AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.853

Denna M3:a, vad tror ni om den?

Sida 2 av 2
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Då du inte tänker glida med vipern, vad ska du göra med den då?

Jag personligen körde runt 2000mil förra sommaren med min bmw :)
Då bara "glida" runt och njuta av 6:an och av alla blickar man fick av folket(jo den var en aning stylad :P)

Om jag nu skulle gå på ditt förslag och köpa en viper som jag bara tar ut vid vissa "högtida" tillfällen är helt fel. Jag köper en bil för att bruka den tillfullo. Kostar det sedan mig pengar när jag ska sälja den...spelar det ingen roll. Man lever bara en gång.
Det där svaret var menat till acey, Vipern blir i sådana fall en glidarbil som jag kör med på sommaren när jag har lust att gasa.

Har väl aldrig direkt hushållit med pengar, men tänkte att jag måste göra det nu när jag har barn och allt...så för min del blir det nog aldrig någon M3:a som bruksbil, tyvärr.

Såklart skall du köpa en M3:a om det är det du bli glad av!!!
De som säger att man inte kan köpa glädje har helt fel!
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Hehe, ok, lite missförstånd då :)

Och du har helt rätt i det du sa i slutet

"De som säger att man inte kan köpa glädje har helt fel!" :)
2
Göran 69
Bmw M3 -98
Här har du ett tips..../Göran

Länk

dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Tack men nej tack...

bilen är gjord tidigare än 02, och vissa har haft problem med vevstakslagerskålar och bör vara bytta. Så är dom det, tycker det är lite si och så med dom där bilarna, känns som ett lotteri...även om dom är bytta så återstår det massa andra problem :)

Det är en manuell, jag skall ha smg :)
Det är silver, vill ha en mörk, gärna carbon-svart.
Den är för dyr enligt mig, med dom funktionerna/åldern. (alltså inte för dyr för mig, utan just den bilen är för dyr)
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
har eventuellet tänkt att sälja min, dock så är den med titansilver.. Lite dyrare än den andra men nyare och med massor med godis..'

mvh evers
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Då har jag hittat en till bil...dock är jag lite skeptisk...

TOH984 är regnr(finns på detta annonstorg)

Men det är KREDITKÖP, vad innebär det för mig som köpare? Något att se upp för?

Dessutom så är det 9st Ägare :I

Tillverkad 2002-08, så borde inte vara några problem med motorn(tänkte mest på fabriksfelen)...
Grubbe
djstiv: Haha, det låter på dig som att du oroar dig väldigt mycket. :D

Ang. Kreditköp.

Det innebär att nuvarande ägare har köpt bilen med ett lån där bilen står som säkerhet. Om du köper bilen så ser ni till att följas på banken för att lösa lånet som bilen är bunden till. Då är det ingen fara.

Ang. 9st ägare.

Detta behöver heller inte vara något att rygga bakåt för. Det är bara en siffra på ett papper och troligtvis har den haft några bilhandlare och diverse omskrivningar fram och tillbaks igenom åren. Så är det nästan alltid. Dra iväg en fordonsförfrågan på www.vv.se, då får du mycket mer information om bilen och dess tidigare ägare.

Dom flesta bilarna i den här prisklassen är okej, visst är det bra att kolla upp allt lite extra noga, men att få nojja för minsta lilla grejj kan inte vara hälsosamt. Oftast har allt sin förklaring och ingen bil är utan något att haka upp sig på. :)

Lycka till!

djstiv
M3 3.0 -94
Haha, jo. Men man läser så många "dåliga affärer" och "trasiga m3or" trådar så man blir skrämd tillbaka till tonåren! :)

Hör/ser nästan aldrig "Jag köpte min M3a idag, och den är BÄST!"
Eller; Har haft min m3;a en säsong nu, och den går kanon bra!

Och så handlar det om endel pengar, så vill ju vara näst intill bombsäker :)

Tack för svaret, ska gräva lite djupare i ägarna, och ang kreditköpet så var det lätt fixat! Tack åter igen för ett snabbt svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.