AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.442

S60:n drog M5:n !

Sida 4 av 4
Alla är välkomna oavsett om man åker M5 e60 eller 330i. Det är alltid kul att se skillnaden även om man torskar.

Anders: Skall jag tolka det som att du backar ur? :-)

Flåklypa
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Bettan är avställd.. Var någon idiot som trodde att min front var garage för dragkrokar.. Sen så ska hon få Konis i fram oxå.. Blir väl klart någon gång i höst =(((

Z MMM Coupe
Pajkastning!

Sätter er in i händelsen, det var för nästan 3år sen, ett simpelt race på en gata mellan två bilar, en bilen vann.

Dock tycker jag de är kul att folk kastar paj på varandra, men håll knytnävarna nera.

PEACE!

Edit:2 år sen! Morgon trött

Ännu med OT:
Det skulle vara intressant att se hur A Perssons 540i står sig emot Nockens nya 330i e90.

Flåklypa
Flåklypa: Du vet att jag också gärna hänger på!! Fast i detta sällskapet blir det snarare att jag får försöka hänga på så gott det går...

Hade också varit skoj att se hur mkt snabbare e90 är än e46!? Fast Nocken kanske inte vågar gasa med sin än.. ?

T4 -99
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Flåklypa: Klart jag ställer upp i vetenskapens namn. Men det blir väl bara segdragning på 6:ans växel va? ;)
Vi får försöka hitta en helg som passar alla.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har inte fått min nya 330i än. Jag skall hämta bilen 24 april. Hur långvarig inkörning det blir vet jag ej, någon som vet vad BMW rekommenderar?
Men jag ställer gärna upp så snart bilen är inkörd.
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Flyklåpa;
Jag ansluter mig till kraftmätningen.
Bara att hojta till...

En gång V8:a alltid V8:a...
Kan inte undgå att småskratta lite åt denna tråd, alltid samma visa när en snabb BMW blir ifrånåkt av en bil utan den blåvita propellern:

-"Trimma BMW'n så ska du få se!"
-"Ring Hammarström"
-"Ring BMW-Andreas"
-"Montera kompressor, då jävlar!"

Ganska klassiskt...

Skönt att Flåklypa m.fl finns och håller nivån uppe. Fattar inte att ni orkar dag ut och dag in ;)
Juhas 530i
Det blev ju en kul tråd! En liten uppsummering... jag skrev att...

En Volkswagen Touran drog mig häromdan med sin lilla 2.0 tdi. Den fula bilen helt enkelt spöade V8:n hur lätt som helst. Först runt 200 fick jag kontakt med honom. Ganska löjligt att en 2 liters VW diesel sparkar ifrån ungefär lika bra som en 4.4 V8.

J.Dredd

Juhas 530i: Är ju ganska stor skillnad på en 530 och en 540. Och blir din bil ifrånkörd av en VW som gör 0-100 på över 10sek och har en toppfart som inte överstiger 200 så är det nog något fel på din bil.

I övrigt så ser jag inget konstigt med att en trimmad S60 kör ifrån en M5. Precis som att det inte är det minsta konstigt att BMW-andreas e30 kör ifrån den där volvon.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."

Jag glömde att tillägga att jag blåste med polarens 540 99:a! Den där satans skåpbilen (VW:N) var nog trimmad precis som Volvon i denna tråd men jaga den fick jag verkligen göra. Ni kanske inte upplever så många chiptrimmade dieselbilar som jag gör här i Norge men dom jag har mött är nog snabbare en era standard 530-540:n.

Sedan rent allmänt så är S60:n en snyggare vagn en en E39:a....

HUr vet vi att M5:n inte var trimmad????

Mvh Juha
Juhas 530i
Det är tyvärr så att när de 2l:ers VW bilar blir uppgraderade med en 2000 kronors chip så okär dreiemomenten (vridet) till nästan det dubbla dvs ett vrid på runt 400 nm. Har en bil på 1400 kg runt 400 i vrid och väger mindre än e 34:n är det väl solklart att den är lika snabb om inte snabbare.
Juhas 530i,

Det är inte solklart vilken som är snabbast när du enbart tar hänsyn till max vridmoment. Kanske borde du läsa på lite om effekt och vridmoment och hur detta fungerar.
kilroy
Juhas 530i vet verkligen hur man trissar upp medlemmarna på detta forumet...och alla går i samma fälla hela tiden...

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

Jag är gärna med på Flåklypas jippo också :)
Jättekul att så många vill kraftmäta lite till våren/sommaren.
Det känns som att Gustav kan få lite ansvar om han vill eftersom han har bred erfarenhet inom området. :-) Största problemet blir att hitta någonstans att vara om vi blir så många.

Flåklypa
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Den Volvon är utrustad med Evolve`s styling iaf. Ser exakt ut som Realcars förra S60 i mitt tycke och den hade väl 400 kusar typ. Många Volvos har grym trimpotential och jag ser det inte som nåt konstigt att M5an får pisk. Dock hade det nog vart relativt jämt med en rullande start.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

2005-04-05: Min Volvo S60R vs. BMW M5 E39
Sent förra sommaren åkte jag på cityrace avslutningen.
Fick chansen och köra ett race mot en BMW M5 E39.

Hade just fått i ny program å avgassystem. De var ca 360hk i bil då.

Kolla filmen så får ni se hur de gick ;)

Länk

// Joakim www.bogge.se

MVH Patrik
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Filmen funkar inte .
a_wingard73: Den bilen har inte ett skvatt med Evolve skämt å göra! Sämre passform på får man leta efter...

Länk

bogge@bogge.se

// Bogge

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.