AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.438

S60:n drog M5:n !

Sida 2 av 4
Juha är för härlig:)

Men det är sant Volvo är ju bäst.

Vem bryr sig egentligen? Utom Juha då förståss:)
Kim:
Ja, det verkar onekligen finnas ett hävdelsebehov bland både BMW och Volvoägare som gör att dessa trådar tenderar att bli långa. Jag tycker det är lite kul faktiskt och jag brukar själv deltaga i vs-trådar.

Det lustiga är att den här typen av trådar förekommer inte alls på TPC (motsvarande volvoforumet), däremot dyker det upp då och då på Saabs forum.

Flåklypa
Lars Jakobsson
Bara för att jävlas..:P

Kom på varför det står "TPC" i framrutan på många volvos,
Det är ju det enda man ser av dom i bakspegeln :P

Har fått för mig att "TPC" är för såna som tycker att dom har väldigt snabba bilar... Men det kanske är helt fel om forumet riktar sig som "autopower"?
Lite missvisande namn i så fall..

Bara en grej, på 402m så spelar väl endå det mindre roll om bilen är bakhjulsdriven eller 4hjuls? Känns som man fokuserar så mkt på 0-100k/h bara...
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Den s60:in ägs av en kille som heter Jocke, va på annons på blocket för typ 1-2 veckor sedan för hela 495000kr...

En gång V8:a alltid V8:a...
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
4 krafs mot 2 krafs på´201 meter kan ju bara sluta på ett sätt :D

[Bilen] Länk
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Lars Joakobsson:

Har bilarna hög effekt är det en klar fördel även på 402m.
Lars Jakobsson
Fan...Jag som önskat mig en M3 E46 med kompressor till sommaren :(
To
82
Tomorrow
M5 3,8 Touring
Klart det är fördel 4-krafs och turbo, körde lancia delta integrale 16v innan och det är inte speciellt många jag har kört mot som har kört ifrån den bilen (när den väl ville funka)
Ketchup-effektens urmoder, men i högre hastigheter så tappade man allt....

Jag skulle vilja kompressormata min m5:a men det kostar väl nån stans runt 60 papp?
Saknar turbo/kompressor effekten!

Drog mot en s60r förra helgen faktiskt min granne har en sådan nyköpt medans min m5 har nåra år på nacken 99 men då va bilden nått helt annat än på den filmen vid 3:ans växel försvann han mer o mer och han sa efteråt att han gjorde allt för att hänga på ..Detta ledde till att jag provkörde hans och han min ..s60r går riktigt bra men m5 är värre ägaren till s60r sa exakt likadant ...Alltså är förmodligen volvon på filmen trimmad för orginal går d inte !!!!Men volvo är på tröskeln o kliva över på performance sidan utan tvekan rättare sagt så har dom tagit steget över ...

Gasa förFAAAAn
Visa användare
84
Jonah528
528i-87
marineutter.. vet inte var du får din info ifrån men en s60R original accar från 0-100 stillastående på 5,7 sek m5 runt 5,1 så de e ju ingen omöjlighet för den å dra m5 ... den har ju också en grym fyrhjulsdrift....

Mvh Jonah
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jonah528;

vet inte var DU fått din info ifrån, men har du någonsin sett 5,7 sek IRL/I en oberoende tidning?... :)
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Sedan när kan en bil vars acc. i bästa fallet ligger runt 5.7 sek. slå en bil vars acc.ligger runt 5.1 sek.

5.1sek är kortare än 5.7sek, alla fall enligt vad jag har fått lära mig.

mvh/F
Ju det är helt klart att en bil som acc på 5,7s kan slå en bil som gör det på 5,1s,varför inte:dålig förare,dåliga däck,massa anat som kan påverka hela rejset.
Hahahaaaaaa! Det är min Volvo, hade 360hk i bilen då. Chip å sportavgassystem. BMWn fick en dålig start jag fick en godkändstart JAG TOG HAN! Thats it! Kul var de iaf, väckte uppmärksamet över hela världen.

Dock skulle jag inte ha nå probs å ta en sån M5a idag nu när de är 450hk under huven

MVH Joakim bogge.se

Det verkar inte som att alla förstått att s60:n i filmen var chippad till ca 360hk, dvs den hade ca 40 hk mindre än M5an. För att komma upp i motsvarande hk som M5 krävs turbobyte m.m. och först då är s60r uppe på samma tider 0-200 som M5 (se Länk dvs 0-200 på ca 18sek.

4wd är naturligtvis en fördel på en kort distans som 201m men 4wd stjäl mycket tid uppe i fart. Titta bara på 100-200 tiden för en original s60R i testet ovan eller på Audis alla S-modeller som går riktigt tungt när de kommer upp i fart, tex Audi S4 som med 344hk behöver 17,3sek för 100-200 (Länk dvs ungefär samma tid som den 86hk svagare 330n.

T4 -99
bogge>> Missade ditt inlägg ;) Har du några prestanda- tider för s60n i nuvarande skick, dvs med 450hk-kittet?

T4 -99
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Det jag inte fattar är vad som är så himla märkvärdigt att en trimmad volvo s60r kör ifrån en bmw m5??????????? hade dock båda vart orginal hade jag blivigt jäkligt impad!! Själv får jag ju stryk av polarns audi s4 som har 400+ hk! är väl inge konstigt med det! men ja vet ju att orginal har den 265hk och har inte en chans att haka på mig! men det beror ju på om man tycker att en bil är värd å kostas på så mycket! trimma lika mycket som bilen kostar typ! själv hade ja då köpt en audi Rs4 på en gång i så fall! samma pengar!!

Det ja vill säga att ALLA bilar går å trimma!! Och varje trimmad bil blir då inviduell! dvs man kan inte säga bara för att s60r en som är trimmad tar en orgnal m5a så kan man inte gå runt å säga att alla S60r bilar tar m5or bara för att man sett en trimmad sådan gjort det på film!

Det är ungefär som alla yngre tror att alla skylines å supror har minst 1000hk bara för dom sett Fast n furious! Men i själva verkat är det inga märkvärdiga bilar alls!
Ta det lugnt mange, du låter som en vinylskiva som hakat upp sig.
Det är väl ingen som påstår att en S60R tar en M5 om båda är original, å andra sidan kan man inte jämföra en liten 2.5 litersmotor emot en stor 5 liters V8? ;-)

Flåklypa
Hellre frånåkt, om jag får sitta i en BMW, än att åka ifrån sittandes i en Volvo.. ;-)
Ja, BMW är snäppet finare men det verkar svida lika mycket i själen om man blir frånåkt av en Volvo som att ertappa sin fru med bästa kompisen i sängen. Just därför är det extra kul att utmana diverse BMW-modeller, många har ofta lite för höga förväntningar på sina bilar har jag märkt.

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.