|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Y! |
Mötte en e39 540 idag som var registrerad på rikspolisstyrelesen=säpo? kolla själv på UAL241 vet någon förresten vad en 540 pro är? men det låter ju kul i alla fall... Länk |
|
Det är en skyddsbil för transport av viktiga personer. Göran Persson mfl brukar åka omkring i den. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
Y! |
där ser man... såg rätt spejsat ut med infällda blåljus i stötfångaren |
|
Om jag fattat det rätt heter den Protection och serietillverkas. Är väl billigare än att bepansra nån svensk kärra... Carl |
|
|
Tog några bilder Länk Länk på en dörr till en protectionmodell när jag var nere i Tyskland i somras. ___ //Ulf |
|
|
BMW, Mercedes samt Nissan (Tror jag) är ensamma att serietillverk sådana bilar. Det häftiga med BMW bilar är att när man vill sälja en Pro bil köper BMW tillbaka dessa. De kommer med full på-platsen-garanti och återköpsgaranti. allt för att de inte ska hamna i fel händer. Det läste jag dock om den senaste 7-serien. |
|
|
Såna där rutor skulle man ha, då vore det ingen som bröt sig in den vägen iaf :) Såg att det fanns några 540i Protection till salu på mobile.de, men dom kostade lite mer. Inte så konstigt kanske då en framruta kostar $11.000 enligt realoem.com |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Var den silver/grå med antenner ?? sist jag var i 08 såg jag en E39 passera Norrmalmstorg och undrade lite över antennbestyckningen, måste nog vara nån typ av "polis" bil lurade jag på. ///MVH Hasso Länk |
Y! |
Jo visst vad det en hel skog antenner både här och där... inte speciellt estetiskt men funktion går väl före form kan man tänka |
| Personskyddet inom RPS har totalt 7st 540iA Pro, 2st 760Li Pro samt en hel del andra vagnar. Se min dagboksnotering 2005-09-21 i X3ans dagbok Länk så finns en full förteckning. Bilarna leasas eller hyrs ut från BMW för att inte hamna i fel händer och sen tas de tillbaka är korrekt. | |
|
Inte en chans att Pro bilarna hamnat på mobile - eller? Det känns oseriöst. Snart kommer Bin Laden farandes i en...! |
|
|
Finns 4 st 540 till salu iaf: Länk Länk Länk Länk |
|
|
Hade klart varit coolt att ha en pro - men meningsloest om man inte aer paranoid, eller aer affaersman i Litauen, Vitryssland eller Kosovo! I de fall hade det nog varit vaert att ha en sadan, dvs betala lite mer och ha en begagnad men saeker bil, aen en ny en. Naer jag var pa bilmaessan i Frankfurt i fjol sa snackade jag med en representant (snygg tjej) fran Protection, som bekraeftade priset till en Pro E60 visst var fran runt Eur 20000 (200.000 Sek), dvs naestan haelften av ny pris foer fordon...DET KOSTAR ATT LIGGA PA TOPP! :) Dock vad jag foersot betaells och byggs fordon som B4 fran boerjan, dvs inget after sales skit, daer fordon maste skruvas isaer igen!!!! |
|
|
Inte alls gammal tråd..=) Måste nog ringa å tjafsa lite med bilreg på måndag..Vore ju kul att få se dokumenten på avregningen på denna:Regnr: HHH991 Färg: MBLÅ Fabrikat: BMW 540IA PRO Årsmodell: 1998 Fordonsslag: PB Fordonsår: Chassinummer: DE81080BZ69062 Senaste EU-regbevis del 2: 2005-11-08 Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: RIKSPOLISSTYRELSEN Adress: BOX 8304 Postnr: 104 20 Förvärvsdatum: 2001-12-04 Ort: STOCKHOLM Fordonsdata Fordonsstatus: Avregistrerad (2006-05-18) |
|
|
Murpz: Det är den första inköpta 540iA Pro:n Mvh Asken |
|
| och 760i | |
| Alla säpos bilar har strålkastare med vita glas monterade baktill. Enligt uppgift för att de ska kunna backa snabbt i mörker i pressade situationer... Tycker förövrigt att trafikpolisen kan montera likadana på sina civila bilar. Det var bättre förr, när man "bara" behövde ta det lugnt när man kom ifatt en Volvo 940 eller en Saab 9000 med femtielva antenner. Numera kör polisen både VW Passat och Ford Mondeo. | |
|
Även icke-poliser kör med dubbla backljus, andra myndigheter med chaufförer har dylikt t.ex Banverket. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| kaptenlöjtnant: Så sant, men om det sitter en strålkastare baktill på en i övrigt diskret Volvo S80 T6 eller BMW 540 så hör bilen knappast hemma i Banverkets vagnpark. | |
|
Ingen aning faktiskt men SSAB åkte cheva på 80-talet för att senare åka Saab, när Stora Kopparberg hade hk kvar i Sverige åkte dom både Volvo och Saab, Vägverket hade Mercedes på 90-talet. Banverket åkte 960 men idag har jag inga uppgifter. När Göran P var på besök här i byn var det en svart Volvo och en svart Saab. Även kronprinsessan har åkt Volvo när hon varit på besök. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| Som redan konstaterats finns en del Protection på Mobile, 11st om man söker på "Protection" och runt 30 om man söker på "Panzer". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.