|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Min gissning (baserat på att Castrol gjort så många gånger tidigare) är att det är samma olja bara olika namn beroende på om den säljs av verkstad eller butik. Kolla klassificeringarna om de är samma. Är de det spelar det ingen roll. ------- //Lövet |
|
|
Ska du beställa från Tyskland kan jag rekommendera Levoil.de och då köpa Aral Supertronic 0W40 som är LL-04-godkänd. Det är en väldigt bra olja som t ex har lägsta flyttemperatur vid ca -60grader C! Med andra ord en äkta syntetisk PAO-baserad olja! Aral och Castrol ingår båda i BP:s ägande och oljorna görs på samma raffinaderier och samma linjer...dvs. många av deras oljor är identiska men tappade i olika dunkar och under olika namn. Jag köpte 25liter olja från Levoil.de för några veckor sedan. Beställde på Torsdagen och hade paketet levererat på måndagen. Hade beställt en 20-litersdunk av SuperTronic 0W40 men de levererade fyra femlitersdunkar i stället utan att ta mer betalt (var väl smidigare att packa!?), vilket bara var smidigare och bättre för mig. Betalade med PayPal. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack ska ni ha för tipsen :) TPE |
|
|
Hej Jag behöver akut byta olja på min BMW Z4 -06 Coupe 3.0 (oljelampan lyser och även indikatorn visar låg nivå) akut. Jag reser till Gotland kl 05.00 i morgon på morgonen och behöver därför köpa olja idag (lördag kl 15.45). Jag undrar var jag bäst köper olja - Mekonomen har ju stängt. Går det bra med Shell? Annars verkar ju Castrol vara rekommenderat. Men var handlar man det? Extremt tacksam för input eftersom en veckas semester annars riskerar att gå om intet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.