AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.274

Nu börjar "Motorist" på SVT

Sida 1 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det ska bli spännande att se hur Motorist blir!
Deras hemsida: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Tack! Hade missat det
Missade programmet tyvärr. Hur var det?

Mvh Johan
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Det är går att kolla på programmet från SVTs hemsida, tänkte gå och göra det nu.

328 [Avställd]: Länk
318: Länk
/Daniel
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ni missade inget.
Antikrundan är roligare!

//Player
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Nog var förväntningarna lågt ställda,

men Om den senaste katastrofen Autobahn på kanal 5 tycktes ha 12 åringar i glesbyggd som målgrupp, så tycktes målgruppen här vara kvinnor 50+ verksamma i typ landstinget…

MotorTrist hade varit ett mer träffande namn på detta överpedagogiska och sååå långsamma tv-program…kändes som det höll på i två timmar.

Aja, det ska bli kul att se när joppe i kommande avsnitt, provar Rang Rover sport, Porsche Cayenne, BMW M5 samt Lotus Super Seven…skulle inte tro det. Nästa program lär snarast innehålla ett typ 20minuters inslag med grönabilister samt ett konsumenttest av Chevrolet matiz i Norrtälje.
Gemini__
Tycker det var klart sevärt, Joppes "reservdelsinslag" var intressant. Men det är klart, om nu någon mot förmodan trodde det skulle vara som "Motorjournalen" så förstår jag besvikelsen.

Mvh:
Thomas
Mycket besviken att nu när någon ÄNTLIGEN tog upp detta med OEM delar bara gjorde en demagogisk halvmesyr. På reportaget lät det som om allt som går att köpa i reservdelshandeln var OEM, och därmed likvärdiga produkter som original. Något som vi vet absolut INTE stämmer!!! Eftersom programmet bevisligen vänder sig till "Svensson" så var det inte lyckat. Dom borde även kikat runt på Biltemas, Micros med flera "kinesdelar" som nu i folkmun blir upphöjda till original OEM. Synd, mycket synd...

Joppe och programmet som helhet får dock godkännt. Speciellt med tanke på att dess föregångare hette trafikmagasinet...
Joppe är ju en kul typ, MEN inte är detta program något jag kommer anstränga mig för att se. Motorjournalen saknas starkt.
Nu slutade ju Top Gear som var vettigt så nu vet jag inte vart man skall ta vägen, tips på program?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ofantligt trist program. Jag stängde av ungefär mitt i. Filmad Vi Bilägare helt utan passion. Trafikmagasinet var ju riktigt bra vid en jämförelse.

Don't dream it, drive it
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
dåligt! speciellt det här om svenssonbil! skrattretande! och alla "piratdelar" är defenitivt inte lika bra som original!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Programmet får en ratt av fem möjliga.
"Nästa program lär snarast innehålla ett typ 20minuters inslag med grönabilister samt ett konsumenttest av Chevrolet matiz i Norrtälje."
Jag måste säga att detta låter roligare än att se en programledare/kändis köra runt i Ferrrari/Porsche/Lambo filmad ur konstiga vinklar ständigt vrålande.

Fast Motorist var riktigt dåligt, mer Glenning/Bildoktorstuk är vad jag vill ha.
Programmet har inte "entusiaster" i åtanke. Det vänder sig till så kallade vanliga bilägare med lite lagom bilintresse. Tyckte nog inte att det var så dåligt med detta i åtanke. Det finns många ViBilägare och Motormännes tiding prenumeranter där ute. Personligen så tycker jag att man skulle använt pengarna och köpt in Top Gear och Fifth Gear istället. Men då får knappast "svensson" sitt lystmäte stillat...
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag håller inte med PowerMac. Även om det är Svensson som är målgruppen får det aldrig bli tråkigt. Det måste finnas passion! Jämför med Antikrundan, som är ett succéprogram på SVT. Jag är maniskt ointresserad av antikviteter men tittar gärna på det eftersom de medverkande experterna är så galet intresserade av det de gör och denna passion smittar av sig. Det är ju det som är kul att se.

