|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej Maria! Att de inte ville släppa dig som kund beror väl på att de känner dig väldigt bra, du har ordnat med z träffarna. Sedan blev du sponsrad av dem också så det gör väl inte saken sämre. Lezsek deppa inte, ring till ngn annan Bmw försäljare istället. Maria och ni andra runt Jönköping, kan vi inte träffas snart och fika och snacka bil??? |
|
| När det gäller BMW Group Göteborg då kan jag säga att jag är fan inte nöjd med dem.Z4 Maria, känner igen lite av det du skrev jag har blivit illa bemött där några ggr trots att jag köpte en helt ny bil hos de. | |
Jirar |
Går man till en större ÅF i Stockholms området så finns där oftast rätt så nya bilar, t.ex 01- Om det då kommer in två killar i 20 års åldern så är det tyvärr så att man kanske inte är den som säljaren springer fram till direkt, jag menar inte att man inte har pengar bara för att man är 20, men i 99% utav fallen då man släppt ut nån på provkörning eller skrivit ut ett affärsförslag på en bil så slutar det som sagt nästan aldrig med en avslutad affär. Det bidrar ju självklart till att man börjar sålla bort dom kunderna då man nästan utgår från att det inte kan bli nåt, jag vet att detta inte är helt rätt men så är det tyvärr. Sen så ser jag inte varför man inte skulle kunna gå fram och fråga om hjälp när man vill ha det??? Ofta läser man att säljaren stod som vanligt med sin kaffekopp och nonchalerade oss helt. Den bilden är tyvärr inte helt riktig. Sen är det ju kul att läsa att vissa är jättenöjda med Bmw ÅF som det skrevs om medans några aldrig kommer att sätta sin fot där bla bla bla. Alla uppfattar vi saker olika. |
|
Helt klart finns de en hel del bilförsäljare som kanske borde se sig om efter ett annat jobb, de har jag märkt. Men, de gäller att va rättvis också, man kan ju ibland fundera över vilket intryck man som kund ger... Är jag intresserad av en bil går jag ju inte direkt och frågar efter nycklar för provkörning de första jag gör... Ang. BMW Group Gbg verkar de va många som är missnöjda, men själv har jag inga dåliga erfarenheter, däremot en bekant som aldrig kommer sätta sin fot där efter att han blivit illa behandlad strax efter att ha köpt en ny BMW för 370.000 kr... BMW CS #5139 |
|
|
Jirar: En hel del av dessa kunder du pratar om växer upp, skaffar bra jobb, och köper nya bilar både privat och i tjänsten. Det liksom ingår i bilden av auktoriserad ÅF att propagera för märket och visa bilar utan att det blir en omedelbar affär. Det är inte för intet som dom flesta besök hos er sker även om du inte kan vittja i säljfällan första omgången så att säga. Man måste möra och marinera biffen innan anrättning. Serverar du surt vin så blir det inga återbesök. Det är enkel mattematik, lika enkel som att Blocket är billigare. Och har man "inga" pengar så börjar BMW ägandet där, även om man åker ut och tittar hos er. Märkestroheten hos BMW kunder är visst svårslagen har jag hört... Speciellt om dom faller dit i unga år. ;) Aliquando et insanire iucundum est. |
|
Jirar |
Självklart så är det en potentiell kund som kommer in och bara "kollar" Problemet är att man som säljare jobbar med provision, och det gör tyvärr att man tar den kunden som man uppfattar som "köpare", alltså står det nån i hallen som är i 20-25års åldern el en barnfamilj,vem tror du man går fram till. Jag säger fortfarande inte att detta är rätt,men så ser verkligheten ut. Själv är jag 30, så att ingen tror att jag är nån gubbe som sitter och ser ner på folk i 20 års ålder. Kan tillägga att det är mycket roligare att sälja bil till yngre då det är en helt annan glädje när man t.ex skall hämta ut bilen och killen/tjejen är helt spralliga och inte har sovit på hela natten, jämfört med gubben som hämtar ut sin 74 bil i turordningen. Men som sagt verkligheten är inte alltid som man skulle vilja ha det. |
|
Det är ett gäng muppar som sitter nere på Jacobssons, speciellt försäljarna förefaller totalt ointresserade av att kränga bilar. Då åker jag hellre till Lars Levin i Värnamo som jag endast hört gott om. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| De gångerna jag har varit inne hos olika märkeshandlare enbart för att titta, både för BMW, Mercedes, Saab och Volvo, så har varje gång säljarna kommit fram och presenterat sig och frågat om de kunde hjälpa till. Jag har då sagt att jag bara har tittat runt lite, men även då har de i vissa fall hängt kvar och visat bilarna osv. Jag är 25 år så jag är väl närmare den yngre gruppen av folk än den äldre gruppen. Så jag har inte märkt av någon form av "åldersdiskriminering", jag tror att det har betydligt mer att göra med hur man för sig och hur man uppträder. | |
| Jag tycker inte att problemet är om en försäljare inte kommer fram till mig,om jag måste be han om hjälp.Problemet är när man köper en bil som kostar mellan 300 000-500 000:-. och sen blir illa bemött som de flesta som är med i den här tråden.Det är då man blir förbanad på dem.När jag tänker på BMW group göteborg då blir jag så förbanad direkt.om man inte har köpt en bil som kostar mycket och blivit sen illa bemött då fattar man inte vad vi snackar här.Tycker inte att det är samma sak när vissa här skriver"när jag köpte en mugghållare till min bmw då var de jätte trevliga mot mig"typ.Det är inte samma sak tycker jag,jag skiter i om de är trevliga mot mig för såna små saker. | |
| Sony - har du läst början på tråden... | |
