|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har att välja mellan bmw 323-328 e46 årsmodell 99 eller bmw 528 e39 årsmodell 97-98 Gillar båda väldigt mycket och var helt inställd på e46 men sen körde jag polarens e39 så nu vet jag inte. Vilken skulle ni valt och gärna nack och fördelar. mvh Sun | |
| Om jag får välja så hade de blivit en E39.MYCKET mer för pengarna,mer komfort och finare utseende! | |
|
ska tillägga att jag skulle gärna vilja köra lite bana men även kunna lasta bilen full med vänner och brädor för att åka upp till fjällen. Vill alltså ha en rolig långfärdsbil. /Sun |
|
|
JAG skulle vilja säga att en e39 av årsmodell 98 är det "bästa val" du kan göra öht.. E46..tja,roligare bil på bana naturligtvis, men inte med samma "total" kvaliteér som E39 årsmodell 1998 anser jag.. Mvh Janne. |
|
|
e39 mer komfort mindre sport e46 mer sport mindre komfort Vad behöver du slälv? |
|
|
Gör som jag. Ta en E46 kombi så får du mer plats och mer sport.. :-D //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
| Amullo: vet inte hur mycket sport det finns i din bil, 2.0 disel + automat + extra vikten av touring. | |
| E39 är mitt val mellan de två. E46 är en riktigt kul bil, men rätt liten. Speciellt coupén, funkar bra som shoppingbil:) | |
|
Jag har en e46ci är gift och har barn ,har inga problrm alls med bilen.Jag är 193cm väger 90kg.Visst finns det mer plats i en e39, men om man vill då kan man få plats i en e46 också. Jag ska bila till mitt hemland nu i sommar och det är långt härifrån. |
|
|
varför en 328 99:a men en 528 97-98 ?? Mig veterligt så ligger väl en 328 i samma prisklass som en 528 i av samma årsmodell. ev lite dyrare t.o.m...... |
|
|
Sony: Hur får du plats? Själv funderar jag ibland på att byta min e46 coupe mot en e39 just för att jag tycker att jag är lite för lång för sätet. Är själv "bara" 187cm. Har åkt på bil semester i Italien med min bil, 4 personer. Bak är helkass om man är över 180cm, annars bra med plats. Att det går in ca 20 flak öl i bagaget är inte så dumt. Men ska du lasta mycket är kombi och/eller dragkrok att föredra, oavsett modell. |
|
|
Har åkt/kört e46 av alla dess sorter ska man åka skönt så välj e39. Märks klart när man ska käka mil att e46 är en mindre bil med bullrigare kupe. mvh |
|
| Det låter som du skall ha en E39 med M-sportpaket II som kom 99 och framåt. Då får du en konfortabel lånfärdsbil som är "sportig" MYCKET snyggare och kul att köra. Standard E39 är det lite kepsvaning på. ;) E46 är enbart bättre den dagen du skall sälja den... | |
| På BMW Sport Clubs banträffar är 5-seriebilar mycket ovanliga och 3-seriebilar mycket vanliga. Visst kan det vara kul att vara annorlunda, men jag tror npg att fördelningen 3 resp. 5 -serie ganska väl speglar bilarnas egenskaper. Om man ens funderar på bankörning skulle jag hur lätt som helst välja E46 före E39. | |
|
Har en oerhört fin 528i -97:a till salu för 73 kkr. Med M-sportchassie och montrealblå metallic. Knappt 13 kmil. Leif L |
|
|
Tack för era svar, de var verkligen bra. Jag får ta och testa e39 och e46 på samma dag så jag känner skillnaden. Jag är 186 och har långa ben så igår när jag provsatt en e46 fick jag sitta rätt långt bak men det gick ok, men när jag körde polens e39 så var man riktigt avslappnad. Jag tänkte e39 97-98 då jag väljer att lägga mindre pengar på e39 och köper jag en e46 lägger jag alla pengarna jag har. Jag är nog mer sugen på e46 för att jag vill köra lite bana och gillar verkligen designen. men samtidigt den komforten man fick i e39 väger väldigt mycket. Just nu har jag en sportbil, men vi behöver en mer åretrunt användarvänlig, men det jag vill är att kunna ställa ut bilen köra lite bana och sen bila med den. Hm kan ju alltid ta en takbox på e46, ahh blir tokig, får tänka till på det här. Tack för alla tipsen om ni kommer på fler skriva dem gärna. mvh Sun |
|
|
Leif L. tjena, du har inte bilder på din e39 du kan skicka till mig? om du inte har dem på en hemsida kanske du behöver du min epost adress säg till så skriver jag den här mvh Sun |
|
|
Det finns ett antal bilder + info. Skicka din mejladress till lillandt@post.utfors.se Leif L |
|
|
Platypus "Sony: Hur får du plats?" Bilen räcker för mig och min familj,sen att jag inte kan lasta alla mina polare i den är en annan grej:) E39 är större än e46 det är ingen tvekan om men det är inte så stor skiljnad enligt mig, men nu jämför vi e39 sedan med e46 coupé det handlar mer om att e39 är mer praktisk än en e46 CI. |
|
| Att bila med E46 går utmärkt. Jag har gjort dagsetapper på 175 mil som mest med min 330i E46. Det har även gått utmärkt att åka med familjen (2 vuxna och 2 barn) på bilsemester till Danmark. Därtill har bilen trivts riktigt bra på bana. | |
| Har aldrig kört E39:an så jag skall kanske inte säga FÖR mycket. Konstaterar bara att det i regel är bättre komfort i dom större modellerna. Men ! E46:an är ju så GRYMT snygg !! Där har E39:an inget att komma med, enligt mig. Å vill du köra bana så måste E46:an vara ett klart bättre val. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.