|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Först vill jag förlåta för skapandet av tråden då jag vet att dessa trådar är vanliga. Förlåt. Men jag kan inte bärga mig, åter till ämnet nu; Vad tror ni om denna M3:a Länk Det jag är lite orolig för är två saker, varav en sak kanske bara är en skitsak? På en av bilderna så ser man oljelocket och att det har "spilts" på sidanom...vad ska man tro/tycka om det? Och andra saken jag är orolig för är att den har gått 9000Mil. Är inte det väldigt mycket? Är det såpass mycket att man inte ska köpa den? Tacksam för svar. Och när jag ändå har er på tråden, hur viktigt är servicebok? är dom lätta att "fejka"? (jag vet att denna har bok, men jag kollade på en annan bil som inte hade bok)...dom sa att dom hade slarvat bort den, vilket låter väldigt konstigt :( Tack! Stefan | |
Grubbe |
Priset är kanske lite lite högt för en som gått 9000 mil, försök att pruta lite på det. Sen kan alla spilla runt oljelocket. Dom flesta torkar dock bort det efteråt. Kanske var nybytt olja på den? I USA finns det massvis med M3 E46:or som har gått både 15 och 20 000 mil utan problem, så bilen verkar välbyggd. Några hade bromsat sina långmilare med i stort sett exakt samma effekt som de som rullat 2-3000 mil. Känns det rätt är det bara att köpa, det tycker jag iallafall. :) Stirra dig inte jätteblind på milen, är bilen jättefin går det bra iallafall. Det finns dock en del som skulle köpa en sliten bil bara för att mätaren stod på 3400 mil. :/ |
|
den har varit till salu väldigt länge.. jag tycker det är lite för mycket för dom milen, men dom har sänkt den från 349tkr som den var ute för först.. Plus dock för bra utrustning och svensksåld, minus för miltal, saknaden av 19" samt inredningen. Kan bli svårsåld även om den gör sej rätt bra med lacken. Mvh Evers |
|
|
Dom lämnar ut 12månaders garanti också, någon som vet vad en "garanti" brukar innehålla? motorras? (jag ska fråga dom, men tänkte om det är någon standard garanti..) Jo, skulle gärna vilja ha en BMW-kung med mig när jag åker ner och kollar på den. Jag är väl inte så superkunning när det kommer till motorerna, det är därför jag är lite rädd. Men om den låter bra och går bra osv, så ska det inte vara några problem generelt? Att dom kan gå långt utan att tappa prestanda, det låter kanon :) Vet du vart man kan läsa om när/hur inspektionerna/service:arna ska göras? |
|
|
Inredningen, menar du då att den är röd? personligen gillar jag bryteffekten som blir, två färger som passar bra ihop, men det stämmer nog som du säger, att den blir svårsåld. Dock lär det inte bli än på ett tag om jag köper den :) Hur länge har den varit ute? Någon som har kollat på den och har något att säga om den? Någon som har något att säga om bilhandlaren, seriösa och så? åter igen, tack! |
|
| Vill inte vara negativ eller så, men när jag besökte den handlaren senast så gav de inte något vidare seriöst intryck.... Flera år sedan dock, kan mkt väl vara helt annorlunda idag. Finns väl ett par forummedlemmar som bor bara ett stenkast därifrån??? | |
|
Okey, det låter inge vidare :( Någon som skulle kunna gå över och se efter om det stämmer? Jag bor väldigt långt ifrån, och vill inte komma dit och bli totalt missnöjd!:( Vore väldigt trevligt och snällt om någon skull ekunna ta på sig uppgiften, och kanske på samma gång kolla till m3an :) kan ta det på MSN om ni inte vill prata här :) djstiiiv@hotmail.com Tack! |
|
|
djstiv: 1. Kolla när bilen är gjord tidigare 02 har haft problem med vevstakslagerskålar och bör vara bytta. 2. Hör med föregående ägare om historik du kan även ta kontakt med bmw de kan hjälpa dig att ta reda bilen historia och service. 3. När är nästa service och hur mkt kan du köra tills däcken ska byttas ut? 4. Se över huven som är mkt känsligare än vanliga E46 5.Hör med FB vad är premien på nu har vagskade garantin gått ut, kan kosta en slant. 6. Är bilen om lackad? |
|
|
hur "sent" måste den vara gjord då? har inte fått registrerings-nummret än så kan inte kolla upp gammla ägaren eller så... På vilket sätt är huven känsligare? Menar du att den slits fortare genom stenskott osv? Eller ska man kolla på något speciellt på huven? :) Är det jag som är trött, vad är FB? Tack! |
|
hampe m3 |
Försäkrings bolag |
|
Var där inne igår dom 12 månaderna garanti han lämnar är en såkallad trafikgaranti alltås ingen vidare bra garanti ... Gasa förFAAAAn |
|
|
