|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hejsan! Min ratt är sned, alltså för att åka rakt fram är ratten sned, hur fixar man det? | |
|
fyrhjulsinställning... eller kanske bara framvagns. Man kan justera ratten också men det är som att sätta plåster på ett brutet ben.. :) /Martin |
|
| Detta vill jag också veta.. på min bil blev ratten sne när förra ägaren lämnade in den för en framvagnsinställning och jag vill inte betala för en till då den är perfekt bortsett från 3cm sned ratt. | |
|
3cm är tillräckligt...300kr kostar framvagnsinställning värt de, ja lovar |
|
| Man tjänar nästan alltid på en hjulinställning. Kostar inga stora pengar. De fixar problemet ifråga ! | |
| Cruser: får man fråga var det kostar 300kr för framvagnsinställning? tycker priserna är betydligt hägre, till ex 1200kr för fram + bakinställing såg jag, inte allt för roligt för att få ratten rak =/ Kan annars balansering av däcken göra att ratten blir sned? eller tar balanseringen bort vibrationer i ratten? | |
| Det e inga stora problem. Jag hade samma på min bil och det kostade mig 500 kr. att justera framvagnen.När jag frågade hur mycket det kostade mig innan jag skulle ta bilen till verkstad sa bilmekaniken priset mellan 500 och 800 berör på bilmärke. | |
|
Priser varierar rätt mycket från ställe till ställe. Allt mellan 400 kr till 1000 kr. Jag skulle kolla lufttrycket först, sen köra en 4-hjulsinställning alt. framvagns. |
|
Tesfes |
En anledning till att ratten står snett kan ju vara taskiga bussningar i bakvagnen. Kolla dem innan hjulinställning, annars är ju snart problemet tillbaka. |
|
Stoffe320, kan garantera att din bil inte är perfekt nu. Om ratten är 3 cm fel så kommer dina däck att slittas snett. Detta för att värdena i camber och caster inte stämmer med inställningarna av toen (styrlederna) när du kör rakt fram. Är det bara toen som är fel så försök pruta ner priset och be dem bara ställa toen. Bör inte vara något större problem då toen är ställd på några minuter. |
|
|
Vad ska det vara för lufttryck i däcken då? jag satte på sommardäcken idag och där tog han som fixade balanseringen 2,3, är det rätt? Sen så rycker bilen nu lite åt en håller och sen åt andra när jag bytte till sommardäcken, det ser ut som om bakhjulen kör inåt, alltså svänger mot bilen, vad är det då? kan det vara bussningarna som är problemet? ska in på besiktning snart, hoppas de har svaret |
|
|
Lufttrycket beror på hur du kör, vad för däck du har, hur mycket last du har. Om du sätter komfort eller ekonomi i första hand. Lågt lufttryck = skönare bil, mjukare gång, bättre fäste vid kraftiga accelerationer högt luffttryck = drar mindre bensin, blir skumpigare, däcken kränger inte vid kraftig kurvtagning. |
|
|
Lufttrycket nivå eller mängd står på metall lapp som e fast limat på förare sidan när du öppnar dörren kolla under låset på chassen. Det kan bero på årmodell har man eller på tanklockan.Där står allt hur mycket luft på hur stor däck och hur mycket last. Om du tänker att snedrat kan ej vara beror på luft i däcken. Om det e mindre luft i däcken brukar det skaka i ratten men aldrig blir den sned. Jag e nästan säkert att det behövs justering av framvagn. Lycka till |
|
| framvagnen alltså? okej får se vart det är billigast att fixa det någonstans då! | |
|
jag pröjsade 600 för 4:a hjul 2 år sedan , sen kan det ju vara så att föregående ägare plockat bort ratten för att laga tutan eller något annat och satt tillbaka ratten fel , det tar ju inte nånga minuter att flytta ratten några splains om man skulle vilja göra det Länk |
|
|
Med stor risk för att låta dum, men what the hell, när ajg köpte min bil, så var ratten sned, gjorde framvagns inställning, allting var spikrakt, va tror ni det var ?? antagligen hade föregående pucko te ägare skruvat dit den snett... så kan det gå... riktiga män rattar bmw |
|
|
Jag är i behov av en fyrhjulsinställning och ringde idag BMW Gruop, prisuppgiften som jag fick var 1800kr ink.moms. Ni som uppenbarligen känner till firmor som gör detta för en bråkdel av priserna, vart gör ni detta? //skogsi |
|
| Jag gjorde fyrhjulsinställning på en mekonomen-verkstad förra veckan, 750:- kostade det. | |
| Ok det låter riktigt bra. Var det i göteborgregionen? Någon som har någon annan verkstad att rekommendera, jag vet att det skall finnas en 'bmw' verkstad i frölunda som är omtalad här på forumet? | |
| Norks Däckservice i Jönköping tar 850kr för fyrhjulsinställning..... | |
| Nej, det var i Gnosjö jag gjorde det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.