AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.526

Tips till alla E30 cabrio ägare

Sida 1 av 3
Hej alla!
Ville vidarebefordra ett tips jag hittade på den eminenta sidan Länk
Bakom båda framhjulen sitter det som små inspektionsluckor i innerskärmarna fastsatta med 2 bultar.
Jag plockade loss mina och fann utrymmet på bägge sidor helt fyllt av sand och grus - en suverän grogrund för rost inifrån!
Det sitter två dräneringshål i botten av plåten som naturligtvis var helt igensatta av gruset.
Efter urskrapning o dammsugning m smalt munstycke samt rostskydd med lite dinitrol kunde jag med gott samvete återförsluta mina innerskärmar.
När blir det vår????

/Magnus

Min pärla: Länk
Här, i överkant till höger syns luckan jag menar: Länk
Kommer faktiskt inte ihåg ifall denna "delning" av innerskärmarna finns på de E30 som har tak åxå...

/Magnus

Visa användare
57
Ravanelli
325i cab 1986
325 M-Sport sedan 2001
BMW CS 6240
Du, den där luckan hade jag ingen aning om....Tack för tipset!

Hämtade min från vintervilan i ladan igår!! Kändes dock lite sjukt med kombinationen;cabspritt i benen och så all denna snö... När tar det slut?

@Ravanelli
Vad ska man annars ha märkesbröder till?
Då kommer det lite bilder på pärlan snart, då??

/Magnus

Visa användare
57
Ravanelli
325i cab 1986
325 M-Sport sedan 2001
BMW CS 6240
Ska bara lista ut hur man gör..... :-)

Visa användare
57
Ravanelli
325i cab 1986
325 M-Sport sedan 2001
BMW CS 6240
Eftersom jag inte är pro-medlem så fick jag lägga upp en halvdassig bild på "bild på dig själv" Hoppas att det går att se något....
Hasse

Du får väl ta o bli pro-medlem, då?!

Härlig kontrast mellan nercabbat o all j-a snö:-))))

/Magnus

Visa användare
57
Ravanelli
325i cab 1986
325 M-Sport sedan 2001
BMW CS 6240
@e30cabbe: Kändes lite småsjukt när jag hämtade den i lördags...-15 och en halvmeter snö och strålande solsken.

Ska sätta dit en ny spoilerläpp nu i helgen...den gamla snoddes på natten dagen innan jag ställde in bilen i ladan. Döm min förvåning när jag kom ut på morgonen. Bortskruvad..på min tomt...fem meter från sovrummet.
// Hasse

Folk e inte kloka - så är det bara. Att det ska vara så svårt att skilja på mitt o ditt! Min maskin är väl egentligen körklar, men den får stå till sig i en månad till - litar inte riktigt på vädret än:-)
All snö har iofs försvunnit efter de senaste dagarnas hällregn o blåst, men innan all sand o salt är bortsopat känns det inte riktigt bra att plocka ut den i friska luften...
Se nu till att bli Pro-medlem, så du kan lägga upp lite fler bilder på åkdonet!
/Magnus

/Magnus

ja
44
jajje
BMW 135iCab ´13
BMW X1 2.0xd-14
BMW funduro -98 MC
här kommer sommar bilder
Okej...var då, och på vadå??

/Magnus

Visa användare
57
Ravanelli
325i cab 1986
325 M-Sport sedan 2001
BMW CS 6240
Jag körde nedcabbat idag!!!
10 plus, sol och full värme i bilen! Det går bara man vill!
Det låter så gott! Väntar även jag på Jajjes bilder...
Hasse

Li
68
Lidas
320 i Cab -89
Själv har jag lämnat in min super pärla till Mr- cap för en formula -U
behandling. Har inpregnerat (hur f*n stavas det) cabben.
Sen blir det en vårservice och till mitten av maj en ny bakruta.

Längtar tills man får cabba ned och ut och åka!!
Visa användare
12
Peter Wall
BMW 325 Cab, 1987
Hello. Det var längesedan man plockade ut kärran. Nu har man ju hunnit köra in den lite, skrapat bort ytrost på skärmkanter o lackat dessa, beställt men ej orkat montera kromade hjulhuskanter, samt slängt in 2 x 12 subbar och ett steg på 800 watt i bagaget, bytt högtalare i sidorna bak. det trycker på bra nu....behöver bara diskanter till panelen fram, eller bakspegelskydden i dörrarna ? Hursonhelst, här i Göteborg kan man åka öppet utan att frysa,bara lite regnskurar emellanåt....hoppas på en varm påsk.

Peppe
Visa användare
57
Ravanelli
325i cab 1986
325 M-Sport sedan 2001
BMW CS 6240
@Peter Wall: Var har du köpt de kromade hjulhuskanterna ..och vad kostade de?
Hasse

Visa användare
12
Peter Wall
BMW 325 Cab, 1987
Jag köpte dem på Bildelsimporten AB...de har webbutik: Länk
Tror att de kostade 1295 kronor. Jag kollade om de passar idag, vet ej, det verkar som om de inte gör det, det går ju en liten svart gummidetalj som viker runt hjulhuset från bakre kofångaren, denna är i vägen om man skall montera kanterna, kanske kan man pilla emellan dem, men det blir tajt i så fall...

Peppe
Visa användare
57
Ravanelli
325i cab 1986
325 M-Sport sedan 2001
BMW CS 6240
@Peter: Tack för att du kollade!
// Hasse

ru
217
rusbe
BMW E87 123d M-sport -09
Köpten en 320 cab i frdags! Mycket trevlig bil! Köpte dessutom en hardtop idag och skulle montera den, men hålen som fästpinnarna skulle sättas i var inte förberedda för detta. Kan man köpa detta på BMW eller är det någon som har sådana liggandes? Hoppas det går att eftermontera infästningarna annars har jag en hardtop som inte går att använda.
@rusbe
Välkommen i "klubben".
Kolla här Länk när det gäller delar...
Kan även rekommendera Länk
Det finns även en tråd här på forumet om just E30 cabrio: Länk

Lycka till!

/Magnus

ru
217
rusbe
BMW E87 123d M-sport -09
Tackar! Hittade det sista paret eftermonteringssats i Sverige idag! Vilken tur! Tillverkas eller tas inte in iSverige mer!
Grattis!
Själv har jag aldrig haft nåt sug efter HT - min ställs av under den kallare årstiden.
Det duger gott med tygtrasan om sommaren:-)

/Magnus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.