AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.525

tips.. köp ej denna bilen..

Sida 1 av 2
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
Länk
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
Med tanke på att det är kopisens gamla bil och han har orginal seviceboken hemma.. konstigt att dom har en "komplett ifylld servicebok" samt så har bilen helt plötsligt fått AC/Klima....

Haha... idioter...
?? Det är väl bara att ge dom serviceboken eller tror du dom tryckt upp en ny:)
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
haha dom har en ny bok... dårar... skall ringa polaren..
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Varför har Din "KOPIS" behållit serviceboken? Har han någor att dölja? Skulle inte förvåna mig om han behållit instruktionsboken också... Seså, se till att han lämnar tillbaka originalboken till firman!
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
mr.christian... ursäkta stavningen men blev lite full i skratt när jag såg bilen..

Finns inget att dölja... hehe man kan juh tro att du jobbar för dom.??

Sedan tycker jag det är lite konstigt att bilen fått ACC/Klimatanläggning.

Men vad vet jag man kanske kan efter montera det.??

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Men vilken j-vla annons. Ursäkta språket. Seriös firma eller?

"BMW M3 320 cab,Xneon,M3 paket 18 -97"

Eh, vad var det för bil sa du?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Intressant info men blir lite nyfiken, varför har han behållit service boken?

Vore intressant att veta vad det är för bilfirmor som står stämplat i boken.
Finns dom på riktigt eller är de fejkade?

Racerbilen: Länk
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Nej, nej, jag jobbar inte där. Skulle bli lite långt att köra 25-30mil till jobbet...=)
Men jag fattar fortfarande inte vitsen med Ditt inlägg. Vad är det för fel på bilen? Och varför behåller man en servicebok till en bil man har sålt? Har kompisen manipulerat den på något sätt för att inte våga skicka med boken? Och sen skriver Du: köp ej denna bilen, men skriver inte varför. Det tycker jag är konstigt iaf.
Visst går det att eftermontera AC, men det går väl på 20-25 lax så det finns ju ingen lönsamhet i det för en bilfirma.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Vilken normal funtad människa har kvar instruktionsboken, om bilfirman vet om det och accepterar det är den rätt oseriös kan man lugnt säga?

Som att sälja en lägenhet men att behålla tapeterna!
SpineKracker
Förstår inte riktigt heller varför man skulle behålla serviceboken? Har han tänkt sälja den eller vadå?
Verkar inte finnas någon seriöst part i denna historia..

Jag valde inte E30, E30 valde mig.
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
Lugna och fina nu.

Har just pratat med han.

Så här är det. polaren sålde bilen till en kompis som har haft den i c.a 6 månader och när han hämtade bilen så lämnade han kvar serviceboken,bes papper,instruktions boken hos honom för att han skulle hämta den senare dock behöll han inte bilen utan bytte in den mot en annan och nu har den hamnat där.

Därför vet jag att han har boken inget lurt eller skumt eller något.

Men det jag inte förstår är hur firman kan nu helt plötsligt ha en "full servicebok".??
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
Skall även hälsa från han att den som köper bilen kan ringa han och få orginal handlingarna.. :))
Om vi bortser från om den har klima eller inte, samt att serviceboken är ny.
Varför skall man inte köpa bilen.

Flåklypa
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Han skriver ju att kompisen har servicboken kvar, men enl. säljaren finns det en fullstämplad servicebok. Då kan man ju ställa sig frågan hur många av firmans övriga bilar som inte har originalbok?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Antijustering:

Kan du inte åka dit och leka spekulant på bilen, be att få titta i serviceboken. När du tittat i boken tar du fram originalet. Det skulle vara kul att se deras reaktion då :)

Uppenbarligen har det ju gjort en efterkonstruktion. Rent bedrägeri!

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Undrar varför man överhuvudtaget lämnar kvar sin instruktionsbok, trots att den ligger hos en vän, den är det ju första man tar med och börjar kolla hur bilen har skötits genom åren, för att se vad som kan behövas göras.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

..oj oj. Det här blev rörigt känner jag.

Kan vi inte släppa frågon om hur, var eller varför originalboken inte togs med?

Den enda frågan som jag ser är intressant är hur firman kunde få tag på en helt ny, fullstämplad bok?

Förslaget från LexCom lät bra tycker jag. :)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Om man ska vara petig så vet vi inte att det finns en ny förfalskad servicebok.

Kanske har firman fått tag i den riktiga boken eller vet att den finns att hämta hos Antijusterings kompis.

Eller så har de återskapat boken med hjälp av BMW eller annan verkstad.

Eller så är det nåt fiffel, men ingen verkar veta riktigt.

Be
202
Benn
525iA M 2003
Har lite svårt för att köpa en bil fårn en handlare son skriver M# 320..hur jävla dum i huvudet får man vara??

BMW for the man inside you!
Skriver man "Komplett ifylld servicebok" så menar man en äkta servicebok.

Att "återskapa" en servicebok verkar skumt. Om serviceboken förkommit och någon vill ta reda på vilken service som är gjord så kan ju detta redovisas på olika sätt. Men att notera och stämpla i en servicebok så att den ser äkta ut är inte speciellt seriöst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.