|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en 728-98 av KVD på nätet, först var allt frid o fröjd fram tills att jag fick veta att det var en äganderätts utredning på bilen... Turerna har gått fram och tillbaka i snart två månader och som det se ut nu så är en person ägare till reg beviset och en till bilen... Jag ville att KVD som jag köpte bilen av sulle köpa tillbaka bilen men de nekade först men för en vecka sedan så skulle dom göra det.. problemet är at jag har reparerat bilen till ett värde av ca 20000:- inkl, bes,skatt mm. men de missbjuder mej för bilen och hävdar att allt ska styrkas med kvitton!? jag kunde välja att se om jag får behålla bilen...? om jag inte får regbeviset igen då? vad händer då? Vart kan jag få snabb hjälp med juridiken? Tacksam försvar. | |
| Efterdom KVD är ett företag och inte en privatperson så måste dom ha kvitton för att kunna betala ut pengar till dig. Det måste lösas rent bokföringsmässigt. Tror ärligt talat att KVD vill ha saken ur världen så fort som möjligt, då dålig publicitet på nätet borde rimligtvis vara förödande för ett internetbaserat företag. Har du verkligen inga kvitton? Reservdelarna måste du väl fått kvitto på. Om inte så blir det en knivig situation för alla inblandade. Personligen så skulle jag kontakta jurist. Länk | |
|
stod det i annonsen att det var äganderätts utredning på bilen när du köpte? sedan är frågan varför börjar reparera bilen innan du fått regbeviset? kontakta en jurist vore det bästa.. lycka till |
|
|
Jag fick regbevis och allting när jag köpte bilen, men det var först efter en tid som helt enkelt min reg, blev annulerad av vägverket, och ang, kvitton så har jag utfärdat de flesta rep, själv då jag jobbar som bilmek på familjeföretag, så jag kan väl inte skriva kvitton på eget arb,..? Huvudsaken måste väl ändå vara att alla rep,är fackmässigt utförda? Har funderat på att låta lokala BMW handlarn besiktiga alla arb och låta dem intyga att det jag påstår verkligen stämmer kanske det kan funka? Jag vill ha pengar enligt gröna listan av dem, och den summan stämmer bra med vad jag lagt ut på inköp och reparationer,bes,skatt,försäkring. så bilen är alltså nu i fullgott skick så att säga, är det "orimliga" krav som de påstår?? det är ju den summan jag får minst om jag byer in den,men i det här fallet så är jag ju liksom tvingad att sälja till kvd, Så ska bilen vara mindre värd då? konstigt... Väldigt snurrig historia det här som grundar sig på fogden har tagit bilen för den första ägaren,då hamnade bilen i GE money's ägo,sen sålde de bilen till KVD och kvd till mej... sen har den första ägaren vunnit tillbaka regestrering via länsrätten, och pga det så är både min,kvd och GE's regestreringar annulerade av vv. Helt otroligt att man som tredje person kan bli drabbad av detta med faktum är att så är fallet just nu.så kvd är ju själklart drabbade dom med men det är ju dem som sålt till mej och då är det väl till dem jag skall klaga?synd att jag han reparera bilen,annars så hade det ju inte vart något problem med återköps pengen..bilen är i kanonskick så jag vill ju inte dumpa bort den för en skitsumma.. de på vv och juristen på LF har aldrig hört något liknand fall så det känns som att det är svårt att hitta en sakkunnig i just detta fall. Tycker att det är surt att man ens kan fastna i denna sits när man handlar av en seriös bilhandlare. |
|
|
Låter ju helt sjukt det här? Vill du ha kvar bilen? isåfall kontaka en advokat direkt som kan sköta "snacket" mellan dig och vv! Men alltså hur kan dom "annulera" dig som ny ägare av bilen, vad finns det för skäl till det? Vem står som ägare nu? |
|
|
hasty. Helt sjukt, Jag vill så klart ha bilen under rätt förhållanden,Advokat =dyra pengar och jag har fram tills nu redan spenderat en hel del på och runt bilen,vet inte hur dyrt jag ska låta detta bli.Just nu står han som fogden tog bilen för 2003,alltså egentligen FYRA ägare bakåt i tiden... |
|
|
Verkar finnas två vägar här.. behåll bilen . och överklaga själv i rätten att det är du som är den rättmätige ägaren, dvs försöka på nåt sätt överhäva "länsrättens dom som den första ägaren hade fått rätt i" . nåt i den stilen. Eller som du skrev, sälja tillbaks den till kvd,, med förlust förmodar jag när du inte har kvitton.. Inte rolig sits du hamnat i iaf! Lider med dig! |
|
|
enl, VV och kvd är jag ägare till bilen och den andre killen Ägare till regbiviset...eeeeh???? |
|
|
Frågan är ska detta ens kunna få hända när man köper en bil av en stor handlare?? Något att tänka på för alla som köper bil av kvd är att man har tydligen NOLL uppbacknung från dem vid problem!! VARNING!!! |
|
|
