|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Var och kikade på en Alpina B12 E32 troligtvis -91 års modell. Var samma vagn jag var intresserad av att köpa för ca 4 år sedan nu. Såg lite ledsen ut, bla. inbrottskadad mm. men säkert ett fint objekt i grund och botten. Hade inte möjlighet att kika så noga nu, men kommer ihåg att den var i fint skick då jag var intresserad sist, helt rostfri, osliten inne samt frisk maskinellt. Verkar knappt vara körd nått de senaste åren utan har bara stått. Nån som har lite koll på värdet mm.? Fanns bara en på mobile.de till salu, för 13900 Euro, verkar som dom har gått upp rätt mkt de senaste åren. Blev så klart lite sugen att "rädda" den, hoppas verkligen den hamnar i rätt händer, en unik vagn med endast 305 st ex. byggda om jag minns rätt. Kanske nån annan entusiast på detta forum förutom mig som kanske kan va intresserad? BMW CS #5139 | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
J.L: Jag äger en sådan bil, mycket trevlig modell. Hur långt har den gått och vilken färg har den? De är svårvärderade då det finns mycket få bilar i omlopp, i synnerhet i Sverige. Då den är rostfri och förutom inbrottsskadan verkar okej skulle man kunna tänka sig allt mellan 60 -70 000:- till 110 000:-. Ett riktpris är således däremellan beroende på mil, skick och utrustning. Det roliga med den bilen är att den skiljer sig en hel del körmässigt från en vanlig 750i E32. Den känns mindre och lättare, skarpare styrning etc, detta beror på andra stötdämpare och en annan utväxling på styrningen. Automatlådan växlar senare vid högre varvtal och ventilerna är större, racekatalysator är monterat och detta ger effekten 350 hk istället för som vanligt 750i 300 hk. Fömedla gärna lite om bilen här eller i mail till mig då jag följer min bils "bröder och systrar" :) Mvh Martin |
|
Hej hallå, Jag har börjat fundera på att införskaffa en E32. En Alpina B12 är ju inte helt fel, bara så FET! Om man som det verkar "räddar" en b12 från förfall så ställer jag upp alla gånger. Maila mig gärna kontaktupgifterna till säljaren så kanske vi ses på e32 träffen som blir senare i år =0) |
|
|
BMW-beroende: Har sett sett att du äger ett exemplar, om jag inte minns fel de väl den Alpinvita som figurerade på diverse annonssidor för några år sedan som är i din ägo? Har du nån uppfattning hur många exemplar som kan finnas finnas i Sverige? Detta exemplaret är importerad 2002 och reggad tidigt 2003.. den har knappast hunnit rulla många meter på svensk mark vad jag kan förstå. Reg nr. börjat på Txx iaf. Den är diamantsvart med svart skinn samt all den "vanliga" utrustningen. Saknar iaf Alpina-stripes och enblem och är såldes ganska diskret. Vill minnas att de är nr: 187/305 men är inte riktigt säker. Hann som sagt inte kika så noga idag, så jag skall inte uttala mig för mkt om statusen idag, men skall försöka få tid att titta närmare i slutet på veckan. Speedy: Bilen ägs av en verkstad/bilfirma och är vad jag vet nu inte annonserad, men är till salu. Skall kika lite nogrannare samt ta reda på pris mm. så kan jag återkomma till dig! Jag är ju själv lite intresserad att köpa om de är ett bra pris, men samtidigt är inte mina ekonomiska förutsättningar dom bästa nu då jag redan har två st BMW-vagnar som kostar mig mkt pengar, samt en flytt är förestående. Själv hoppas jag bara att vagnen hamnar hos en entusiast, då de i mitt tycke är en unik vagn. BMW CS #5139 |
|
|
Jarls bilservice hade en diamantsvart till salu för ett tag sedan, är det den du är intresserad av? Sedan var det ju en motivlackad stackare till salu för 1-2 år sedan till överpris. Sedan minns jag en lila bil som var till salu i Bilsport för flera år sedan. Finns samtliga kvar så ger det åtminstone 4 st (om BMW-beroendes är den vita). mvh Fredrik |
|
| Den "motivlackerade stackaren" återfinns numera i Norge... | |
| Hade ekonomin funnits så hade jag skaffat en direkt. Nu fick det bli en E30 318i istället som bruksbil till stackars arbetslösa jag. b12'an får väl förbli en dröm ett tag. | |
|
Den diamantsvarta på Jarls känner jag till, för mig att den har reg nr. som börjar på Rxx och var till salu för över 100.000 kr... men den jag menar är en annan. De motivlackerade eländet kommer jag ihåg nu, usch va ful den var, har för mig att den även var sönderbyggd med en massa stereogrejer, samt var sliten i motorn och blårök. Alltså hur f-n kan man komma på tanken att motivlacka en sådan raritet?!! Den skyldiga borde spärras in! BMW CS #5139 |
|
|
Det fanns ju även en svart med guldstripes ute på blocket (och powerbörsen?) för ca. 2 år sedan, som föreföll exceptionellt fin. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
J.L Utöver min verkar det finnas 3 kända exemplar i landet. Det stämmer att min är vit, den bytte jag till mig på firma för några år sedan. Det dyker ju upp någon B12 E32 på mobile.de någon gång om året och de ligger då mellan det prisspann som jag angav ovan. Såg även en förlängd highline-variant där förra året men den var betydligt dyrare vill jag minnas. Men roligast är nog den "korta" d v s standardvarianten om man själv gillar att köra...vilket man ju troligtvis gör man man vill ha en Alpina ;) |
| JL: Var du och kollade på den B12:an som stod hos Hydro i Lindome? | |
|
Yes de stämmer, den står i Lindome. BMW CS #5139 |
|
|
BMW-beroende; Det måste varit dig som jag och min vän var och hälsade på med avsikten att köpa din 745 Highline , dagen eller dagarna efter det REJÄLA regnet som kom för ett par år sedan. Det kan väl inte finnas två med vit Alpina B12 i de trakterna??? Tyvärr var det lite för mycket skruva på den i det läget för mig, behövde nåt med lite enklare utgångsläge och det blev en 740 93a istället men jag var väldigt sugen på din... Hoppas du har det gott och har eller kommer göra bil av den igen annars får jag väl ta en ny sväng förbi framöver ;) Om inte annat för maten på värdshuset längs vägen som var mycket god vill jag minnas... |
|
|
Jag tror att jag talar för nästan alla här på forumet när jag ber att någon ägare till en B12 langar upp bilder på bilen. (: ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Bilder på en kort Tysk B12 5,0... Länk Mvh Stephan |
|
|
Annons i DE.. ha begäret bara, växer och växer! Länk |
|
|
Här står en del matnyttigt om B12:an Länk Länk |
|
| Vilken dröm! =) | |
Juhas 530i |
Är det originalradion vi ser på bildet från cockpiten?!! Har en precis likadan på min 530 från 93. Tyvärr så slutade min att fungera 1 vecka sen, den hittar inte FM bandet. Var skulle jag kunna få tag på en sådan? Vill inte förstöra bilen med en silverfärgad neonblinkande nymodighet! Mvh Juha |
|
Per i Vara hade en blå voltad för nåt år sedan,ringde på motorn men nån var snabbare och denne nån skulle lyfta över alla viktiga delar i sin 750 e32. Mvh Dic. |
|
|
Per i Vara hade en blå voltad för nåt år sedan,ringde på motorn men nån var snabbare och denne nån skulle lyfta över alla viktiga delar i sin 750 e32. Mvh Dic. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.