AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.752

Ingen mening att ha motorstark bil i Sverige

Sida 2 av 2
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det där med motorstarka bilar är ungefär som med Petter Niklas.
Det är bra att veta att den finns men man utnyttjar den ju bara ibland.

mvh
Att köra en motorstark bil är mycket roligare än att köra en motorsvag.
Det är den enda anledningen jag behöver.

Man skall ha kul bakom ratten!

/Fredrik
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Stavros: hahaha, det var ju en bra jämförelse :-)

Visst har man nytta av en motorstark bil, det finns ju banor att köra på, såvida man inte har en icke inreggad bus-/banåkabil som måste trailas till-från banan.

Men sen finns det ju massor av småvägar där polisen aldrig skulle få för sig att ställa sig och skjuta laser. Knut-snut och co. i n.ö. skåne är iaf så få till antalet så dom har sällan tid till sånt.

Och vid en eventuell laserfälla brukar man upptäcka det genom att de har 1 eller 2 civilbilar som kör rundor på de närmsta vägarna ca 5-6 km ifrån där de har själva mätstället. När man får en sådan civil-knutte bakom sig så håller dom alltid minst 30 knyck mer än tillåtet, och så lägger de 2 meter bakom en stund och försöker provocera en till att köra fortare, då vet man oftast vad det är fråga om.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
sy
20
syd
540iA -97
Som sagts, det gäller att köra fort på rätt ställen :) Jag värdesätter dock ACCELERATIONEN före hög toppfart som man ändå sällan har chansen att utnyttja. Nästan vilken svensonbil som helst toppar dessutom 200+ idag.

Det bästa som finns är väl att trampa ner vid tex trafikljus och under några sekunder känna sig tryckt mot sätet ackompanjerat med ett gurgel under huven och härligt skrikande bakdäck..... Eller är det bara jag som har inställningen att hålla full gas minst en gång om dagen?

Jag har då köpt en motorstark bil för att gasa med. Att man ledigt klarar 0-100 på 10 s utan att varva som en galning och dessutom åka runt med en lyxig utrustning och hög komfort är det väl ett plus. Jag har oxå en trimmad Mazda RX7 turbo II att rasta på kurviga vägar kring Göteborg när andan faller på så jag vet vad som menas med riktig sportbilsprestanda. BMWn är dock förvånansvärt alert tyngden till trots (har EDC).

/Martin

Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Det är accet som räknas!!!

_____Vraum!_____
Alla får väl köpa vilka bilar dem vill och sedan köra desamma hur dem vill.

Har ingen åsikt om någon köper en M5 för att de tycker att det ser coolt ut med 4 pipor för att sedan bara glida fram, de pröjsade så de gör som de vill.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.