|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| min kompis har en en s70r som är timmad av autotech jag tror det ska vara 330hk iden .vi har provat flera gånger mot min m3a 286 hk men resultatet är alltid det samma bmw är snabbare på alla disanser | |
|
Du kan få prova emot en S60 T5 med ~340hk om några helger om du vill. Vad tror du om den utgången? Flåklypa |
|
|
tforsblom: Du kan ju utgå ifrån att det inte är några 330 hk den volvon... |
|
|
Diva. M3:or chippas och utrustas med sportluftfilter, varför ska man inte kompressor mata en M3 för ? För fin ? För mig så ser jag inte En Bmw m3 e36 som en speciell bil. Man ser de på varannan gata här i Stockholm. Ingen supersportbil direkt. Bmw:n är dyrare i allt så den är dyrare i trimm med så jag anser att min jämnförelse är rättvis.... :) BMW- När du älskar att köra |
|
| jag vet att dom inte gör 330hk men dom säger det kanske 280hk iverkliheten ,han har gjort följande 3"med racekat,chip,knfilter,ombygdwatgate med någan pysventil,ladtrycket är ca 1,2-1,3bar | |
|
Flåklypas S60 är riktigt snabb, tror min M3a skulle få problem över 100km/h. S60 T5 är faktiskt riktigt snabb landsvägsräcer med typ steg 3. |
|
| hur kan du fråga vilken bil du ska köpa när de gäller BMW vs Volvo på en BMW sida?!?!? köp den du har råd med med tanke på försäkring och resevdelar mm! Gillar båda bilarna faktiskt! | |
|
Harris. Nej, en M3 e46 coupé rår jag inte på som den är nu. Dock skall jag utöka stallet senast under påskhelgen och hoppas bli mer konkurrenskraftig. Flåklypa |
|
| Det går inte att jämföra en familjebil mot en sportkupe', volvon är inte en kvalificerad för att få vara med i gänget överhuvudtaget, skrattretande att ens ta med den i en diskussion och ställa en fråga här på forumet ifall man ska välja den. | |
|
Det beror helt på vad man prioriterar tycker jag. Flåklypa |
|
|
en sug motor har rätt svårt att hänga med ketchupeffekten!! Det är synd att volvonissar måste trimma och lägga ner flera tusen lappar på att trimma sina volvon, det är väl de enda sättet att hänga på en M bil, sorgligt..flåklypa: om du äger volvo varför är du medlem här??? BMW its a ride not a car |
|
|
Frifart: Och ändå jämförs dom gång på gång på denna sidan, visst är de konstigt :) Bpower: Skriver du reglerna för detta forumet eller? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är väl inte så att volvonissar MÅSTE trimma och lägga ner flera tusenlappar på det. De flesta volvoägare trimmar inte, men en del VÄLJER att trimma. Det är väl helt OK att göra det, såvida man inte förvandlar bilen till ett miljösvin eller en säkerhetsrisk. Vad är det för fel med att Flåklypa hänger på detta forum? Vettiga inlägg borde väl alltid vara välkomna, oavsett vilket bilmärke skribent kör. |
|
|
Nocken. Bra åsikt. Givetvis bör man väl få hänga här på AP vare sig man inte har en BMW eller kanske inte avgudar dessa åkdon!? Det bör väl räcka att man gillar bilar och motorer av alla slag ink. BMW oavsett rangordning. Bpower. Den attityden du nu visade är lite för mycket "lågtryck" tycker jag. Sen har jag svårt att se varför det hela tiden ska ondgöras och hånas över att man trimmar andra bilar och sen hänger med M-bilar. Fråga er hur många M-bilar som är absolut standard då...? Hur många har inte fingrat på chip avgassystem luftfilter och annat på BMW-bilar!? Är inte det att trimma det med? Sen är det väl ändå så, att även om en M3 är standard från fabrik, så är det ju rätt skapligt trimmad den med, från fabrik....Varför är det OK. att trimma från fabrik, men inte OK att trimma själv? Det lustiga är att det ofta klagas på när folk trimmar andra märken än BMW, men är OK när BMW trimmas.... Törs man med glimten i ögat kalla det "torskfrossa"......? ;-) Dr Tinnitus |
|
|
Bpower. Anledningen till att jag finns här är att: 1. Jag gillar BMW och har ägt ett par stycken. 2. Jag gillar forumet och flertalet av användarna. Sen är det väl inte så konstigt att man trimmar när det dels är enkelt att plocka effekt och att "motståndarna" ibland har en fin 3.2 liters högvarvig sexa? Flåklypa |
|
|
Alltså, många glömmer ofta M3/M5 maskinernas storlek vid liknande jämförelser. Flåklypa |
|
|
Det jag menar att det är tråkigt att det inte finns nån orginal volvo som "går" bättre än en M BIL. Sen förstår jag att en del tycker att det är kul att trimma sina bilar, rent intresse och kul. BMW its a ride not a car |
|
| Ja, visst skulle det vara bra med en Volvo (i originalutförande) som är vassare än en M-bil rakt fram och bättre i kurvorna. Högst sannolikt skulle den ändå kosta mindre än närmast motsvarande BMW, eftersom BMW lär kunna ta mer betalt pga sitt varumärke. | |
|
Hur man än vrider och vänder på det hela är BMW en helt annan bil, den är spänstig, underhållande, skön, smidig, kraftfull på ett högst kultiverat sätt utan att behöva visa musklerna med en väsande turbo och frustande motor som gör sitt yttersta för att visa musklerna, en M-bil behöver inte bevisa någonting för alla vet innerst inne att den är bäst på nästan allt bland de mer normalt förekommande bilmärkena som finns på marknaden och som inte är modifierade på något sätt. Tycker att det är fullständigt okej att trimma och ha sig, måste kännas kul för folk med volvo, saab mm att kunna tävla i den lite högre divisionen samt att i flera fall även kunna köra ifrån vederbörande M-bilar. Detta bevisar ju om något vad som är måttstocken :-) Vi som har mognat till lite har för länge sedan insett att antalet hk och prestandan inte är det allra viktigaste för om en bil ska kännas rätt och underhållande samt inte minst snygg/vacker. Jag vill iallafall inte ha en bil som bara är bra på ett fåtal saker som jag anser Volvon har i förhållande till vad jag anser är kvalitet för mig och körupplevelse/känsla hör hit och är mycket viktig. |
|
| Vem som mognat mest kan man ju diskutera i en separat tråd. I denna tråd ställde ju trådskaparen en fråga som gällde just en jämförelse mellan en Volvo-modell och en BMW-modell och specifikt deras prestanda rakt fram. Då är det knappast konstigt att han får svar som berör bägge bilarnas prestanda. Eftersom det i den ursprungliga frågan också framgick att Volvon gärna fick vara trimmad är det knappast orimligt att erfarenheter från trimmade Volvo ventileras i tråden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.