AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.246

Billig M5a på blocket!

Sida 3 av 3
Svettiga priser ni har på beg M5 i finland "bayerischemotor". Hemska verkligen.

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Tror ju det är viktigt att skilja på produkt å produkt.
M5 är inte gratis att fixa till, så visst ska slitna vanvårdade högmilare som kanske varit smällda, (fattig utrustning) och instrumenteringen lyser som ett flipperspel vara myyycket billigare.
Men jag har om jag får säga d själv, en M5 -00, å jag fick den värderad till 245 papp förra veckan av en mycket känd lyxbilhandlare i väst, eftersom den var enligt honom väldigt fräsch, ordning å reda, fina mil, tidig import maxutrustning å bla bla bla.
Sedan om vissa vill köpa vrak för 140 papp så go ahead, men det finns såklart en anledning, ingen skänker ju något bara för att glädja andra.

Nicke
Som Nike_M sade:
Det finns alltid en anledning för billiga bilar. Dolda fel, som säljaren inte meddelar om. Behöver inte vara så nu dock, men oftast:(.

simon_en:

Ja det är surt med priserna:) Men enda trösten man har är att det går mot det bättre... Bilar ses som "lyx" i finska politik därav den idiotist höga beskattningen.
bayerischemotor,

grunden till beskattningen skulle jag tro ligger i att Finland saknar egen bilindustri och på så sätt drabbas inte inhemsk industri av hög beskattning vid köpa av bilar. Även Norge och Danmark har ju sanslös beskattning av bilar som bekant, allra högst verkar den vara i Danmark.

Nja, det är säkert delvis sant, men t.ex SISU tillvekar ju Porsche Boxter? Även om det inte påverkar den "finska icke existerande bilindustrin" direkt, så gynnar det ju klart SISU om man kan sälja Boxter i Finland också.

Små biltillverkare har ju försökt komma fram i Finland om än på mycket liten nivå i starten. Filnland har hög beskattning på allt som är roligt:)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det har sverige också. Se på spriten bara :)
Den är nästan lika dyr här:) Vi hade en sänkning av alkohol skatten för ett par år sedan, men nu ska den kanske höijas igen... Jävla kommunister...
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Det här med att billiga bilar är billiga av en anledning.
Den svensksålda M5an för 129 ska jag åka och titta på idag, dock för 20000kr mer. Har blien blivit bättre nu? för att den kostar 20000mer?
Alla ni som köper era bilar dyrt och per automatik får en bra bil, ni måste vara nöjda bilköpare. Den som fått sin M5 00a värderad till 250k hos handlare ska sälja bums och köpa 02an på blocket för 269k DIREKT tycker jag. Om 250k var vid inbyte; vad får du ge för nästa bil?
Dessa billiga M5or kanske var billiga för att säljarna inte orkar med att ha bilen i annons flera månader! Har någon tänkt på det? Vissa av M5orna på blocket har varit till salu i ett år (vet en med säkerhet) Så vad gör man? Dumpar priset! Naturligtvis kan det vara något fel på bilen också, men tycker det är idiotiskt att måla ut en bil som ett ras bara för att den är billig! Är det det samma som att man får en skitfin bil bara för att man betalar mycket för den?
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Nej min bil var värdering å inget inbytepris.
Alla har ju även olika kriterier när de ska leta M5.
Tex när jag köpte hade jag som absolut krav att bilen skulle ha bla den ljusa fulläderinredningen m.m., vilket kanske är ett udda krav.
Självklart är ju tanken att nästa ägare på den ska ha samma krav på sin M5 som jag hade.
Poängen: Vissa tycker priset är absolut viktigast och går blint efter det.

Herregud, kan man hitta en kalas M5 billigt - så slå då till!

Nicke
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
På så sätt Nicke. Håller med om att om man har unika krav så får man pynta därefter, Samma om man vill att bilen ska vara så när som på nyskick. Jag kan ta ett stenskott eller två i lacken, samt dåliga pixlar i displayn. Men inte krockade och dåligt reparerade bilar, då får det lov att vara
Ett uttryck som lyder " Man får vad man betalar för" slår sällan fel tyvärr.
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
ja... det finns en M5 för oss alla.

Gäller att hitta "sin" M5 utifrån vad man tycker är viktigt, ungefär som när man letar brud;-)

Men jag tänker även på M-bilar generellt, fasen, många lever ju ett hårt liv å ditt å datt händer. Å även dessa måste ju en dag säljas...
Det "måste" ju bara finnas så mycket skräp där ute, dessa verkar nog på priset vara riktiga fynd.

Nicke
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Hur många dyra M5or har stått hos handlare, upp-puggade att se fina ut på utsidan och prissatta till överpriser? Lägg ner snacket om att billiga bilar är skit för det behöver inte vara så, även dyra bilar kan vara skrot och det vet alla innerst inne. Jag går på hur bilarna ser ut och inte vad de kostar
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Hmmm, antar att saken är klar.

Köp om det känns rätt.

Nicke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.