|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
yeeehooo, har nyss beställt mitt avgassystem från Eisenmann, Det blev ett dual flat oval system med Race ljudet. Tycker ni det är "tattigt" med konstgjord andning för det högra utblåset. Utblåset på den sidan är bara ihopkopplat med vänstra ljuddämparen genom ett grenrör. Det kommer ialf rök ur den. Dock så blir det ju ingen ljud balans mellan utblåsen. Men jag har verkligen ingen lust att börja flytta på batteriet och förstärkaren bara för att få en ljuddämapre på högra sidan också. Så det fick bli detta. Kommer se ut så här: Länk Vad tycker ni? ser det bra ut? | |
|
Tänk bara på att skära ut hålen riktigt jäkla centrerat över rören, man har ju sett aldeles för många utblås där folk har skurit ut uttagen lite på snedden, ser fördjäkligt ut. Annars ser det bra ut, man kan se lite av bakändan på ljuddämparna, vet inte om man skall måla dom svarta kanske så det inte glänser där "inne". På min är högra ljuddämparen liiite sned vilket gör mig så irriterad och det är från fabrik. Lycka till Mvh PG |
|
|
pgr69: Ja att centrera är väldigt viktigt, beställde systemet på xerius-racing och han skulle höra med sin kompis som gör monterings jobb om han kunde fixa det där hålet plus montering. Så vi får hoppas på att han är noga och duktig när det gäller hålet som ska kapas. Som du säger räcker det med bara att nåt är lite snett så går man och irriterar sig på det hela tiden. De där med måla svart inne är ju ingen tokig idè,. Får se om det behös på min när det är klart |
|
|
Du kommer att älska ljud, jag lovar dig, och det kommer inte bli någon obalans i ljudet som du tror. Mvh Henrik |
|
|
Kan tänka mig att du är glad :-) Bra att du valde race, du kommer aldrig att ångra dig. Ljudet från systemet är verkligen helt underbart . Mvh Maria |
|
|
Ja nu är det bara den långa väntan kvar =S... Men det blir nog bra! Vad jag har hört från filmer låter Race ypperligt bra! Dock så är det inte det riktiga ljudet då film sackar ner ljudet. Så det ska bli spännande och höra hur det låter på riktigt. |
|
| Riktigt, riktigt snyggt. Jag gillar Z4, speciellt om de ser ut sådär bakifrån. | |
modano |
kör med Eisenmann Race på M-coupeen.. ljudet är trevligt men sju resor trevligare med kattersättare !! (raka blås!) |
|
Funderat på det också faktiskt att skaffa en Racekatt. Hur många hästar får man extra då? typ? |
|
modano |
har ingen racekatt, bara Supersprints ersättningsrör.. antal hästar är nog marginellt... max 10 kanske om du mappar om bilen... |
|
Härligt! Kommer bli skitsnyggt! :D /// Viktor [url=Länk Mer mos till folket! |
|
|
Får man fråga vad bilen säger om katt-löst? Inga lampor eller nått som lyser? Felkoder? Vill ju byta headers, men samtidigt inte krångla med att svetsa emellan nya kattar... __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
modano |
i och med att lambdorna sitter på grenröret så reagerar de inte annorlunda. Kaell, vad menar du? |
|
Supersprints ersättningsrör är det lagligt? ursäkta min ignorans men jag har ingen större koll faktiskt =) |
|
modano |
bilprovning är inte helimponerade kan vi väl säga.... |
| Vad går ett Eisenmann system som du beställt på i pengar...? | |
|
Ja det går på 12.595 kr inkl moms. Plus montering i detta fall ca 1000 kronor. |
|
|
Går själv i seriösa planer på att inskaffa mig avgassystem till min z4a. Dock är jag inte så sugen på att börja såga och ha mig i orginalsystemet. Man måste väl såga av när man sätter på ett blås som det du beskriver? Nu till min fråga. Om man vill byta hela vägen, dvs från motor och bak. Var finner man något sådant? Eller bytar man bara längst bak när man pratar om sportavgassystem? Gillar gott ljud men kan inte mecka själv... Finns det förresten sportavgas till en x5a diesel med? Dvs vill göra blås synliga? Mvh Johan |
|
| Sportavgas innefattar vanligtvis ersättning för bakre ljuddämparen. För att åstadkomma detta krävs ingen sågning och oftat inte heller några andra modifikationer om man nu inte vill ha de fetaste rören, vilket kan leda till att man måste såga upp större hål i bakspoilern. Ett soundrör (har inget med sportavgas att göra egentligen) som de pratar om ersätter främre ljuddämparen och innefattar vanligvis söndersågning av originalsystemet och i ditt fall verkar inte det vara önskvärt... | |
|
Wiie! äntligen har systemet anlänt till Sverige och kan hämtas närsom helst, dock kan jag inte sätta på det förrän tidigast torsdag, så antagligen blir det fredag. Usch vilken väntan! Systemet var försenat i tyskland blablabla och nu när det äntligen kommer måste man jobba :(... Givetvis uppdaterar jag när det sitter på =) Ice: Nä jag är inte heller sugen på att såga därför lämnar jag över det till någon annan ;), men ska man ha ett "helt" system blir nog prislappen ännu dyrare, om det skulle vara eisenmann ialf, dock har jag inte sett att dom har såna system :S |
|
|
Japp då sitter systemet på! Mycket nöjd med arbetet och systemet, väldigt skönt dovt ljud! Super. Klicka på länken i min signatur så finns det ett par bilder!. Kul som attan ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.