|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag vill se en freakshow på Rörberg! :-) Flåklypa |
|
|
Man har faktist fästa i en M3 med 800hk, från ca 150km/h och uppåt :) Jag har helt ombyggd drivlina, den ska hålla fint. Det hade blivit över 1000hk redan nu om jag hade orkat bytt spridare. Men det kändes som det räcker. 100k i delar räcker inte... |
|
|
Skulle få käka nervtabletter för å använda 963 hk på gatan..:) Vad säger du andreas om snacket om F1 motorn 1,5 på 80 talet.. snackades om 800 hk när dom tävla..stämmer säkert. sprint motorn snackas det om ända upp mot 1400 hk..:/? men värst e väl dyno mätningen....2000 hk ..sen så hängde inte den med.:) kan det stämma.? |
|
|
F1 motorn gav 1300hk vid bromsning. Men då höll den inte länge:) |
|
|
JA? ..Mer trovärdigt det..1300 hk på bänken. men den va ju tvungen å hålla en tävling helst...sen så skulle det rasa . |
|
|
www.kilander-racing.se 1260NM!!!!! Det är vridet som räknas!! Tyvärr får du se dig som nummer två =) |
|
| Vridet är oviktigt om prestanda är viktigt. | |
| d:son om du läser vad ärtan skriver så har han en laddtryckstryning och mapp som förhindrar att vridet sticker iväg, sånt raserar bara drivlina och gör bilen okörbar | |
|
mr-X: Nästan rätt. De skulle bara hålla nått varv, för att kunna ta pole. Under själva tävlingen utnyttjade de bara toppeffekten vid omkörningar genom att trycka på en knapp (men inte för ofta). Z MMM Coupe |
|
| Vridet har jag gjort allt för att slippa. | |
|
Vad är anledningen till att ni "bara" varvar 7500rpm? Flåklypa |
|
|
90mm slag. Och jag vill att den ska hålla länge. Ju mer man varvar ökar belastningen med kvadraten. |
|
|
Ok. Med det slaget blir det hyffsade kolvhastigheter ändå. Å andra sidan får man mosa på med vrid för att nå höga effekter, även om man begränsar det så gott man kan. Hur man än vänder så har man ändan bak. Grattis till ett imponerande bygge med ohygglig effekt, ska bli kul att skåda den. Flåklypa |
|
|
TURBO KNAPPEN FÖR EXTRA HK. jO VET ,,,läst nån stans om bromsningén av just m12 turbon ..skulle ha gått upp mot 2000 hk.. obs detta är ju inte bakhjuls hk.. slaget VAR 60 mm på en m12 motorn..tror jag. men andreas 963 hk är ju formel hk!!!!!!.. nästan svårt å fatta när man ser en sån bil på gatan.:) |
|
|
föresten?..vad har du för topphastighet på bilen?.:) Har du alldrig fundrat å köra typ flygande kilometern ..å ta nå sånt rekord? |
|
|
Vilket räligt turboljud ;) MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Den gör 465km/h vid 8000rpm på 6an:) Men den borde göra 350km/h ganska lätt. |
|
| UJJ...:) | |
|
E, 100k är nog va trumpeten går lös på.. men är lite intreserad faktis, vad kostade kalaset? |
|
|
Jag letar efter en tidig F1-10a, konvertera till sug. Alla imperium startar i sandlådan! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.