|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Alla is modeller med 4a i (318is, E30, E36), många anser att tex steget över 320 är en betydligt snabbare/sportigare bil. Efter lite aktiv körning inser nog de flesta att is känns både lättare samt bättre balanserad med sin jämnare viktfördelning och sitt hårdare chassie samt en motor som har lite GTI karaktär, vilket de speciellt små sexorna saknar. |
|
|
självklart är det bmw 324td:n eftersom den inte togs in i Sverige samma körkänsla som övriga e30 men med hälften så dyr ekonomi. även Z1 är en raritet på sommaren som man sällan ser men som finns gott om i ex italien |
|
| Z3 är en underskattad bil eftersom det finns så pass många motorsvaga alternativ på marknaden. Det folk i allmänhet inte vet om är att den finns i M-modell med upp till 325 häst och är ett riktigt krutpaket och prestandabil som saknar motsvarighet i den prisklassen. | |
| jag tycker att compakten är udnerskattad.. man hör allt för ofta en massa skit om dem fastän bilen är väldigt bra | |
|
Z4. Närhelst man läser om den framställs den som det fulaste Bangle någonsin ritat. Men den är helt klart på topp-3 snyggaste BMW i det nuv. modellprogrammet enligt mig. Wilhelm Svenselius |
|
|
320i verkar inte vara många som uppskattar den trots tyst silkeslen motorgång och rimliga försäkringspremier. /L |
|
| Hur kan man tycka att Z1an är underskattad när man ser vilka fantasisummor som begärs. Överskattad är mer korrekt. Alla beg 7ser bilar som slumpas bort ger mycket bil för slantarna. M3CSL, där kan man prata om Porscheprestanda till reapris.( 7.50 på Nordslingan, inte många sportbilar som hänger med). 850 CSI, tvåtonsklump som rör sig spänstigt. Den äkta sportevon som är oändligt mycket bättre än alla senkomna kopior. Fortsätter denna tråd kommer väl BMWs hela modellprogram att listas. Med rätta?/ Den som har lever får se. | |
| Z3 Coupe! Jag verkar vara ensam om att digga dess svulstiga former... | |
|
Godbrain: Nej! Z3 Coupé är ascool. :) Wilhelm Svenselius |
|
| jag tycker att e34:an e mycke underskattad. används mest som bruksbil men e riktigt pålitlig o mycke fin ;) | |
|
E46 compacten röstar jag på, riktigt kul att köra men väldigt många tycker att den är hiskeligt ful! Jag är nog den enda i min bekantskapskrets som tycker att den är snygg.. Tror iof att BMW inte är helt nöjda med hur bilens lyktor ser ut. Var ju tal om att göra om fronten helt vid faceliften och compacten försvann ju illa kvickt så fort 1-serien började tillverkas. |
|
|
Jag har alltid varit väldigt svag för E38 samt även E36 Compakt, så det får nog bli någon av dom. |
|
|
Säger som jag alltid har sagt, måste ha konstig samk då jag äger två av dom BMW:s som BMW folk ¨brukar ha svårast för =) Z3 Coupe & E36 Compact Trivs grymt bra med båda men på olika sätt. /Kristoffer |
|
|
Röstar också på compact. Jag antar att det är pga att en sann puretan inte ser meningen med att förstöra en helt ok bil och bygga en helt ok bil igen fast lite fulare. Samma sak med fyrorna, varför ha fyra när man kan ha sexa. 316 är nog ganska underskattad, funkar minst lika bra som 318. Känns det någon skillnad överhuvudtaget? Det är inget fel på grejerna men det känns som att de inte riktigt är tänkta för BMW älskaren utan dennes tant, andrabil osv. -Phil |
|
|
Instämmer med DrSakke :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.