AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.306

Otrlevligt bemötande från BMW i Jönköping

Sida 3 av 3
le
234
leszek
BMW 535 -88
Beställde med ett klick och hämtade de delar som fanns hemma. Det enda störande var väl att jag fick betala 900 kr i förskott på de BESTÄLLDA delarna - men vad har jag för val.
De var mycket trevliga och hjälpsamma...

Korrigering - det blev tröttsamt att skriva så mycket...

PS. Beställde delar för 1700 kr hos Mekonomen i veckan - utan kvittenser och de ville att jag skulle betala när jag hämtade ut grejerna...
CR
175
CRY
332ti-98
Hej!
Jag har delade erfarenheter av Jacobssons bil, jag har köpt 3 bilar av dem, en begagnad och två nya bilar. Det har varit en del strul och så men det har alltid löst sig till slut. Jag tror personligen att de lider lite av växtvärk, tror att de skulle må bra av att utöka med personal på alla platser, verkstad, kundmottagning och försäljning. Större lokaler skulle nog inte heller vara fel. De säljer trots allt en jäkla massa nya bilar.

---
Christian Ryman
BMWCS #2928
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Det du skriver om stämmer mkt bra Cry, men lite service tack, från deras sida också.
Jirar
Om det nu är så att man säljer väldigt bra där då borde det onekligen vara så att folk får bra service där, med några få undantag.
Nu börjar den här tråden bli lite tjatig, alltså Leszek du hade lite strul med dina reservdelar, men så är det var man än går, hur många har inte varit på t.ex på Mcdonalds och fått kalla pommes frites.
Är det världens katastrof???
Har ni efter det sagt att ni aldrig mer skall sätta er fot där???
Alltså strul förekommer i alla branscher, så är det bara.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jirar: McDonalds kalla pommes har aldrig kostat mig 15000 spänn. Skärp dig! Det är först när det krånglar för en handlare som man märker vad de går för. Så länge allt fungerar har man väl inga klagomål.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Håller med dig till 100% bood.
le
234
leszek
BMW 535 -88
Jirar:
Är tråden så himla tjatig så byt...!

När jag får kalla pommes går jag tillbaka och byter. Som ursäkt får jag välja vad jag vill i deras meny! Testa det Jirar - anledningen till att vi skriver i denna tråd är att vi alla är människor med en önskan om förändring.

Var med en kompis som köpte en bil på Jacobssons. Säljaren upplevde jag som en komination av falskt trevlig och översittare. Kanske var det ett medvetet beteende av säljaren för att ge mer "klass" åt märket men funkade varken på mig eller min polare.

Någon nämnde tidigare i tråden att kundmottagaren vid servicedisken på Jacobssons kanske haft en massa jobbiga kunder innan leszek kom in men detta är ju inget som egentligen ska få påverka honom. Jag jobbar själv som säljare och talar dagligen med massor av sura och tvära kunder men inte f-n låter jag detta påverka mig i mitt övriga arbete så att jag blir otrevlig mot andra kunder. Hur skulle detta isf sluta? Jo, antagligen med att jag hade fått sparken eller att firman gick under. Dessutom skämmer jag ju ut mig själv om jag skulle bära mig åt på det viset. Det kostar ju liksom inget o vara trevlig, eller åtminstonde att man uppträder korrekt...

Vissa behandlar kunder som om de inte vore vatten värda, trots att kunderna i själva verket är de som håller skeppet flytande...

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Ge
639
George.K
330ci - 02
Rolex is the man.
le
234
leszek
BMW 535 -88
Väl talat Rolex...

Härmed utnämner vi dig till VD för Jacobssons i Jönköping!
Alla eniga...?
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Helt ok för min del.

Rolex is the man.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Inte direkt första gången Jirar blir sur när någon gnäller på bilsäljare. Kårandan stark eller?

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Nu när det kommer en ny Vd kanske man kan få bilen fixad!!! eftersom det alldrig blivit klart tidigare, köpte en bil av dessa herrar som inte kunde fixa de små fel som var...

När bilen konstant felvarnade på däcktryckskontrollen konstaterade verkstaden att det var fel däcktryck!!! när den fortsatte varna undersökte man igen och denna gång ansåg man att systemet måste återställas för att inte felvarna, när jag lämnade in bilen tredje gången krävde jag att få vara med vid felsökningen, jag var den som kostaterade att det inte fanns givare monterade i fälgen efter att meken slitit sitt hår och testat med datan och ringt Malmö.

Jag tyckte det var en pinsam situation för verkstaden och föreslog att de monterar givare i fälgen så är saken löst, men den kostnad ville inte bilsäljare ta, jag skulle få betala detta själv...

Jag kontaktade BMW Sverige och dessa hänvisade åter till Jackobsson´s som ansåg att detta var normal policy och någon garanti på beg. bilar lämnar man inte, att däcktryckskontrollen inte funkar ansåg man vara helt OK eftersom detta var extra utrustning!

Jag föreslog att de kopplar bort felsignalen för att slippa detta -men det går inte enligt BMW... enligt säljaren hade även tidigare ägaren av bilen klagat på detta felmeddelande men accepterat att leva med det under de fyra år han ägde bilen....

Notera att jag är andra ägaren på bilen och har rest till denna bilfirma tre gånger för att konstatera felet, totalt nästan 100mil för att få saker åtgärdade, så vad skall man säga om BMW i Jönköping!

Må de brinna i Hel.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.