AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.916

Hej, vilken ska jag välja e39 eller e46

Sida 2 av 2
Pl
91
Platypus
328Ci -99
Sony: visst får man plats, tänkte mest på att sittkomforten inte blir lika bra som i en e39 om man är lång. Vi är ju bägge lite längre än de flesta. Inte för att den är dåligi e46an, bara "lyxgnäll" från min sida.
Hans Andersson
Enkelt val E46 =grym bil =funkar bättre på bana ! klart bättre än det andra alternativet men det är 328 som gäller !!! den inte så trång som somliga här vill påstå ! Så ska du ha smidighet och sportighet välj E46 vill du ha plats ,komfort, ej köra på bana välj E39

hea
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Har tills alldeles nyligen ägt en 528i-97 i över 2 år. M-chassie, angel eyes, M5-fälgar, M5-front och njurar. En underbar bil som jag verkligen kan rekommendera varmt!

Har dock bytt "upp" mig till en 325 Ci -02. Den går lika bra att lasta med fällbart baksäte och har man nästan aldrig någon i baksätet är den snudd på lika praktisk.

Sämre komfort och mer buller men skönare motorljud och mer körglädje på alla andra vägar än motorväg där båda är jämbördiga.

Den största anledningen till bytet var främst att jag ville prova något nytt. Två år räcker och innan man har familj och verkligen MÅSTE ha mer utrymme är det lika bra att passa på och äga en mindre bil :)

Ett underbart val, båda bilarna!

Man har betydligt mindre angenäma val att göra i livet!

Oavsett vad... se till att hitta välskötta och väl dokumenterade exemplar. Och kolla för guds skull efter rost i skarvar och fogar på huv, lucka och dörrar innan köp!

M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.