AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.289

850 T5R vs M3

Sida 1 av 5
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
är sugen så klart på en M3:a men har kollat en 850 T5R chippad m.m mappad 315 hk gick som ett svin, hur står sig en M3 286hk mot denna? Jag vill helst köpa M3:an men vilken prestanda i Volvon.

BMW its a ride not a car
Jag tror det blir väldigt jämnt men från start och i riktigt höga farter kommer M3an att vara snabbare.
315hk från en chippad T5R är man tyvärr inte ens i närheten av men det frustar fint på tvåan och trean tack vare vridet.

Flåklypa
e3
274
e36328i
328i limo -96
volvon är ju inte byggd för 315 hk så dom håller ju inte i längden men M3 är ju mycket snyggare och roligare även om den inte går bättre rakt fram än "sossecontainern"
En fördel är att du kan köra Volvon på vintern också.

Flåklypa
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
räknar du bara rakt fram så kan du ju billigt och "lagligt" få 850:n att gå fortare.
men hur kul är det att åka rakt fram hela veckan? jag ser inte alls dessa som motståndare då det är milsvid skillnad mellan åken. du väljer vad du är ute efter!

jag vet vad jag hade valt utan att tveka

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
Väldig skillnad i typ av bil.
RWD vs. FWD
härlig svarande motor vs slangbelle karaktär
Dålig plats vs gott om plats för kompisar/barn

Helt klart mer knuff i ryggen känsla i volvon. Känns snabbare än det är i verkligheten.
M3:an är mer byggd för hårdare körning och klarar det bätte.
Volvon klart mer allround och bättre vardagsbil.

<- mitt val när jag funderade på det hela (iofs funderade jag bara i typ 2 sekunder)

to
116
toffmeister
E87 130i -06
Som "ILiveToRide" säger så blire nog något mer knuff i Volvon när stressfläkten vaknar.
Å bemerns bakhjulsdrift är ju helt överlägsen volvons framhjulskrafs. Å på vintern, det är noga inga större problem, bara å ta det lugnt innan man känner bilen.

Det tredje, kostnaden, är de verkligen jämförbara, vad ja förstått det så är bmwn dyrare på i stort sett alla plan??
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
skulle en framhjulsdriven bil gå sönder blir den betydligt dyrare att rep än en bakhjulsdriven, många framhjulsdrivna bilar får efter en del mil ett irriterande glapp i kraftöverföringen som iallafall jag inte står ut med, bmw slipper sånt, några bussningar sen är det borta.
Jag skulle helt klart köpa bmw.bättre bil enligt mej och snyggare.

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jaa... Att välja mellan en sportkupé eller en sportkombi, det är frågan. (nu är jag generös vad gäller volvon)

BMW´n har både fördelar och nackdelar mot volvon. Främst effekt och storleksmässiga nackdelar. De3n vinner på design, körglädje och imponatorfaktor

Volvon missar pga den kraftiga känningen i ratten vid gaspådrag och tyngden resp något gungiga väghållningen. Men flyttlass klaras galant, liksom att vara sleeper vid rödljusen.

Som man säger i England.. "It´s a toss up"
Om jag inte behövde utrymmet i kombin så skulle jag välja M3:an.
Skillnaden i draget är ju främst en "rakt fram" grej och även en M3 går ju att trimma.

//amullo
Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil?
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
detta gäller ej kombin det ärn en gul t5r sedan. ne de klart M3:an är svårslagen när det gäller på kurvor och dylikt..
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Försäkringskostnaden lär svida betydligt mer på M3:an.
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
hur dyr är M3:an i försäkring, bilen kommer att stå på min fars namn.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
1200kr/månaden betalar min kompis far för hans m3 95:a
Bpower:

Om du inte har råd att skriva bilen på dig själv köp en bil som du har råd med!

Om det händer något kan det bli dyrt se länk:

Länk
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Hmm, bedrägeri på gång! Tänk på att det finns risk för att de inte betalar ut en krona i ersättning om du skulle krocka.

Räkna med att M3 kostar tre gånger så mycket som volvon. Volvon bör ligga på samma nivå som din nuvarande 328:a.
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Har testat med min gammla 9-5 Aero steg 3 mot bägge dem bilarna ..

Drog ifrån båda lika mycket från 45-200 km/H..

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Gti-mannen:

Och?? Känns hyffsat irrelevant i sammanhanget!
Gt
425
Gti-manen
Drog ifrån 2-3 billänder .Vad menas med irrelevant ?
Det här gällde en frågan om Volvo och BMW, saab efterfrågas inte. Alltså är det irrelevant. Onödigt, icke eftesökt och bara drygt.
Gt
425
Gti-manen
Jag ville inte blanda i Saab här men jag skrev för att ni ska veta att dem bilarna går jämnt från 40-200 km/h pga att jag drog dem lika mycket med SAAB 9-5 AERO STEG 3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.