|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag har aldrig "torskat" med fel motor i bilen i alla fall. ;-) | |
| Att bara byta motor brukar sällan upptäckas. Men en turbo syns ganska tydligt i motorrummet. | |
|
Som om det inte skulle märkas på motorkaraktären.... Flåklypa |
|
|
Lexcom, inställning? Från mina hemtrakter besiktar man inte sina bilar, det är regel och ofta kör man avställt också samt crosshoj överallt, ska finnas lite "terrorkörning" både med cross och bil inlagt som film på zatzy har jag för mig. (Kolla även efter en röd SaaB aero samt en svart M3 E36). En M3a behöver ingen kompressor, och visst då blir det ju andra bullar men man får undvika sådant och köra original. M bilarna är väl de enda bilarna för "gemene man" som man inte behöver trimma för att kunna köra undan lite. |
|
|
FRIFART: Ja, då är det väl en konstig inställning du har! Du bryter medvetet mot svensk lagstiftning. Det känns i mina ögon ganska omoget när man är 30år. |
|
|
Lexcom jag är mer än 30år och vad är det för omoget att bryta mot svensk lag? det gör både du och jag samt 1000tals andra varje dag, men jag vet att många svenskar är moralmänniskor (iallfall utger för sig att vara det) och reagerar hårt såfort någon träder över gränserna! Att inte blinka när du svänger, köra för fort (det gjorde du vid dina klockningar), utan lyse, för slitna däck, trimmad bil, är olagligheter glöm inte det. Något man ska komma ihåg är att bara för att någon saknar körkort, försäkring, obesiktad, ej tillåten körning så är det personen i fråga som drabbas, dvs de personer som råkar ut för en sådan blir ersatta iallafall. Tex om nu jag skulle skaffa mig MC-kort eller försäkring skulle jag köra likadant iallafall så skadefrekvensen blir inte lägre, snarare högre då jag skulle köra dubbelt så mycket och jag blir inte än bättre och säkrare förare bara för att jag har ett körkort eller har försäkring. Men jag vet att det sticker i ögonen på folk att den där killen har inte körkort och kör obesiktat, oförsäkrat mm men så är det i detta land. Dessutom är det kul att lyfta milersättning fast man redan har resorna betalda, blir ju mer i fickan då :-) Nackdelen är folk är hobbypoliser i stor utsträckning och att man inte betalar pengar för fordonet eller är tillåten att framföra det måste varje liten polis direkt börja bry sig, så är det i jantelagens land. |
|
|
Du har iofs ganska mycket rätt i det du beskriver. Det kändes bara så fel när en person över 30 år uttryckte sig så. Normalt sett brukar det vara 18-20 åringar som skriver... "Men hallå, varför besiktiga överhuvudtaget??? et är ju bara 600kr i böter och hur ofta blir man stoppad?" ;) |
|
|
FRIRART: Jag kan förstå en del av ditt resonemang, men som jag uppfattar din attityd så skulle det vara helt ok att köra full oxå! Typ, jag gör som jag vill o skiter i alla andra. Skulle alla resonera på det viset så skulle hela samhället snart braka ihop. Vi har massor av korkade regler o lagar i Sverige men jag tycker det är fel väg att bara skita i allt. I din värld så skulle det alltså vara helt ok för en sjuttonåring att hoppa i en tung lastbil med släp o köra 14 tim nonstop.?? eller var går gränsen? Det kan göra ont att jaga älg med bil.!! |
|
|
Att köra full är verkligen ett mycket allvarligt brott, borde vara direkt avrättning, HÄR GÅR GRÄNSEN och man är en fara för oskyldiga människor eftersom man har långt ifrån full kontroll! Jag hatar dessa människor. Det är absolut INTE okej att göra så, alla borde anmäla om de ser något sådant, här kan hobbypoliserna få leka lite tycker jag, för det handlar faktiskt om att rädda liv, dessa männisor är som tickande bomber! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.