|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Har du provat att maila honom. Han kanske har gett upp!!!!!!!!!!!!????????????? Länk |
|
|
Han har ju bytt email, och han svara inte på den nya..... Ja ska i alla fall prova byta motorhärva på 328an till 325ans och byta insuget, sprutet behöver man väl inte byta? |
|
|
Om du menar spridare så tror jag inte, de är nog samma, eller??? Länk |
|
|
HALLOJ !!! Håll i er, nu e jag tillbaka...... :) Har haft lite datorproblem, bytt jobb m.m Angående mitt 325 2.8 projekt är det ej ännu helt klart... ! SUCK, jag vet, det har tagit faan ett helt jävla år nu! Men nu efter jobb byte så har jag mer tid över för att ta tag i bilen.. Så till projektet: 328a motor o vxl låda i en 325a -92. Jag har flyttat över insug med sprut och elsystem från 325an till 328a motorn pga att min bil inte har styrningen till vanosen, och att försöka kringgå ews´n är tydligen inte lätt.. Vad det gäller vanosen så behöver den inte låsas i och med att 325 systemet inte har ngn styrning till den.... Det är lite problem med elkontakter, sensorer som inte ser lika ut mellan 2.5an o 2.8an, men inga stora problem. Vad det gäller spridarna så har dom olika färg och ger olika med bränsle, vet ej ännu vilka som ger mest.... // M |
|
|
Tycker att det är logiskt att köra med 325 spridarna eftersom du kör med 325 insprut. Eller?? Länk |
|
| Eftersom jag ändå måste mappa om bilen så har det nog inte såå stor betydelse... Eller !? | |
|
Härligt att se dig igen MC-toker..... Har tänkt göra samma sak som dig, har beställt en motorhärva nu (92a)och ja väntar mig att få den i nästa vecka. Vi får hålla kontakten.......får se vem som blir först med de omöjliga |
|
|
Låter bra ! Jag kanske ska luta mig tillbaka för att vänta och se hur du gör istället..... :) Lycka till !!! |
|
|
Tja vi får se hur vi gör, funkar inte detta så får de bli ett haltech sprut istället.........:)) Men vi får prova detta först, blir lite biligare då. |
|
|
Tjenare. Såg denna annons på Blocket där de lyckats byta en 325 motor utan vanos mot en med vanos. Kanske läge om maila killen? Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Har lyckats få igång bilen nu :) Problemet är bara att den stannar så fort man släpper nycklen, antar att där finns någonting som inte får ström. Ska mäta lite nästa vecka tänkte ja återkommer då. Håll tummarna |
|
|
Tja. det låter som om du har problem med startspärren, hur har du gjort, vilket elsystem har du använt ??? // M |
|
|
Har plockat över all el från 325an. Ja återkommer i veckan med lite mer info tror vi ska få ordning på skitet nu, har bytt lite annan smått och gott med. |
|
|
Cooolt ! lycka till, jag hoppas få läsa snart att du har fått fart på bilen.. // M |
|
| Grejorna som vi beställde har inte kommit än, hoppas dom kommer nästa vecka.........men va fan har man varit utan bil i ett halvår nu så klarar man sig nog en vecka till. | |
|
Hallå! Vet inte om detta hjälper nån men jag har lyft ner en 2,8l -96 i min 525ix -94. Jag hade ju aldrig nåt ews eller vanos problem så det fungerade helt smärtfritt. Jag flyttade över tråg, insug, grenrör samt alla givare sen var det bara att vrida om nyckeln. Funkar hur bra som helst. Det märks att bilen blev betydligt piggare. Mvh Lassemann |
|
|
Tja Killaz !!! Hur har det gått för dig med bilen ??? Själv så har jag ej ännu hunnit ängna den tid åt det hela som jag har tänkt, men jag hoppas på att få det snart..... :) Skriv o berätta hur det går // M |
|
|
Vi har haft lite strul med att få grejorna som vi beställde va typ 2 veckor försenade, har man tur kör man till helgen. Den som väntar på något gott......... |
|
| Om man har en frisk topp på 325:an kunde man väl använda 2,8 blocket och orginal topp. Då behöver man väl inte röra nånting?? | |
|
mageng Tänkte på det också för ett tag sedan. Skall nog fungera, men då med en vanos topp. Vad är det för skildnad på 325 vanos topp och en 328 topp?? Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.