AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.296

850 T5R vs M3

Sida 2 av 5
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Har du inte råd att betala försäkringen på BMWn köp Volvon. Bättre året runt bil med knuff får du nog leta efter. Tycker dessutom att en t-gul är tuff och speciell. Det snackas mkt. om vilken bil som är snabbast här men knaske skulle du se över DINA behov istället för att hänga upp dig på någon sek. hit eller ditt vem bryr sig?

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Jag röstar på volvon iaf!

Den kan både bli fin för ögat och en snabb sleeper. Dock så kommer den aldrig få det fina chassit M3an har. M3an har fördelar med bakhjulsdriften och är mycket snyggare att titta på... även under skalet ;)

Men totalt sätt så tycker jag volvon vinner.. Mycket snällare mot plånboken och så är det mycket roligare när man får trimma och hålla på själv med bilen.. vilket är mycket lätt (har själv ägt en 850 T5 som jag trimma och styla).

Mvh Jojje
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Underbart med mycket hästar och framhjulstugg särskilt från låga hastigheter och för att inte tala om när man gasar ur kurvor ex då det rycker och sliter samt gärna vill gå rakt fram. M3:an är nog sämre på det mesta särskilt vägkänsla och kvalitets intryck!

Mvh Danne
I ärlighetens namn ger inte e36 något vidare kvalitetsintryck i mina ögon.
Billig plast och rostbenägen till tusan, dessutom lär en M3a bli runt 2 år äldre än 850in och ändå 20kkr dyrare.
Dock är M3an avgjort den roligare bilen medan Volvon är mer komfortabel och landsvägssnabb. Handlade det om samma pengar skulle jag ta M3an men när det skiljer stora summor i både inköp och ägande faller valet på Volvo i den här jämförelsen.

Flåklypa
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
jo jag har råd med M3:an, men volvon var faktiskt rolig på svängar med tacke vare andra dämpare o.s.v..Det är ett svårt val, för volvon är snygg med faktiskt men inte snyggare än bimmern..Försäkringen är högre ¨på M3:an men förbrukningen är högre på volvon så det jämnar ut sig..jag tror jag kommer sakna styrningen,bromsarna,ljudet, v-lådan hos BMW. Jag ska kolla dom en gång till..
Diva
Bmw : gär bättre i kurvor då den är lägre + att den har bredare däck.
testa att sänka volvon o ha lika breda däck så får du se att den klarar sig utmärkt mot m3:an

Min volvo har absolut inga problem i kurvor mot polarens 328 e46:a
båda har 17" däck fast han bredare så klart.

Som året runt bil är volvon bättre men som sommarbil skulle ju alla vilja ha en m3:a så klart.

Volvo s60 eller BMW 3 serie?
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
Diva: tänk sen när du lägger motsvarande pengar på en m3:a så får nog volvon problem....

har du planer på att uppgradera bilarna så finns det bra mycket mer åka fortprylar till m3:an

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
cl
157
clew_e30
325ik m50 turbo -87
324td Touring -92
318is -90
Det är ju ganska enkelt. Volvon går förstås snabbare rakt fram.
Men en 850 har ingen väghållning eller körglädje om man jämför.
Volvon åker man i, BMWn kör man :)
Diva
gti_charlie

Tycker inte man ska röra m3:an, inte sänka mer eller har bredare fälgar.
Känns som om BMW redan optimerat den.
Har sett ett antal moddade m3or o dom går verkligen dåligt.
M3 ska var asom den är det är då den är som bäst

Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
det blev M3 till slut. volvon hade inte det där lilla extra i sig BMW helt klart=)

BMW its a ride not a car
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Bra val! Bilder??
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
bilder kommer om 3 dagar! kan säga att den är i helt original skick. Metallic-silver med vita blinker runt om!

BMW its a ride not a car
Grattis.
Årsmodell och var köpte du den?

Flåklypa
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Grattis!

Bra val. Upp med bilderna nu då!

Nu kanske det blir tyst på Volvo vs BMW diskussionen i denna tråd åtminstone.

//amullo
Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil?
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
års 95 italien import. Bilen är köpt i Valencia. Otroligt välskött. bild kommer så småning om.

BMW its a ride not a car
Grattis till en riktigt fin bil... DU kommer nog inte ångra dig...

Sen kan man inte jämföra en trimmad vs en otrimmad bil :). Trimma BMW:n med kompressor så får nog Volvon väldigt svårt att lokalisera Den Blå Propellern :). Kostar säkert 50 tusen att trimma vs typ 30 men det kostar att ligga på top.

BMW- När du älskar att köra
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
Är mycket nöjd med M3:an, men har går lite oroligt på tom gång? tändstift byte kanske? lamdansonden? vad tror ni M3 ägare? tacksam för svar

BMW its a ride not a car
Diva
danieel

Så kan du ju inte heller säga.
Om du lägger dom pengarna en kompressor trimmnig kostar på volvon så får du se på snabb bil.

M3 an är för fin för att pillas på

Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
Förrseten min tjej är skit arg på mig att jag har köpt M3 coupe, vi har en dotter med så hon tycker det är lite jobbigt att ta ut och in henne i barnstolen etc. Opraktist med andra ord..Sen varje gång hon kör så vill folk tävla med henne vilket hon inte gör, och det är juh bra..hur är era tjejer ang era M3:or är dom lika jobbiga som min eller älskar hon den.?

Hon gillar BMW men hon vill ha en touring...=(

BMW its a ride not a car
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
ingen m3:a visserligen, men ibland när hon kommer så känner man lukten av varmt chassi och varma däck... då brukar hon ha ett fånflin på läpparna när hon kastar nycklarna till mig.... :)

Karl Birgander, Kalmar
BMW 318is -90
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.