|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
Juhas 530i |
Länk |
|
Dalig start M5an och trimmad S60R!!!!!!! Manska inte underskatta vad VOLVO astadkommit med S60R, och fyrhjulsdrift aer ju alltid baettre aen tvahjuksspinn!!!!! |
|
Juhas 530i |
Ja BMW:n fick en dålig start...och volvon var mycket snabbare. Gillade den vinande turbon... Bmw:n hade säkert vunnit om dom hade haft en rullande start typ från 100 km/h tror jag.Men man ska inte underskatta fyrhjulsdriften och Volvosarna (är själv en före detta SAAB fanatiker)! |
Juhas 530i |
Hur vet vi dessutom att Volvon var trimmad? |
|
Ja, antingen aer det bara sportsystem de monterat pa VOLVON, foer det hoer man, annars sa aer min slutsats till sjaelva accet att den aer trimmad. Har sjaelv koert en S60R men manuell, och den var snabb, men inte snabb som en M5 (som jag akt i). En M5 accelrerar runt 5 sek, och en S60R otrimmad naestan 7 sek. S60R vinner detta race och verkar accelrerar snabbt, typ!!!!! Men i ett race pa racingbana hade S60R gjort bort sig med understyrning i varje svaeng, aeven om den nu har aktiva Oehlinsdaempare. Innan jag koepte min E61 525d, var jag inne pa att koepa en V70R!! Men designen pa VOLVO aer ju lite gammaldags och ska jag vara aerlig hade jag inte riktigt pengar nog!!!! 700000 lakan fullutrustad aer lite vael mycket foer en VOLVO......en snabb sadan!!! |
|
|
Så där låter en R orginal, har både kört och hört dom.... men den gick rätt bra så den kanske är trimmad, men att bara komma fram till att den är trimmad vi ljudet då är man lite snett ute.... //Daniel |
|
|
Att jämföra prestandasiffrorna original (där BMW är lite i underkant, medans Volvons är lite i överkant) så får man nog utgå ifrån att Volvon är trimmad, alternativt att killen som kör M5:an är ett mongo. |
|
martinv8 |
Kort sagt, en Volvo kan aldrig piska en Bmw, måste vara trimmad lr fick Bmw föraren en dålig start. BMW är BÄST, SNYGGAST, SNABBAST osv. |
|
Bmw är som ett föräldrarlöst invandrarbarn i ett land med rasister. Jag har kört _alla_ sketna volvo R modeller och vägrar jämföra dom med någonting över 540. Volvo är bäst inom Sverige. |
|
| Filmen har varit uppe för diskussion förut där det även konstaterades att volvon är trimmad. Har för mig att den har 400-450 hk. | |
| Spelar detta verkligen någon roll? Ska jag känna mig förnedrad som människa för att jag kör BMW efter att ha sett filmen? Måste vi starta krig mot Volvo Performance Club nu? Blir jag kung av Sverige om jag bygger en VW Typ1 som vinner ett race mot en M5? | |
|
Volvon har i dagsläget ca 450hk men när filmen gjordes var det bara avgas och programvara, dvs runt 360hk. Flåklypa |
|
Juhas 530i |
Volvon har väl 300 hästar som original??????? Om Den nu är trimmad å har säg 400 under huven då har den lika mycket som E39:n som har 400. Och Bmw:n förlorar!!!!!!!!!!Dessutom är VOLVON SNYGGARE! |
| Är inte den dära volvon Realcars? | |
|
Meningslöst att jmf , vad spelar det för roll ingen som vet att bilarna är org lr trimmade , o sen beror det ju givetvis hur man kör också..... Skulle vilja se en allround jmf mellan bilarna utfört av en oberoende testperson på bana som har kvalificierade kunskaper inom bil racing. Först då kan man säga vad vilken bil är bäst på, annars blir det bara som vanligt spekulationer.... Mvh Niklas |
|
Juhas 530i |
En Volkswagen Touran drog mig häromdan med sin lilla 2.0 tdi. Den fula bilen helt enkelt spöade V8:n hur lätt som helst. Först runt 200 fick jag kontakt med honom. Ganska löjligt att en 2 liters VW diesel sparkar ifrån ungefär lika bra som en 4.4 V8. |
|
Tänk på att volvon har 4-hjulsdrift. Otroligt nyttigt i starten. Som ni ser så spinner M5:an ganska rejält... Men jag kan hålla med om att det är lite löjligt att flyga i taket över en sådan här grej som vissa gör. |
|
|
Juhas 530i: Är ju ganska stor skillnad på en 530 och en 540. Och blir din bil ifrånkörd av en VW som gör 0-100 på över 10sek och har en toppfart som inte överstiger 200 så är det nog något fel på din bil. I övrigt så ser jag inget konstigt med att en trimmad S60 kör ifrån en M5. Precis som att det inte är det minsta konstigt att BMW-andreas e30 kör ifrån den där volvon. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Det är nog en 518 du har juha. 8:an står inte för V8.... ;-) Jo, så är det! |
|
| fyrhjulsdriften vann den repan åt volvon, jag hade förut en golf vr6 syncro, ca 190 hk, och spöade både fram och bakhjulsdrivna bilar med upp till ca 230 hk på kortare repor (upp till ca 300 m) det är ju ändå starterna som vinner ett race. och som sagt så hade ju m5:an kunnat haft en bättre start med mindre spinn. | |
|
Som det har sagts tidigare så vad spelar det för roll vem som kör ifrån vad? Däremot tycker jag att S60:n faktiskt är riktigt snygg. Skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan i framtiden. Volvo gör i mitt tycke välbyggda och komfortabla bilar. Fast ha begäret är inte lika stort som efter en M5 ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.