|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Fälgar, motorhuv, sportchassi, läderklädsel, backspeglar, stötfångare är enkla grejer, men ASC+T, servotronic, klimaautomatik men framför allt Nürburgringchassi är inte simpla saker att eftermontera in i en befintlig bil eller hur? Min favoritfärg Estorilblå troligtvis aldrig byggd i en E34 Touring skulle vara utrustad som följer, byggd 1996 540iT/6 LHD i Individual Estorilblå med ljust silvergrått komplett läder inklusive mörka sömmar och M mönster i stolarna, kolfiberpaneler, 3 ekrad sportratt, Nürburgringchassi med servotronic, 4-kolvs bromsar från M5-95 och 850 CSi, Klimaautomatik, larm, diffspärr, 3: dje bromsljus, Shadowline, M-Technic stötfångare, svart innertak, HIFI högtalare, farth, 2x soll, gardiner bakruta, bakdörrsrutor, plyschmattor, elstolar + minne sport, skisack, metall innerdörrhandtag, 90 liters tank, M Parallell fälgar inklusive reservhjul, telefon, cdvxl, bensinvärmare, gärna en Alpina B10 4,6 motor för att runda av det hela=) Jämförelse från min sida var 499st 540iT/6 LHD mot 891st M5T, det finns även 62st RHD 540iT/6 men dom passar bäst om man bor i UK, inte lika roligt i Sverige, ja det går att bygga om, men det är jobbigare än montera Nürburingchassi. Mvh Stephan |
|
|
Självklart tycker jag att en M5T/6 är mer unik än en 540iT/6, det är tillverkningsantal som styr. Mvh Stephan |
|
| Helt borta från tråden ,men dem enda bilarna som verkligen ökar i värde är gamla jänkare.För några år sedan typ 2000-2003 kostade en muskelbil ca 50" nu kanske 150-250" ( OBS exempel) | |
|
Hej För att återgå till ämnet så vill jag minnas att M5 E34 tillverkades stationärt (dvs ingen linje) utan bilarna stod stilla i en monteringshall och komponenterna kom till bilen och monterades/slutmonterades vid bilen. M5 touring tillverkades dessutom bara på beställning dvs, inga bilar gjordes "på lager" utan det skulle vara klart att bilen var beställt och att utrusningsnivån var klargjort innan byggning startades(tror det var stephan som frågade om linje/inte linje) MVH: Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.