Don't dream it, drive it
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Ardbeg,

Nej, vem vill se ett program för 12 åringar… Bossebildoktorn, nja lite väl hembygds-buskis enligt mitt tycke – men OK han kan funka i rätt omgivning…

Tretretti,

Jag håller med precis. I det du nämner återfinns ”experter” på olika områden, vilka är så säkra i sitt kunnande så att de kan showa ut lite, utan att det för den delen blir infantilt och pinsamt.

Varför kan man inte bara plagiera BBCs TopGear eller Motorjournalen – det har väl hänt förr på Svt? Om det nu inte finns pengar eller kunskap(?) på Svt, så varför inte köpa in BBCs programserie rakt av. Vi har ju tidigare fått se både ett och annat naturprogram från BBC på Svt genom åren, så varför inte?

Varför är det i övrigt bara ”motor” som behandlas som det gör på SVT? Jag undrar just hur ett s.k. ”Svensson” program om fotboll skulle se ut med samma målgruppsstrategi – om det dessutom var det enda vi fick se om fotboll. Det finns ju ganska många här i landet som bara är mycket måttligt intresserade av fotboll.

” Hej på er! Det här med fot-boll är en verkligt kullig lek. I denna lek, så sparkar man omkring en boll åt olika håll med hjälp av fötterna, därav namnet FOTBOLL – hänger ni med? I Italien där den styggestygge Silvio Berlusconi är diktator, där tar de denna kulliga lek på alldeles för jättestort allvar. Ja de leker så till den grad att de blir alldeles svettiga… de där italienarna, ojoj kan ni tänka er, vuxna människor. Här i ansvarsfulla Sverige spelar vi mest Korpen och vi blir aldrig svettiga – det är bra. Tänk nämligen vad mycket tvättmedel vi därmed sparar och att vi på så viss räddar hela östersjön från övergödning...”.

Det snackas mycket om ”FRI TELEVISION” i SVT, men ändå lyckas de göra ett s.k. ”motorprogram” som är så politiskt korrekt i varje detalj, att man mår illa.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller helt med Birka och Tretretti!
Ra
21
Rancid
325Ci M-optik -04
320i E30 -89
utlandsfantomenno1annars: kolla på Mera Motor på tv4+ , det når ju inte upp till motorjournalen men det duger. =)

Min E30: Länk
Mera Motor är verkligen genomtrist! *blä* Hellre Motortrist med Joppe om jag får råda. ;) Joppe försökte sig på att vara lite lagom underhållande ute i stugorna (hjälp vad jag hatar den frasen), men tyvärr så blev det för platt och intetsägande samt rent felaktigt i vissa avseenden. Men som sagt, varken jag eller ni är målgrupp för detta program. Frågan är väl om "moster Eva" och hennes pudel kommer att titta på det hela, låt mig tvivla på detta. Alltså finns det ingen egentlig målgrupp då det möjligtvis blir lite för banalt för gemene man som av hävd tittar på motorprogram???

Om jag hadde fått äran att producera detta program så hade jag nog satsat på ett magasinskoncept i stil med TV3 Insider där man granskar och undersöker bilbranchen och dess aktörer samt koncentrerar sig på EFTERMARKNADSPRYLAR. Varför har ingen insett att det köps mycket mer vax, reserdelar, däck samt begagnade bilar. Folk i gemen har inte råd med halvmiljoners åk i den övre medelklassens rivirpinkande premium träsk där skruvarna dras ett extra varv och utrustningslistan slukar halva årslönen. Men hur kul är det att testa vax när man kan köra Ferrari... ;)
Tack Rancid, mera motor funkar nästan, som konstgjord andning. Det är ok och kan ibland funka, de har dock väldigt långt till de program som fått positiva omdömen ovan. Tack i alla fall
Pia Jurvanen Conde alltså tjejen i programmet, har inte körkort! Ha, ha... Nu vet vi vem som är målgruppen. Länk Hur har hon fått jobbet tro...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.