|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag har själv handlat på Brl i Västerås eftersom jag bor där och dom är kanon tycker jag man får de hjälp man behöver.Köpte GAS 12 den värsta dom har spelar för j.......la bra i en sluten 34l låda har lite bilder i fall du vill se.Köpte även ett dvd paket som är inbyggt i bilen med servomotorer ett himla pill göra Men de blev bra. | |
| Tja. Blir nog R/F. Å de blir en sluten låda med två vinklade basar mot skidluckan. Blir nog bra ljud. Vi få la se å höra. =) | |
| Into: Vem har sagt att du ska ha dubbel av basarna. Totalt meningslöst. Plöj ner en bra summa i en 10" istället. Sen ett bra steg till det så lär det spela bra mycket högre än du kan lyssna på. Har du ett starkt steg till 1 element lär du får kontrollerad bas i alla avsenden. | |
|
Helt rätt att sattsa på bra grejor, för bra ljud kräver att hela kedjan av komponenter håller hög standard samt att du väljer att bygga efter plånboken. Bättre en bra högtalare än av två sådär kvalitet !!?? Men bra ljud behöver inte kosta stjortan för det, det finns extrema grejor & bra inteextrema komponenter . Fråga i butiken, man kan kräva att dom ska kunna sin sak. Framför allt så låt dom inte lura på dig skit, det finns mycket av den varan tyvärr. Men dom flesta butiker brukar ha både låg budget & hög budget billiga märken-dyra märken & sedan brukar dom ha något eget märke också. Sattsa på en bra bas+ ett bra steg, bra kvalitet på strömkablar & bra högtalar kabel. Berätta för försäljaren vad du vill få ut av anläggningen & vilken musik den ska spela. Vill du att bas & övrigt ska harmonisera så bygg nogrant, det lönar sig i längden. Det finns mycket att välja på, så ta god tid på dig Mvh Schnitzer |
|
| Jaha, nu har man fullt fungerande ljud i bilen då, blev R/F punch serien... Tycker det är helt ok. Lådan var det en hel del jobb på, men de gick. Var till BRL i dag å fick lite hjälp å få rätt på inställningarna. Men stör mig lite på att när man fläskar på så skakar nått där bak. Killen trodde de var stegen som skaka, dom är skruvade i lådan... Man får väll forska lite, snacka om I-lands problem... men va fan... =) | |
| Brl killen har både rätt och fel: Om steget skakar så har du troligtvis under dimensionerad baslådevägg så att den sviktar när basen spelar=Förlust i tryck från basen.Inte heller bra för stegen så försök att lägga typ fönsterlist imellan eller liknande så de vibrerar mindre eller förstärk baslådans vägg genom stagning inuti. | |
| Kan det vara hatthyllan, ett vanligt "e34 problem" | |
| Kan vara hatthyllan också.... Men när man lyssnar i skuffen så låter det som om ljudet kommer från lådan... Så det är nog stegen som låter. Får väll prova med list. Lådan är byggd i 19mm MDF, vet inte om det är för klent... | |
| Det är gränsfall med 19mm utan stagning i en liten sluten låda om man har mkt pulver(effekt) på basarna. | |
|
Vad blev receptet då ?? Ska bygga i min e34 me... men vill ha allt snygg och att det ska se orört ut... men bra ljud... Har du ritning på lådan ?? och vad har du för steg och högtalare.. ?? Bytte du ut fram med eller ?? |
|
| Böt framsystem å byggde låda i skuffen... ny cd, nya kablar... Körde med R/F Punch serien, basarna är två 10", två tillhörande slutsteg till framsystem å låda. Räknade ut min låda själv, tror inte jag har kvar ritningen... lite knepig å räkna ut när den lutar mot ryggstödet å när man har basarna som i ett V in mot skidluckan... Men visst funkar det å de blir stilrent. =) inget som syns att man har varit framme å pillar på förutom när man öppnar skuffen då... Tycker det låter riktigt bra. Har inte ångrat mig än.. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.