Känner inte till bilen och har inte någon personlig erfarenhet av handlaren MEN man ska vara medveten om att de bilhandlare som huserar i källarlokalerna längs Mariedalsvägen inte direkt är kända för att vara överdrivet seriösa. Säger inte att den aktuella handlare är en skojare men jag hade själv varit väldigt tveksam till att köpa en bil i den prisklassen hos den typen av handlare. Men kontollera allt och lite till om du trots allt funderar på köp. ___ //Ulf |
|
Grubbe |
Be att få köra med bilen till ett M-test, det är nog det säkraste. |
|
Verkar som dom inte vill svara på mina frågor som jag stället per telefon. Och det bådar inte gott om dom heller. Så är lite skeptisk till köpet. Blir det något så ska jag ha ett M-test först... Kollade runt på autopowers bilbörs istället och hittade en annan bil, som förvisso inte har NAVI(men nu när TV är ute ur bilden så känns det inte lika lockande, då man kan köpa en 3dje-parts navi istället, och få lågnivåutgång osv) Länk Vad tycker man, den verkar vara otroligt mycket seriösare... |
|
| Du har ju ganska långt att åka för att titta på bilen, ska se om jag har tid att svänga förbi för en snabbtitt. Problemet e bara att det ytterst sällan gives tid för lunch på mitt jobb... Den ser ruskigt fin ut på bildrena iaf. | |
|
Nu får jag väl en massa käftsmällar med det här inlägget. Vad skall du ha bilen till djstiv? Skall du ha den som en kul bruksbil så är nog M3:an en kul och bra grej. Om du däremot skall ha en bil som du kan ta fram soliga dagar och sladda med, kanske du skall klura vidare. För 100+ de pengarna du får lägga för den bilen du letar efter får du flera andra riktigt sportiga bilar, som inte tappar lika mycket i värde som en M3:a. Står själv i valet och kvalet om vilken bil jag skall köpa. En C32 amg ligger ganska bra till, MEN när milen smäller på så rasar de hyfsat fort i pris så jag har börjat fundera på att ha en vanlig bil typ begagnad 330 som transportbil och sedan ha en Viper i garaget. Den kostar ju lite mer men håller värdet hyfsat. Var bara en tanke, men har du tillräckligt med pengar och inte drabbas så hårt av värdeminskningen på att bruksköra en M3:a så....ha det kul med sladdandet! |
|
|
Antiloop; Vore kanon! tack på förhand! :) utlandsfantomenno1: Här delar jag inte ut käftsmällar :) Men eftersom en m3 e46 har varit min drömbil väldigt länge nu (ända sedan den kom ut), så är den väldigt högt prioriterad. Och så vill jag ha en bil som är hyffsat ny(senare än 2000). Så att köpa en äldre bil med lika mycket drag i är det inte frågan om. Tillräckligt med pengar har väl ingen :) Och skillnaden på en 330 och m3 i utseende tycker jag personligen är så himla mycket skillnad så det inte är sant... Trodde alla tyckte att det är dom små detaljerna som gör livet värt att leva :) Sen om bilen sjunker i värde gör mig nog inte så himla mycket, då jag har planerat på att ha bilen i minst 5år iaf. Men tack för omtanken :) |
|
|
Bilen är såld :( Får leta vidare :S |
|
|
Såklart tycker även jag att en M3:a är bra mycket finare än en sniken 330. Inte bara utseendet skiljer ju dem åt. Magkänslan är en viktig känsla när man köper prylar även bilar inkluderat. Går man på den brukar i alla fall jag bli nöjd&glad om man kollar upp objektet först förstås. Ha en kul sommar med din M3:a när det blir dags, satsar jag på en C32 så vill jag inte raca men med Vipern kan vi nog raca rakt fram i alla fall. Sneglar på GTS:en så den har lite pulver. Får se om det blir denna sommar eller nästa... |
|
|
Är det inte viss skillnad på runt 300,000 på en M3 och 1 st 330 för 200,000 samt en viper för 500,000? Dvs 700,000 istället för 300,000. Hur som helst. Klart du ska köpa en M3 om du vill ha en. Det finns dock många bilar och ta din tid att hitta den rätta. Det kommer alltid att löna sig i längden. |
|
|
Såklart är det skillnader i inköpspriset. Köper man en bil som håller värdet så spelar inköpspriset däremot mindre roll. Iof rasar en Viper också om man låter milen rulla på den, men nu var det inte tanken. Ca 18 000 euro för en 330 -02, ca 33 000 euro för en M3 -02. Ca 52-54 000 euro för en Viper Gts som man i princip får tillbaka när man säljer den. Billigare med en 330 och en Viper totalt och långsiktigt sett när man räknar på prisras, om inte räntan går upp till 6% vilket man kanske skall ta med i beräkningarna. Eller låt oss säga att kostnaden blir densamma, för 2 bilar istället för en. För mig är valet självklart, men så är jag en snål djävel också! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.