AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.977

HRE BBS typ.

Sida 1 av 2
Är det verkligen försvarsbart att typ 4 Hre fälgar ska kosta nästan 70000? ja menar skitsnygga men priset ä rätt sjukt tillverkningskostnaden lär ju va bra mycket billigare..... visst ja hajar alla ska ha vinst hre importörer säljare alla men ni hajar det ä liksom bara fälgar.. o kostar gör dom ju med power.
Bara en tanke.
Ps visst om ja vore jätterik så hade ja ej brytt mig heller
Grubbe
Jag förstår inte riktigt vad du menar?
Hej ja menar att det ä et grymt pris om du tex jämnför med tex bbs som ska va dom bästa, priset ä högt men ioförsig man kan ju handla i ullared eller hos Armani,
Men det ä klart kvalitet kostar

Grubbe
Tja, man betalar för namnet, kvalitet, design o.s.v... Sen är det upp till var och en att bedömma om man anser sig ha råd. :)
Ge
639
George.K
330ci - 02
Lite som grubbe säger, lite ullared eller armani.
Däremot inte sagt att bbs inte är bra fälgar. Har sådan förkärlek till BBS Lemans så det är sjukt...otroligt fin fälg
Och den är inte billig ska du veta...det är armani över den =)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ska du ha kvalitet till hyffsade pengar(relativt sett då) så köper man "BMW original fälgar" eller BBS av lämplig modell..

Sedan så finns ju snygga split fälgar som vissa Breyton eller OZ som är exklusiva med super kvalitet ,men dyra som f-n och som då JAG anser är "overkill", men vill man vara "värst" och anser sig ha råd så är det bara att handla ;)

Nu när solen smälter isen och våren närmar sig så blir man helt klart sugen på "lite fräcka fälgar" till vagnarna...Men 70'?...Nee,för de pengarna köper man ju en E39 istället MED snygga fälgar på :)

Mvh Janne.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
HRE är lite väl dyra med tanke på att det finns en del rapporter fälgar som gått sönder vid bankörning, hela centrumet lossnar....

Men tex Hartge ligger prismässigt på liknande nivå, så det är som vanligt
varumärket man betalar för, även om kvaliteten är god.
Esteten1:Allt som är exklusivt kostar extra

Dime M
Länk
Vad är det som gör något exklusivt? Priset? ;-)

/Anton
Grubbe
Anton: Tja, bland annat.
Grubbe
Priset, vilka andra som kör med dom, utseendet, finish, kvalitet, varumärket, logotypen, hypen... Det är nog svårt som fan att skapa sig ett namn inom t.ex fälgbranschen. Hur ska man motivera någon knäppskalle att köpa en fälg för 20k per styck? :D
Anton Lillsund:Vad är exklusivt för dig?

mvh

Dime M
Länk
Dime: Inte nödvändigtvis det som kostar extra bara för att det ska kosta extra.

/Anton
Tack för inläggen menade bara att det ä ett jävla pris för något som egentligen bara ä hjul.
Jögga.

Grubbe
Esteten1: Visst kan man tycka så, men det är likadant inom egentligen allt man kan köpa. Det finns fan vinflaskor för flera miljoner och diamantringar som kan kosta fan hundra miljoner. Då ter sig HRE:s fälgar som löjligt billiga i sammanhanget. :D

Att köpa ett smycka för en miljon är för mig en jävla gåta, men det är nog samma sak för den som inte är bilintresserad. En fälg för 20k, det låter nog jävligt dumt.
Så sant så Grubbe.

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Som en viss VD för Nike sa;

...mitt jobb är att sälja ett varumärke, och skor råkar vara en jävligt bra metod att göra det på....
Ge
639
George.K
330ci - 02
Visst kan man tycka att fälgar är dyra, men det finns så mycket annat som kan kosta skjortan oxå. I sverige råkar det vara ganska dyrt me fälgar, visst köper jag det resonemanget lite "fan det dyrt det är", men om det inte fanns någon marknad för dessa produkter så skulle de inte finnas, och jag ser inte att den marknaden stagnerar precis...så det finns köpare som är villiga att punga upp dessa pengar.

Jo för fasen ja kan väll inte säga så mycket igentligen själv ä ja ju tokig i designer prylar köper ofta o dyrt men det va inte det som va grejen.
Grejen ä att det ä ju så mycket pengar för 4 hjul menar ej att det ä fel men mycket pengar är det för 4 hjul igentligen...ja ni kanske inte hajar vad ja menar men jaja så ä det i så fall.
Jögga

Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag tror jag har en liten aning.
Exempel, man köper ett hus fast trädgården står för typ 50% av summan.

Nåt liknande va?
Jupp exaktemento skulle gärna ha men sjukt ä det även om man har råd.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.