| Ju det har jag varför undrar du????? | |
|
Jag tog ju illa vid mig av bara bemötandet. - Jag fick ju inte ens köpa något!!! |
|
|
Jag har inga synpunkter på attityden hos BMW Jönköping, men deras princip att man måste åka dit ock skriftligt beställa reservdelar är ganska jobbigt, särskilt eftersom dom enligt mig har alldeles för lite delar i lager. Rekordet vare nog när dom ville ha betalning i förskott när jag beställde svenska instruktionsböcker, det slapp jag efter att med glimen i ögat påpekat att jag inte vågade det ifall dom kursar innan jag fick böckerna. Jag är 50 + och köpt delar där sedan 1997 så det beror nog inte på kundens ålder eller ekonomiska status utan på någon fix ide utav någon i Familjen Jacobsson. Pelle BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
Man kan hamna olika sitser där man tycker att man blir otrevligt bemött. Men jag har faktiskt funderat på en sak. Om man vänder på steken, säljaren kanske har stött på nån kund som har varit otrevlig, och inte bara en, kanske 5 stycken efter varandra. Då kan ju humöret faktiskt växla en aning. Nu är detta inget argument för säljaren att vara otrevlig, men det kan vara en inblick "från den andra sidan" Maria, hur blev du bemött i Skövde? Jag bor själv i Skövde så det skulle vara lite småintressant att veta =)) Jag har själv försökt att köpa/förhandla om bil där. |
|
|
George, säljaren jag pratade med i Skövde tog sig tid, och var verkligen mycket trevlig och positiv. Synd att jag glömde nämna detta i mitt förra inlägg. Han var på alerten och ringde snabbt upp mig, samt skickade en del info. till mig om Z4M. Men vi var inte överrens om priset på min inbytesbil, därför blev det heller ingen fortsatsatt förhandling. Mvh Maria |
|
|
Känner igen det där Maria. Fruktansvärd tuffa förhandlare =)) |
|
|
Nja. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men Jacobssons är lite kneppiga iblan. Jag har också blivit bemöt med dålig stil. Kolla här: Länk Vid ett antal gånger när man har ringt ditt för att beställa någonting så ger jag oftast nr. på grejorna. Sen har dom velat ha handpeng på varorna. Men jag har förklarat för dem att jag har handlat för hos dem utan handpening och då har det fungerat. Har hört från många att dom är inte så trevliga att göra med. Ibland undrar man om dom vill sälja bmw. Jag tog kontakt med en kille på Bmw Sveriges huvudkontor och han tyvkte att det var tråkigt att man kan bli bemöt så från dem så det skulle dom kolla upp. Men är det fler som hör av sig till dom så kan det bli kanske bättre. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Kan bara instämma i allt skit om Jacobsson i Jönköping, köpte en bil där och alldrig mer, sånt jävla pack... |
|
|
Det är synd att Holmgrens bil inte säljer Bmw också, de är duktiga på att sälja bilar. Dessutom är de väldigt duktiga och ta hand om sina kunder, inga problem med och provköra bilar, tror att de har ca ett 50 tal bilar bara till provkörningar. Holmgrens säljer bilar i Gm gruppen + peugeot, hyundaii. |
|
|
Tänkte jag skulle berätta hur det gått. Har pratat med en massa folk på jobbet och opinionen är inte den bästa. Jag väntade att berätta allt jag störde mig på för att inte färga folks åsikter allt för mycket. Men många var överrens att framförallt säljarna är ointresserade - Tyvärr. Läser de detta inlägg kanske de borde ta till sig utav vad som står - och därmed öka sin omsättning. En kompis köpte sig en X5:a ett tag sen. Han berättade att när det fanns en sån hos Jacobssons fick han inte ens provsitta bilen då den var låst och säljarna upptagna. Han gick runt bilen några gånger - bad därefter om hjälp och blev tillsagd att de hade mycket att göra. Han väntade - en X5:a skulle han ju ha! Efter cirka 15 minuter gick han därifrån... Två veckor senare körde han omkring i en X5 - och inte var den från Jacobssons... (Är dock inte säker om han tog den från BMW Värnamo el. BMW Göteborg) Han berättade att säljaren nästintill var påflugen - men hellre det!!! Sådana historier finns det till leda... Men sorligt nog finns de där!!! Jag beställde mina delar iallafall i Torsdags. Kom dit strax innan stängning. Fick stå och vänta medans mannen pratat färdigt med några han verkar känna. Först tänkte jag bryta in då de uppenbarligen pratade sport och inte BMW - men jag tänkte att detta får bli ett test... Jag lämnade alla mina nummer på delarna hemma då detta var deras önskan. Det tog ett tag innan jag visat alla delarna - och han skrivit ner samtliga nummer. Beställde med ett klick och hämtade de delar som fanns hemma. Det enda störande var väl att jag fick betala 900 kr i förskott på de betalda delarna - men vad har jag för val. De var mycket trevliga och hjälpsamma... MEN - ändå är det störande. Pga att jag inte fick beställa per telefon var jag tvungen att låna en bil av en polare för att ta mig till JKPG. Detta försenade det hela med nästan en vecka. nu sitter jag och häckar utan bil. Hade verkligen behövt den - speciellt iom Påsk-helgen! Delarna kommer inte heller beställas föräns Tisdag då de redan skickat sina beställningar och jag blev inte ledig tidigare från jobbet den Torsdagen. Jag räknar alltså med att få delen på Ons-Tors. Om ni undrar varför jag inte tar bussen så är det för att jag har två hundar hemma. Måste gå ut med dem efter jobbet och då hinner de stänga hos Jacobssons... JACOBSSONS - SWEDENS FINEST... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.