|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tänkte prova att ha den lite längre under året! Hoppas det blir trevligt i sommar i alla fall :-) |
|
|
Jag har beställt kanonväder hela sommaren:-) Har du förresten sett den här: Länk Vore ju kul med fler E30 Cabrio's...tänkte begå premiärturen för i år under vägen ner t Halmstad... /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Hej igen på er! Har kollat på min motor för att försöka tyda blockets riktighet. Den sifferkombination jag hittade är BMW 1289575090390. är det någon som kan tyda denna? |
|
| Bytte olja och filter på bilen och kunde då inspektera den undertill och konstaterade följande: INGEN rost, inte fuktigt någonstans :-), jag har, hoppas jag i alla fall hittat den "rätta" bilen! | |
| Kan ju vara trevligt om man har tid! Verkar vara många som är sugna på den där träffen! | |
| Hej igen. När skall det var träff i Halmstad? Läste en del om detta, men har missat datumet... | |
|
Här är tråden om det: Länk Vi är ett gäng fr Göteborg som tänkt samlas vid Shell Sandsjöbacka vid 10.30 tiden för gemensam färd ner den 29/4. Finns en del tjöt om detta i slutet på denna tråd: Länk /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Kanon, då vet jag när det är i alla fall. Shell Sandsjöbacka kan vara ett bra ställe. Kolla in min fråga om läckande suflett om ngn har ngt tips...... Jag startade en ny länk om detta. Det regnar ju alltid nu....inte kul med vått förarsäte... Peppe |
|
|
Kolla med honom: Länk mycket möjligt att han har nåt tips... /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Typiskt att man bor i fel ända av detta avlånga land!! Skall inom kort lägga in lite bilder på min ögonsten |
|
| Nu har jag lagt upp bilder på mmin bil :-) | |
|
@rusbe: Den ser fin ut! Lite som en kusin till min:-) Tycker personligen inte du ska grotta ner dig i det här med bakaxelklumpen, om det nu inte är nåt fel på den...320 har en högre utväxling än 325, så den borde ju vara lite piggare jämfört med en 325. /Magnus Min pärla: Länk |
|
| Jag vet tyvärr inte hur en 325:a ska gå, men jag tycker nog att den är lite slö! Vad jag har kunnat se så är toppen i alla fall en 2,5:a, det sitter en oljekylare som går till blocket (borde vara 2,5 blocket?). Det som förbryllar mig är att det känns som att motorn får jobba hela tiden och förbrukar ENORMA mängder bensin och det är ju lite fel vad jag förstått! 325:an ska väl gå under litern på landsväg och min ligger på 1,1-1,2 ungefär och då kör jag lungt! Visseligen är ju utväxlingen fel, men den borde väl dra lite mindre. 320:an ska väl inte dra så mycket heller!? Kan det vara så att jag blivit lurad!? Att bara toppen är bytt och att det eftermonterats oljekylare på blocket och att styrenheten, insuget och LMM inte bytats!? Kan lambdasonden vara kass eller någon slang som tjuvar luft? Den känns som sagt seg och kommer inte fullt förren vid 3000-4000 v/min! | |
|
Enl. dåtida tester drar en 320 MER bensin än en 325. Båda maskinerna är trötta i lågvarvsregistret, 320 "vaknar" inte förrän runt 5000 varv o en 325:a behöver - som du skriver - runt 4000 varv för att komma till sin rätt. Min 320 brukar ligga ganska stadigt på typ 1liter /mil vid blandad körning. Liiite gör väl utväxlingen, men det ska inte va mycket, det. Tycker nog det verkar OK med en förbrukning på 1,1-1,2 om du inte ligger efter landsvägen hela tiden. Bilen är ju en gammal "prestandabil", ju! Verkar lite överkurs att byta ut toppar, montera oljekyl osv. istället för att byta ut motorn helt o hållet, så du har säkert "rätt" maskin i bilen. 170 häst i en 17 år gammal bil, med allt vad det innebär, drar ju definitivt mer än en ny i samma storleks/effektklass. Min 523 ligger runt 1,5 / mil. Mest småkörningar till dagis/jobb o så, men ändå... /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Jo, men jag hade en 535:a -92 tidigare och den förbrukade lika mycket som denna! Vid blandad körning ligger den på 1,5 och motorvägsfart 1,3-1,4 och det är väl lite väl!? Förresten din bil är riktigt fin! Mvh Rusbe |
|
|
Tack för berömmet! Jo, det låter lite mycket med 1,5 i blandad körning - det är ju mycket som ska lira ihop och allt börjar ju bli lite gammalt o sletet om nu bilen är gjord på 80-talet. Vet du hur långt bil/motor har rullat? /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Bilen har gått ca 13900 mil och motorn sa förra ägaren 140000 mil. Det som är gjort vid motorn är renoverad topp efter att en vipparm gått av, dvs alla vipparmar, vipparmsaxel, toppackning, en massa andra packningar i samband med renoveringen, ny koppling och deessutom är den vad jag har sett när jag hade den uppe nästinpå helt torr under. En annan fråga vet du någon som är billig på att byta cab eller är det inte så svårt att göra det själv? /Rusbe |
|
| Oj, 14000 mil | |
|
Den har gått typ som min, då - inte allt för långt, alltså. Vore jag du, skulle jag lämna in den för en koll... Så till suffletten: Länk finns ju i närheten av dig! Dvs runt 7 papp för komplett sufflett med ruta. Vad gäller monteringen finns det många åsikter om hur lätt/svårt det är - allt i från "Det gjorde jag på lunchen" till "Det jä..igaste jag varit med om - jag gör aldrig om det". Jag hade ett otroligt flyt, och fick min på glasförsäkringen när rutan sprack. Betalade knappt 4 papp monterat o klart:-)))))) /Magnus Min pärla: Länk |
|
| Tack för hjälpen! Vad har du för försäkringsbolag? Låter ju som ett bra sådant! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.