AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
13.609

Chippa 328i e46 -99

Sida 3 av 3
Jag tycker att vissa börjar bli väldigt kassa på att diskutera här så lägg ner denna kaxiga attityden!!
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Dopamin+mad bmw raper= Därför att vissa här inne har lite högre kunskap än andra, att vissa här inne är hälsosmat skeptiska och möjligen när man jämför ägarens egen utsago jämfört med siffrorna. Vet du vad som krävs för att hitta 50nm i en sugmotor?

Min bil: Länk
Oljekyld lilla... det handlar inte om kunskap.. det det handlar om öär dårskap. och precis som en föregående talare sa.. det går fan inte starta en chipningstråd på detta forum. därför at det finns många idioter.. tyvärr.

för det är samma visa precis hela tiden. skall man chippa så skall man brommsa bilen före och efter. och när nu inte det faller i en del personers ögon så skulle han ha mätt den på ladsväg istället.. det många här i tråden inte tänker på är att killen faktikst har mappat bilen..och med en mappning så kan du faktiskt trolla fram ett gäng hästar som du itne hade hittat med chipp.. just p.g.a av att om bl.a filtret är bra monterat så ger det när du mappar in bilen på det.. faktiskt effekt även om en delö nu inte tror det..

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Förvisso så är mappning ett mycket bra alternativ för att hitta den optimala inställningen för både bränsle och tändkurva, men att hitta den öknningen som anges i denna tråd på en, i stort sett, orginalbil känns mycket otroligt.

Ökningar på runt 5-8% skulle jag förvänta mig genom bra mappning på en bil som inte har allt rätt från fabrik. Skall dessa siffror ökas ytterligare så skall antingen bilen vara överladdad eller så skall det till mer arbete än öppna avgassystem, öppna insug och mappning.

För att uppnå 12-13% så skall det nog till andra insug, kamaxelbyte och portning av toppar resp nya headers och omfattande kontroll/mappning av tändkurvan. Kanske skall det även till högre kompression.

Mer än 13% så börjar det bli svårt/dyrt utan att gå på överladdning eller div. roliga gaser.

mina 2c

//amullo
---
Ki
21
Kidbefa
330i Touring -01
Lägg ner nu!
Hade tänkt att inte lägga mig i era disussioner!!!!
Men nu går det inte mer!.!.!
Håller med "mad bmw raper"....
Ni kan diskutera fram och tillbaks hur mycket som helst utan att komma fram till om ni ska tro på det eller inte.
Snart så kräver ni väl att jag ska göra ett test till så att ni alla kan få vara med och se med egna ögon?
Är man skeptisk från början så gnäll inte här, diskutera gärna men säg inte att JAG snackar skit! Jag har gjort testet och papprena talar i klarspråk!

OLJEKYLD: påstå inte att jag snackar skit, jag har mailat bilder på papprena till dig, så kom inte och säg att jag ljuger!!!!!

/ %¤/&%(
Ojojojoj! Nu tar vi det lilla lugna innan du slår ut sidan! :D
Visa användare
2.407
amullo
Jag reagerar som bimmer330ci

Kul för dig att du fick de resultaten som du har papper på. Jag är bara högst konfunderad över att du fick så högt basvärde och så högt trimmvärde utan mer förändringar som är gjort på bilen.

Detta är ingen kritik på dig eller din bil, utan snarare är jag förvånad över att motorprogramstyrningen kan hålla tillbaka så mycket effekt som det uppenbarligen gjort.

Skulle du ha möjlighet så skulle jag hemskt gärna vilja se bromspapper på bilen. Inte för att jag misstror, jag är bara barnsligt nyfiken av mig.

//amullo
---
pg_ice
amullo du verkar ju insatt eller är du bara halvgalen? du upprerpar ju samma sak i varje chip tråd
kör du med "cut and paste" eller..haha ?

jag har Estrella chip på 325an och jag tror det gav 50hästar mer,eller har jag blivit lurad?
du och din polare alaska hänger ju rätt friskt i chip trådarna så du kanske kan ge ett svar på varför Estrella ger mer hästar än OLW som jag hade innan?
är dom chipen större tro?

;)
Visa användare
2.407
amullo
pg_ice

Insatt? Jo, ganska.
För övrigt är duu förmodligen den första som säger att jag skall vara polare med alaska1.. Han och jag har ju ganska olika åsikter.

För övrigt är jag med i trådar om chiptrimmning då jag finner dem intressanta. Varför skulle jag annars hänga på trim delen i forumet?

Med vänliga hälsningar,

//amullo
---
Visa användare
2.407
amullo
ursäkta.. SKULLE vara polare med skall det vara.

//amullo
---
Dagens chipp är riktigt bra. Har alldelles för bra erfarenhet av de för att vifta bort det som ett prisvärt trimalternativ.

Hellre chip och 10-20hk för 5000kr än styling för samma peng.

Grymt bra att presentera resultaten av trådskaparen.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hur exakt är den rullande landsvägen då? Jag har t.ex sett teknikens värld resultat av deras rullande landsvägar på senare tid och där är en stor andel av bilarna starkare än vad som uppges. Kan det inte vara så att de inte är så exakta?

Och ja, även om han gjort två tester på samma rulle, före och efter så borde kanske detta inte spela någon roll. Men vad säger att den felar lika mycket hela tiden?
Om det nu felar. Varför felar det aldrig åt andra hållet? Ännu har jag inte varit med om att någon mätt fram en minskad effekt på 5-10% efter chippning. Alltid är det just en ökning.
CHIPS. har ni fest eller. VART E BRUUUDARNA.

SKOJA BARA men vart har du chippat bilen. vill ocksågöra det på min. hur känns bilen efter allså känner man av efekten, mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.