Alltså jag anser är ju du den Rättmätige ägaren just nu. Du borde själva lägga en jäkla press på VV. ringa dit, snacka med chefer osv som har hand om det här. Alltså har den första ägaren kontaktat dig. Vad länsrätten kommit fram till för den förste ägaren är mindre viktigt vad jag anser, tror nog att du skulle vinna en ev tvist om detta. Men det kan ju vara dyr chansning som sagt.. |
|
|
Hasty jag har just förlorat en överklagan som gäller just det som du på pekar... vv säger att de måste följa länsrättens dom. |
|
|
Alltså du har varit i domstol och förlorat? Men vad händer nu ? tar dom bilen och du får inte krona för den eller vad? |
|
|
Jag tycker att kvd som har en jurist anställd borde kämpa för min rätt. för det är ju trots all de som sålt bilen till mej, ännu en gång otroligt att man kan hamna i en sånhär sits :-( |
|
|
Ops otakt. man för automatisk en möjlighet att överklaga beslutet via vv, och det har jag gjort och som det ser ut nu har det inte gett resultat. Jag har inte personligen vart i rätten då den rättsliga tvisten är imellan GE bank och killen fogden tog bilen för... |
|
|
Jag anses av alla instansen ha äganderätten men inte regbeviset...jag fattar inget. bilen är ju värdelös utan.. om jag inte ska bygga värdens dyraste folkrace bil....suck! |
|
|
Det som kommer funka i denna situation är det här! skaffa en advokat som anmäler hela den här jävla skiten till tingsrätten och kräver att du skall få tillbaks ägarskapet eftersom du är rättmätig ägare eller att du får tillbaks dina pengar du köpt bilen för samt de 20000 du lagt ut i rep.. Du vinner och VV blir tvunget att följa tingsrättens linje, |
|
|
Jo jag har funderat i dom banorna, och det blir nog kanske en lösning på sikt... fast jag vill ju tycka att kvd borde lösa mej från problemet så att de i sin tur kan lösa problemet i sin tur med deras uppdrags givare som är GE bank. då skulle ju liksom hela affären vara i rätt händer... så skulle iaf jag göra om jag såld en bil till någon! Är inte det ganska självklart om man vill behålla ett gott rykte!? Ett problem till med att skaffa advokat och dra igång en egen process är TIDEN. det skulle ta månader kanske år har jag hör.. och under tiden ska jag ha en bil ståendes omöjlig att försäkra, tänk om det händer den något! ganska pressat läge kan man säga... |
|
|
Är du medlem i Motormännen? Där brukar man kunna få hjälp av deras jurist. ___ //Ulf |
|
|
Nix tyvärr inte... tack för tipse iaf! |
|
|
Det finns väl TV program som tycker om att göra en story av detta, det brukar ju hjälpa till att lösa sådana här problem, då brukar företagen bli mycket snabba på att hjälpa till, för dålig publicitet i TV vill dom inte ha. Dessutom är det av stort allmänintresse att folk får reda på att ett sådant här läge kan inträffa! Normalt sett när någon blivit av med en bil brukar det ju vara helt omöjligt att backa ett ägarbyte, det hade varit intressant att få veta hur förste ägaren lyckats få en domstol att backa ett ägarbyte! Som jag ser det är GE skyldiga att lösa detta,det är ju dom som fått en dom emot sig, då skall dom rätta till allt, inte kvd, som kamnat emellan. Så GE borde köpa bilen av dig, baserat på värdet som en neutral part kan sätta (BMW handlare?) För att bara gå på kvitton är ju fel, det är dagsvärdet som borde gälla. tex att en bil är nybesiktigad höjer ju värdet mer än 300kr.... /Mats J |
|
|
Mats! Jag håller med dej till 100%. Sprid detta till alla som kan tänka sej ha bra kontakter. jag har ca 20 st a4 med kvitton,fax från vv och kvd,domar mm. Mycket konstigheter i dom kan jag säga... Vore helt perfa att fåut det i tv! Jag har provat pressen,men när man ringer så får man ju dra story lite kort för en som inte fattar ett skit om vad man pratar om,sen ska de föra det vidare till sin red, och återkomma om det har nyhetsvärde...det har inte blivit någon som helst respons på detta... Problemet är nog att man inte får tag i en insatt i media som är intresserad av att höra HELA storyn. Det är GE som köper tillbaks bilen men använder sig av kvd som mellanhand så de kan kohandla om priset verkar det som.. Min kontaktperson på kvd sitter vad det verkar som på två stolar,för när han ringde mej första gången så sa han att han jobbade på kvd åt GE!?? den gången sa han även att jag inte behövde bry mej i turerna om bilen för det skulle han sköta åt mej eftersom jag köpt bilen av dem!? hade jag inte trotsat honom och överklagat hade jag troligen vart utan regbevis redan då enl VV som tyckte det var konstigt att han sa så...Hur dumt som helst, och jag tycker inte han har jobbat särskilt bra FÖR mej.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.