|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Okej! Har letat efter b28-hjul ett tag men ej funnit ngt... Har du kanske ett till salu, da_loof?? :) Anton |
|
|
Eller om någon annan vet var jag får tag på b28-svänghjul så är jag tacksam för alla tips! Börjar dra ihop sej för montering av spisen. Mvh Anton |
|
| Ska ut å kolla skrot lådan... har du dubbla vevaxlegivare i sprängkåpan? | |
|
Ang. vevgivarna är jag ej säker men lådan kommer från en motor utan motronic om det kan säga något? Har två uppsättningar svänghjul å koppling men bägge är dubbelmassa :( |
|
|
Vad är de för motor de ska sitta ihop med B30B35... jo, men om den har givare bak på svänghjulet eller har den en tandskiva på remskivan i framkant? Är de en med tandskiva så passar svänhjulet rakt av, om inte måste man göra en klack på svänghjulet. |
|
|
Fick inte med någon tandskiva med nya motorn så jag vet ej tyvärr. Men kan inte se någon klack på svänghjulet där det sitter nu. Går det att svetsa dit denna klack om så behövs eller blir det obalans isf?? Anton |
|
|
da_loof: Hur går det, hittar du något svänghjul du kan tänkas sälja? Anton |
|
|
Jag har en lätt från m30b28 500:- + frakt. maila vid intresse... MVH |
|
|
Verkar tyvärr vara slut på lagret.... Nån som har mera BMWar med M30 till salu för demontering? Mvh //M(arkus) |
|
|
Hardstyler: Har skickat "powerpost" till dig.. Är svänghjulet från en motronicmotor? Om inte; måste jag svetsa dit en "klack" på+ hjulet till vevaxelgivarn?? Mvh Anton |
|
|
Sir A: aaaah... glömmer alltid logga in när jag e här.. haha ska kolla powerposten nu.. svarar till dig där. Mvh |
|
|
Men hur gör man då om MAN STOPPAR DIT SVÄNGHJULET FRÅN 535 b34 på min m20 motor.. Jag har ju gjort de nu. Men på mitt svänghjul så var det typ kuggar som fattades... Sitter de nån givare där orginal? Fick höra att de fanns 2 olika till m30 b34, stämmer det.... Kommer det att funka att köra med hjulet som ska ha givare.. Om man inte har givare till de? mvh |
|
|
Tror tom det är så att det är färre kuggar på m20 svänghjul än vad det är på M10/30... Så antagligen haker inte startmotorn i... fast vad vet jag... Mvh //M(arkus) |
|
| Nu kanske jag blandar ihop motorerna.. Vad är motorbetäckningen på 535 e28? | |
|
M30 Mvh //M(arkus) |
|
| Jo de visste jag, men b35 eller b34? | |
|
da_loof: Hur ser denna klack ut? Ser ingen på mitt hjul. Bara att svetsa en loppa eller? Måste man balansera efter detta ?? Mvh |
|
|
Jag gjorde en rätt rejäl loppa, sedan tog ja turbinslipen å slipade tills den hade samma form och höjd som "L" på startkransen från automaten. Ska kolla om jag har några bilder kvar. Trixet är å få den på rätt ställe om man inte har en mall att gå efter som jag hade. Mvh //M(arkus) |
|
|
Är det 240mm koppling på alla M30 maskiner? Jag är nämligen på jakt efter ett 240mm enkelmassesvänghjul, någon som har ett till salu? |
|
|
alla m10/m20 har 228mm svänghjul och m30/m50/s50 har 240mm mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.